Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-04, 15:45
Medlem
Hej.

jag är helt grön på det här med fildelning.
Har laddat ner en film på 7,7Gb.

Hur skall jag göra för att kunna bränna den så att det går att titta på den i en vandli DVD-spelare.

Jag har programmet Roxio installerat på datorn.

Mvh Shadar Logoth
Citera
2007-06-04, 15:48
Medlem
du behöver köpa en dubbel layer DVD skiva för att bräna ut den.. men varför inte bara mounta den i deamon tools?
Citera
2007-06-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonniE
du behöver köpa en dubbel layer DVD skiva för att bräna ut den.. men varför inte bara mounta den i deamon tools?

Prata svenska pojk.... ;-)

vadå mounta?

Om jag har en dubbel layer DVD skiva, är dt bara att stoppa in och köra då...?

Mvh Shadar Logoth
Citera
2007-06-04, 16:07
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadar Logoth

vadå mounta?

Mvh Shadar Logoth

Nej, det beror på om din brännare klarar av att bränna DL.
Annars kan du använda DVD SHRINK och göra om (minska storleken) filmen till att passa i en DVD5, dvs en helt vanlig dvd som går att bränna i de flesta brännarprogg.
Citera
2007-06-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Nej, det beror på om din brännare klarar av att bränna DL.
Annars kan du använda DVD SHRINK och göra om (minska storleken) filmen till att passa i en DVD5, dvs en helt vanlig dvd som går att bränna i de flesta brännarprogg.

Precis, Dvd Shrink bör fixa det.
Fast det går kanske snabbare att dra ner en ny dvd5 förutsatt att man har en någerlunda snbb lina.
Citera
2007-06-04, 20:20
Medlem
TuXIs avatar
Skickas från Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera
2007-06-04, 20:36
Bannlyst
Citat:

vadå mounta?

Mvh Shadar Logoth

DVD skivan du tog hem är en virtuell DVD skiva, i form av en imagefil (.img .iso .nrg) osv. Då får du skapa en virtuell DVD spelare som kan spela den virtuella DVD skivan. Daemon Tools kommer att skapa en virtuell enhet åt dig som gör att du kan spela virtuella skivor direkt från hårddisken utan att du behöver bränna dem. Enheten kommer se ut som en vanlig CD eller DVD brännare i utforskaren och få en egen enhetsbeteckning. Det kan vara behändigt för att testa spel eller se film INNAN du bestämmer dig för om det är värt att bränna ned på skiva.

Du kan ladda ned Daemon Tools här.

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php
Citera
2007-06-04, 20:43
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
DVD skivan du tog hem är en virtuell DVD skiva, i form av en imagefil (.img .iso .nrg) osv. Då får du skapa en virtuell DVD spelare som kan spela den virtuella DVD skivan. Daemon Tools kommer att skapa en virtuell enhet åt dig som gör att du kan spela virtuella skivor direkt från hårddisken utan att du behöver bränna dem. Enheten kommer se ut som en vanlig CD eller DVD brännare i utforskaren och få en egen enhetsbeteckning. Det kan vara behändigt för att testa spel eller se film INNAN du bestämmer dig för om det är värt att bränna ned på skiva.

Du kan ladda ned Daemon Tools här.

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php

Jättefin förklaring men:

Citat:
Hur skall jag göra för att kunna bränna den så att det går att titta på den i en vandli DVD-spelare.
Citera
2007-06-04, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Jättefin förklaring men:

Jo, men han har nytta av Daemon Tools i vilket fall som helst. Det är ett flertal som jag känner som struntar i att använda sin DVD och kör direkt från datorn till teven stället (lång sladd och datorn står i ett annat rum).

Men vill han bränna så finns två alternativ (som redan sagts)

1.Rippa och ta ned storleken
2.Bränn på double layer

Citera
2007-06-06, 05:35
Medlem
manwhor3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jo, men han har nytta av Daemon Tools i vilket fall som helst. Det är ett flertal som jag känner som struntar i att använda sin DVD och kör direkt från datorn till teven stället (lång sladd och datorn står i ett annat rum).

Men vill han bränna så finns två alternativ (som redan sagts)

1.Rippa och ta ned storleken
2.Bränn på double layer

Jag kan ju ha fel, men heter det inte dual layer??
Och eftersom filmen är på 7.7gb så känns det ju inte som om det är nån vanlig dvd iso fil.
Snarare en hd film eller liknande...
Citera
2007-06-08, 12:34
Medlem
Det gick...

Får tacka alla hjälpsamma människor som guidade mig så att jag nu är en stolt ägare av en 2,5 timmar konsert med The Cure..... :-)

Frugan och dottern var däremot inte lika glad... ;-)

Mvh Shadar Logoth
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in