2010-06-05, 11:49
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Har själv en liten läskig fan i min blommiga knarklåda som jag vägrar använda eftersom de låter som ett riktigt skadat piller enligt mig. Och fet blir man säkert också!
Kanske ändå kan komma till nytta nån gång för att kyla av ett överhettat nervsystem? Tar man den då och då, vid behov, lär man slippa bli fet.
Citera
2010-06-05, 12:09
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemonster
Jag upplever, tvärt emot vad någon skrev, att Seroquel är ganska beroendeframkallande. Om jag sovit på det en längre period så kan jag inte sluta tvärt utan att inte få problem. Det är dock inga större svårigheter om man trappar ur under en längre period.
Vilka är problemen, om du slutar tvärt? Sömnsvårigheter?
Citera
2011-04-25, 21:05
Medlem
Umbrella66s avatar
Seroquel?

Finns det folk som tar dessa som droger?? Jag har sådana som jag fick pga av att jag är bipolär. Jag fick de här som akut medicin men blev sjukt trött av dom och vägrar ta dom igen. Fick en annan medicin istället.
Citera
2011-04-25, 21:16
Medlem
ziiams avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Seroquel

Inget du blir "hög" på.
Citera
2011-04-26, 01:26
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umbrella66
Finns det folk som tar dessa som droger?? Jag har sådana som jag fick pga av att jag är bipolär. Jag fick de här som akut medicin men blev sjukt trött av dom och vägrar ta dom igen. Fick en annan medicin istället.
Skulle inte vilja kalla neuroleptika för droger direkt, ingenting man kan (?) bli hög på, vid höga doser är det troligaste att man somnar. Har själv haft Seroquel på prov (mot milda tankestörningar), fungerar klockrent.
Citera
2012-02-10, 11:51
Medlem
Ovcharkas avatar
Äter Lyrica. Det funkar mot social fobi - inte mot ångest och inte mot depression. Läkaren föreslår jag byter till Seroquel (och alltså slutar med Lyrica).

Jag är mkt skeptisk. Även om Lyrica inte biter på alla mina problem så har det ändå så pass många positiva effekter att jag inte gärna vill byta bort det. Lyrica är den första medicinen (utöver benso) som faktiskt gjort positiv skillnad.

Åsikter, någon?
Citera
2012-02-10, 14:00
Medlem
mqas avatar
Till dem som undrar: Fick två kartor Seroquel av en bekant, han sa att det skulle hjälpa mig att sova. Jag läste runt lite här, och tydligen skulle den bästa metoden vara att tugga sönder tabletterna och låta dem smälta under tungan. Smaken var överjävligt vidrig, men biotillgängligheten skulle vara mycket högre än vid oralt intag, så det var självklart för mig att prova. Jag fick ingen som helst effekt, och hade precis lika svårt att sova som utan.
Citera
2012-02-10, 14:53
Medlem
Theberzerkers avatar
Jag blev helt mongo på det iaf :/
Citera
2012-02-11, 13:36
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel.

Ö D -> PF

//Moderator
Citera
2012-02-11, 13:49
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Till dem som undrar: Fick två kartor Seroquel av en bekant, han sa att det skulle hjälpa mig att sova. Jag läste runt lite här, och tydligen skulle den bästa metoden vara att tugga sönder tabletterna och låta dem smälta under tungan. Smaken var överjävligt vidrig, men biotillgängligheten skulle vara mycket högre än vid oralt intag, så det var självklart för mig att prova. Jag fick ingen som helst effekt, och hade precis lika svårt att sova som utan.

Samma här, ingen effekt alls på 25 - 100 mg för sömnen.
Citera
2012-02-11, 19:10
Medlem
PlanetCaravans avatar
Bara jag som fick mina utskrivna delvis pga ilska?
Citera
2012-02-15, 15:36
Medlem
O-Kay-Las avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Bara jag som fick mina utskrivna delvis pga ilska?

Jag fick dem pga bipolaritet. Har precis börjat käka och upplever att de gör mig stundtals arg och irriterad. Någon som känner igen sig i det? Övergående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in