2009-08-27, 19:49
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Ptja kanske det. Nu är jag verklingen ingen expert men om man ska kämpa för hönor och att dom ska ha det så bra osv så känns det lite sådär att han till och börja med gör en höna tam och för det andra ska ha med den på bussresor och sånt. Är det verkligen det mest naturliga och bästa för en höna?

Citat:
Jonas Djurstedt åker omkring med sin Malin i en öppen låda på pakethållaren. Hon sitter där helt fritt och verkar stortrivas med att folk klappar henne.

Jodå, killen har ju full koll på vad som är bäst för djuren. Jag som trodde en höna mådde bäst av att få picka i marken. Vad fan är det för fel på killen? Han åker ju inte omkring med hönan för hennes skull utan bara för sig egen.
Citera
2009-08-27, 20:29
Medlem
Nudiess avatar
Heidi tvingades sälja sin soffa för att betala sms-lånen.

Detta var på framsidan på Expressen idag; http://www.expressen.se/1.1684646

Jag normal brukar inte tycka att Expressen har särskilt dåliga artiklar till skillnad mot Aftonbladet till exempel. Dock är det här en ren pinsamhet får Expressen, vilken normal fungerande person vill läsa om Heidi som behövde sälja sin soffa för att betala sms-lånen och sedan går man till attack mot personerna bakom företagen?

Mvh

Nudies
Citera
2009-08-27, 20:33
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nudies
Detta var på framsidan på Expressen idag; http://www.expressen.se/1.1684646

Jag normal brukar inte tycka att Expressen har särskilt dåliga artiklar till skillnad mot Aftonbladet till exempel. Dock är det här en ren pinsamhet får Expressen, vilken normal fungerande person vill läsa om Heidi som behövde sälja sin soffa för att betala sms-lånen och sedan går man till attack mot personerna bakom företagen?

Mvh

Nudies

Håller med. Läste bara rubriken och suckade.

Hur djävla dum i huvudet får man vara? "Buhu, jag tog ett smslån och får betala jättemycket för det. Wäääh"

Vad fan trodde hon liksom? Jag trodde fan var enda djävel visste att smslån har löjligt höga räntor :S
Citera
2009-08-27, 20:35
Medlem
micaeles avatar
Kanske ett fall för tråden om ickenyheter?

I vilket fall, det här är skandalartiklar på högsta nivå vars enda mål är att förfära folk över hur företag kan låna ut pengar så lätt. Vinklar man någonsin artikeln så att personen som är skuldsatt framstår som en idiot? Nej. Så dessa texter har ingen trovärdighet alls. Skit samma att räntan kan anses som 2000% hos sms-lånebolag (det är en extrapolering som man aldrig märker av ifall man betalar sina lån, vilket varje sund människa torde göra) - idioterna som inte kan betala tillbaka lån dom tar förtjänar inte en sekund i rampljuset.
Citera
2009-08-27, 20:37
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerotolerance
Stackars Jonas Djurstedt fick inte ta med sin tama höna på bussen

http://vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5032674
Jonas gillar att vara med i tidningen och har ett lite osunt förhållande till sin höna:
Citat:
Idén fick Jonas i våras när han upptäckte att Malin, som då var en liten kyckling, gillade att Jonas klappade henne.
Citat:
- Då var det dags att få henne tam och lyda mig. Jag satte henne i en låda på pakethållaren och tog korta turer med henne på landsvägen i Getterum.
Sen verkar han syssla med nån egen insamling av tveksam karaktär. Anta att han tar en femtilapp för bandet, då får han in 150 band/dag x 50 kr styck x 6 dagar/vecka = 45 000 kr/vecka! Antingen far han med osanning eller så kan kan Västervik få en hel ny stadsdel för höns.
Citat:
Varje dag, utom söndag, säljer han cirka 150 kravband som köparen gärna sätter på sig och visar att de stöder Jonas i hans projekt.

http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5022368

Är inte kravmärkt dessutom varumärkesskyddat?
Citera
2009-08-27, 20:37
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Jag trodde fan var enda djävel visste att smslån har löjligt höga räntor :S
Förmodligen vet varenda jävel om att det är höga räntor.

Däremot är det en skrämmande stor mängd 90-talister, och annat löst pack, som inte har en aning om vad "ränta" eller "procent" är för något...

Citat:
En dåre och hans pengar går sällan samma väg.
Senast redigerad av Nänujävlar 2009-08-27 kl. 20:40.
Citera
2009-08-27, 20:38
Medlem
Snövits avatar
Jag förstår inte varför vinklingen av artiklarna aldrig är hur oansvariga människor är. Hur mycket eget fel det än må vara är det alltid synd om folk i Svensk media.
Citera
2009-08-27, 20:41
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag förstår inte varför vinklingen av artiklarna aldrig är hur oansvariga människor är. Hur mycket eget fel det än må vara är det alltid synd om folk i Svensk media.
Absolut. Att förvänta sig från AB och Ex att faktiskt låta folk framstå som idioter när det finns giriga företag att ge sig på är inte så givande.
Citera
2009-08-27, 20:46
Medlem
Tokfaans avatar
Ändamålet för insamlingen och den juridiska formen verkar vara lite flytande. Från nån tjejs blogg:
Citat:
Aja till saken varför jag började skriva detta inlägg. När jag skulle säga adjö till grisbarnet vid bussen kommer det en kille på cykel med en höna på pakethållaren?.. Han stannade upp mig och jag fick klappa Sveriges/världens enda tama höna, Malin. Killen som cyklade var vd eller något för ett eget företag och gjorde kravband. Tror det var det. Mitt minne har alltid varit lite dåligt så hoppas han inte läser detta och tar illa upp. Men chansen kanske är ganska liten.
Kravbandet ska hjälpa transportdjur som far illa av färden i trånga utrymmen och som ibland dör på kuppen.
http://sumseven.blogg.se/2009/june/tam-hona-pa-cykel.html
Citera
2009-08-27, 20:57
Medlem
Koverass avatar
Man får vad man förtjänar.
Citera
2009-08-27, 21:10
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koveras
Man får vad man förtjänar.

+1

Sen förstår jag inte ens hur personen i artikeln har skam nog att ställa upp i media.

Jag hade fan skämts ihjäl om jag var hon
Citera
2009-08-27, 21:13
Medlem
Balthazaer-s avatar
Undrar när vi får se första artikeln med rubriken: "Folkia räddade Birgitta - slapp sälja soffan för att betala hyran"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in