2004-08-03, 20:37
Medlem
Svartsmurfens avatar
Jag är fortfarande mycket förtjust i alla serier baserade på Astrid Lindgrens böcker. Jag har förvisso redan passerat de 30 men kan fortfarande finna mig själv sittandes framför Emil i Lönneberga med ett fånigt nostalgiskt flin. Du och jag, Alfred! Bra grejor.
Citera
2004-08-03, 21:15
Medlem
Laddade ner några avsnitt av Narnia för ett tag sen. Hade för mig att de använde sig av ett riktigt Lejon, men i själva verket var det ju bara ett stort gosedjur Aja, det var skoj när man var liten iaf!
Citera
2004-08-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulm8
Slänger ut ett longshot här, men..

Är det bara jag som minns "Simon i ritlandet" ?
Simon hade tråkigt och målade sin egen värld på ett plank
som han sen kunde gå in i..

Någon?

Jag kommer ihåg den ....
det programmet presenterades av Hatte Furuhagen tror jag ...
varvat med Tjeckiska dockfilmer.
Citera
2004-08-03, 21:19
Medlem
prizzes avatar
Trolltyg i tomteskogen var en trevlig film. Trollen var så jävla roliga. Men det kanske räknas som film.
Citera
2004-08-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag har minnen av ett barnprogram som gick på TV när jag var liten (typ 78-80, någongång). Det handlade om några barn som hade ett polkagrisrandigt flygplan i ett garare, och sedan... tja, sedan så kommer jag inte ihåg så mycket mer. Jag har inte ens en susning om vad serien hette. Jag tror i alla fall att den var svensk, eller möjligtvis dubbad.

Denna serie minns man med glädje, docj minns jag inte så mycket mer än Wittgenstein. Har för mig att signaturmelodin innehäll visslingar.
Citera
2004-08-04, 17:44
Medlem
Cineastens avatar
Wittgenstein: Serien du syftar på heter Himmel och pannkaka och hade premiär 1977. För regin stod Ingemar Leijonborg och det tycks inte finnas några uppgifter på nätet om vilka som medverkade.

Jag har försökt få tag i den men har inte hittat en enda samlare som har den inspelad i acceptabel kvalité. Den enda jag vet som har den har den i såpass dålig kvalité att det knappt går att titta på.
Citera
2004-08-04, 18:00
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag får tacka så mycket för den informationen, Cineasten.
Citera
2004-08-04, 18:01
Medlem
Cineastens avatar
Wassego wassego. OM du mot förmodan skulle hitta den kan du väl höra av dig via pm?
Citera
2004-08-04, 18:07
Medlem
Wittgensteins avatar
Det ska jag.
Citera
2004-08-04, 20:47
Medlem
Agaton saxs avatar
Joelbitar...........
Citera
2004-08-05, 23:46
Medlem
Narnia, Trazan&Banarna, Hemlige Arne, Trolltyg i tomteskogen.....Frippes skafferi......alla de gamla var kanon!

Jag får en sån skön stämning i kroppen när jag tänker på dom! Mysigt var ordet.
Citera
2004-08-06, 02:13
Medlem
Cineastens avatar
Är det nån som minns Dagar med Knubbe eller Jakten på Janne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in