2011-01-02, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Här har du två sådana iallafall.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8355128.ab#abArticleComments

japp det stämmer. två idioter av rang.
Vem kommer på ideén att ringa aftonbladet och klaga.
De var dumma nog att köpa iphone. inte bara den ena av dem utan båda två. Det om något kvalificerar dem till idioter.
Citera
2011-01-03, 21:25
Moderator
rotadents avatar
På förekommen anledning påminner jag återigen om regel 0.08 och att det inte är tillåtet att citera hela eller stora delar av artiklar. Ursäkten att man "inte vill stödja Aftonbladet" håller inte. Länkar är det som gäller.

Inlägg som bryter mot 0.08 kommer att raderas utan förvarning eller förklaring och kan mycket väl ge tillsägelse.

//Mod
Citera
2011-01-04, 08:34
Medlem
dodeesoss avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8362073.ab

Bilden plus citatet nedan får mig att anse att artikeln platsar.

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Mitt under dramat fick de 18 passagerarna ingen information om anledningen.....

Piloter och övrig personal hade nog fullt upp under de minuter som akutdykningen varade. Misstänker att själva åtgärden har prio över behovet att informera passagerarna.
Jag har inte hittat ett ord i flödet om denna incident om att piloternas och kabinpersonalens rådiga agerande räddade livet på passagerarna!
Citera
2011-01-04, 11:58
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos

Piloter och övrig personal hade nog fullt upp under de minuter som akutdykningen varade. Misstänker att själva åtgärden har prio över behovet att informera passagerarna.
Jag har inte hittat ett ord i flödet om denna incident om att piloternas och kabinpersonalens rådiga agerande räddade livet på passagerarna!

Inte ett ord om att piloterna samlade passagerarna efter landning för en genomgång av vad som hänt. Visades på TV nyheterna igår. Men då hade det ju inte blivit en så bra gnällartikel
Citera
2011-01-04, 19:39
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Inte ett ord om att piloterna samlade passagerarna efter landning för en genomgång av vad som hänt. Visades på TV nyheterna igår. Men då hade det ju inte blivit en så bra gnällartikel

Lite sent då va?
Citera
2011-01-04, 20:47
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Lite sent då va?

Lite opraktiskt att föröka gjöra det undr flygningen då ska dom ju som dom gjorde focusera på säkerheten och landning osv
Citera
2011-01-05, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Lite sent då va?

Du tycker att piloten borde gjort det medans planet störtdök istället för att rädda planet från att kracha?
Citera
2011-01-05, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Du tycker att piloten borde gjort det medans planet störtdök istället för att rädda planet från att kracha?

Ja. Du måste ju komma ihåg att annars finns ju risken att någon blir kränkt. Ett öde värre än döden.
Citera
2011-01-06, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Ja. Du måste ju komma ihåg att annars finns ju risken att någon blir kränkt. Ett öde värre än döden.
Förlåt jag glömde det. skäms på mig
Klart ingen få bli kränkt i sverige. då är ju döden bättre än att slippa sig kränkt.
Senast redigerad av mazedaze 2011-01-06 kl. 21:54.
Citera
2011-01-06, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos

På tal om bilden. visserligen lite OT men artikeln säger att båda är 21 år gammal men kvinnan ser ju ut att vara 50 år. trodde först att det var killes mamma som tröstade honom.
Undra om det var akutdykningen som fick henne att åldras 30 år.
Citera
2011-01-07, 19:51
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze

Piloten var knappast ensam besättningsmedlem i planet.

Nu vet vi iofs inte hur illa informationen ombord sköttes, kanske blev folk så stressade att de inte uppfattade om något sades i högtalarna.
Citera
2011-01-07, 23:24
Medlem
Tidningarna har ju dessutom fått det att låta som att själva nedstigningen från 11000 meter var problemet. I själva verket är det ju lösningen på problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in