Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-12, 19:32
  #2449
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Men bild och bostadsort går alldeles utmärkt.

Unga trebarnsmorsor är sällan konsekventa.. Förstår inte varför hon väljer att visa upp barnen, men jag antar för att vinna sympatier.
Citera
2009-10-12, 19:33
  #2450
Medlem
Citat:
Men herregud! Sverker Olofsson är ju en stor idiot han också, jag hade för mig att han var en vettig människa men efter det där inslaget har jag totalt ändrat åsikt! Och hon tanten måste ju var årets rikspucko!
Sonen klagar över att det är helt sjukt att de sålde en liten mobiltelefon till henne, hon kan ju för fan inte ens se siffrorna!

...varför köpte hon den då?
Ok gamla människor har ingen koll på modern teknologi, men det är väl inte svårt att ta reda på vad det är för någon telefon man köper och hur den ser ut?

Bör inte någon sorts förmyndare tillsättas om hon inte kan fatta beslut om sin egen ekonomi?
Bör äldre människor avkrävas tillstånd från en yngre släkting eller annan myndig person innan de tillåts att köpa saker?
__________________
Senast redigerad av hosebag 2009-10-12 kl. 19:37.
Citera
2009-10-12, 22:39
  #2451
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hosebag
Sonen klagar över att det är helt sjukt att de sålde en liten mobiltelefon till henne, hon kan ju för fan inte ens se siffrorna!

...varför köpte hon den då?
Ok gamla människor har ingen koll på modern teknologi, men det är väl inte svårt att ta reda på vad det är för någon telefon man köper och hur den ser ut?

Bör inte någon sorts förmyndare tillsättas om hon inte kan fatta beslut om sin egen ekonomi?
Bör äldre människor avkrävas tillstånd från en yngre släkting eller annan myndig person innan de tillåts att köpa saker?

Inte i det fallet eftersom dom poängterar att hon minsann är klar i huvudet.
Citera
2009-10-13, 08:17
  #2452
Medlem
Min brors kusins avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5948357.ab

"Jag fick bölder - av mina jeans"
Citera
2009-10-13, 10:03
  #2453
Medlem
kings1zes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
http://www.expressen.se/halsa/1.1739...torde-mitt-liv


Kan inte hantera en förkylning, proppar i sig medicin utan att läsa bipacksedeln eller kolla upp skiten på fass. Helt tydligt står det att det finns en risk för just hjärnblödning. Varför tar man den risken bara för att man är förkyld? Intressant är också att hon inte ens frågade om eventuella biverkningar. Det största problemet är nog att idioter litar blint på vad andra idioter skriver ut till dom.

Men får jag fråga om det var för besvärligt med c-vitamin och vitlökskapslar?

Där håller jag inte med dig. Det handlar om en medicin hon fått utskriven av en läkare, givetvis litar man på läkaren som lekman. Sedan står följande i FASS:
"Mycket sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 10 000 patienter): Hjärnblödning."

Inget jag skulle hänga upp mig på direkt, fan 1 av 10 000 som tar Alvedon riskerar väl säkert analblödningar eller nåt.

Sedan är ju Rinaxin ett preparat som tagits bort från marknaden i flera andra länder just pga den oskäligt höga risken för hjärnblödningar. Tycker inte hon gjort något fel alls och utan ha läst på nåt vidare tycker jag inte att den medicinen låter särskilt vettig att skriva ut.
Citera
2009-10-13, 10:09
  #2454
Medlem
kings1zes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5948357.ab

"Jag fick bölder - av mina jeans"


Sen ställer man upp med bild och namn på det, som grundare för ett jeansföretag.
Citera
2009-10-13, 10:13
  #2455
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Men bild och bostadsort går alldeles utmärkt.

Surahammar är ju inte världens största håla. men så slug är hon ju inte även om hon är smart nog att leva på oss andra och ha massa barn, villa o pool.
Citera
2009-10-14, 18:55
  #2456
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
- Det är roligt att se efterfestbilder på andra, men inte lika kul att se sig själv, säger Sonja Blaus, 32.

http://www.expressen.se/prylar/1.174...ar-pa-facebook

Idiot.
Citera
2009-10-14, 19:50
  #2457
Avstängd
Mamubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
http://www.expressen.se/prylar/1.174...ar-pa-facebook

Idiot.

Citat:
- Alla behöver inte se hur jag såg ut på festen klockan fyra på morgonen, säger Sonja

Ne ok, men alla behöver veta att du ser ut på festen klockan fyra på morgonen så att du inte vill att alla ska se hur du såg ut. *kloko*
Citera
2009-10-14, 19:54
  #2458
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
http://www.expressen.se/prylar/1.174...ar-pa-facebook

Idiot.

Folk i den här tråden är verkligen hypersnabba med att branda andra som idioter. Vad exakt är det som är idiotiskt med hennes uttalanden? Jag hade sagt ungefär samma saker om reportern frågat mig.
Citera
2009-10-14, 20:01
  #2459
Avstängd
Mamubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Folk i den här tråden är verkligen hypersnabba med att branda andra som idioter. Vad exakt är det som är idiotiskt med hennes uttalanden? Jag hade sagt ungefär samma saker om reportern frågat mig.

Ja som jag skrev, hon vill inte att folk ska se hur hon ser ut på efterfester men hon tycker att det är okej att berätta för alla att hon ser ut på ett sånt sätt att hon inte vill att andra ska se det. Är inte det lite... ja märkligt?


Och då kan man dessutom föreställa sig precis vad som helst. Jag menar vad kan inte folk få för sig? Att hon sitter i nunnedok med sin psalmbok på en pinnstol och har högläsning med ögonen slutna kan man ju tro, men man kan tro annat också.
Citera
2009-10-14, 20:08
  #2460
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamub
Ja som jag skrev, hon vill inte att folk ska se hur hon ser ut på efterfester men hon tycker att det är okej att berätta för alla att hon ser ut på ett sånt sätt att hon inte vill att andra ska se det. Är inte det lite... ja märkligt?

Jag vill inte heller att bilder på mig tagna 0400 läggs ut på Facebook. Personligen hade jag tackat nej till att medverka i artikeln om en reporter frågat mig men jag kan verkligen inte se ned på henne för att hon ställer upp, speciellt inte som inget hon säger är anmärkningsvärt.

Jag tycker inte artikeln hör hemma i denna tråd. Ni devalverar uttrycket "idiot". Spara det åt dem som förtjänar det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback