2009-06-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petzl
Jo jag vet då en i Brunflo trakten iallafall, inte så svår att hitta med ledtrådarna på forumet...

Ang flygrakan, så är det ju oftast vägar fram till en ingång. Då befästningar sällan växer som svampar ur marken. Och är det inga vägar fram så bör det ju (eftersom det mesta är byggt efter 50 talet) finnas spår i skogen efter anläggningsarbetet. Tror inte dom bar cementsäckar på ryggen för att bygga större värn. Så leta avvikelser i skogsbestånden. och är dom så små så dom verkligen bar cementsäckarna så verkar dom ju vara för obetydliga för er...

Hur gör ni då när ni har vinkelslip och skärbrännare med er på bussen??

Haha , som du förstår så är vi rätt nya och vill hitta skit grymma saker som "labb" "militära vapenförråd" osv.

Nää men det var första gången vi var ute när vi hitta resorvaren, tyvärr så var känslan av att "här har alla varit" pga klottret lite tråkigt så man blev lite besviken.

Detta är något vi kommit på nu på slutet vi ska göra i sommar, så vi behöver gärna mål vi kan bege oss till där någon varit, får gärna pekas ut på flygbild dock så behöver ni inte peka exakt om någon ska göra det utan kan göra en större cirkel över området, särskilt när man är så ny som man är.

Petzl: Vart i brunflo finns det en bunker, du orkar inte möjligtvis peka ut på en flygbild ?

Man vill ju gärna ha ett hum i vilket område, där gränsen är väldigt fin vart man inte ska gå och vart man ska gå, så man inte knallar iväg åt helvetet :P

Förmodligen bunkern i Lockne va?, men vart runt hela lockne sjön ska man leta ? :O, det är det som gör det jobbigt.
Citera
2009-06-18, 00:49
Medlem
Jarkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Haha , som du förstår så är vi rätt nya och vill hitta skit grymma saker som "labb" "militära vapenförråd" osv.

"labb" och "militära vapenförråd", sånt som får det att plaska i tonårsbrallan?

Citat:
Nää men det var första gången vi var ute när vi hitta resorvaren, tyvärr så var känslan av att "här har alla varit" pga klottret lite tråkigt så man blev lite besviken.

Du klagar på klotter, för att sedan fråga efter vägbeskrivningar på ett öppet forum? Smart drag.

Citat:
Detta är något vi kommit på nu på slutet vi ska göra i sommar, så vi behöver gärna mål vi kan bege oss till där någon varit, får gärna pekas ut på flygbild dock så behöver ni inte peka exakt om någon ska göra det utan kan göra en större cirkel över området, särskilt när man är så ny som man är.

Petzl: Vart i brunflo finns det en bunker, du orkar inte möjligtvis peka ut på en flygbild ?

Man vill ju gärna ha ett hum i vilket område, där gränsen är väldigt fin vart man inte ska gå och vart man ska gå, så man inte knallar iväg åt helvetet :P
Förmodligen bunkern i Lockne va?, men vart runt hela lockne sjön ska man leta ? :O, det är det som gör det jobbigt.

Har du provat att söka? Tog mig inte ens två minuter. Men blöjmaffian är väl alldeles för lat för att inte få allt serverat på silverfat. Tragiskt.
Citera
2009-06-18, 07:13
Medlem
Citat:

Jo det kan va lite jobbigt ibland,vi letade Lockne rummet i cirkus 1,5 år och när vi hittade det så kan man verkligen säga att vi knallade iväg åt helvete...
Så jag tycker väll egentligen inte att man är värd att veta var den är om man inte kan hitta den med ledtrådarna som finns på forumet...

Ni verkar ju ha sommarlov så ni lär väll ha en och annan sommarnatt ni kan lägga på utflykter?

Om ni ska hitta labb och vapenförråd lär ni nog bli besvikna då allt sånt där mest troligt är tömt, men då öppnar sig iof sig möjligheten att man själv kan spekulera i vad som en gång funnits i lokalerna... Dr Mengele kanske??

Håller med Jarko där, ni frågar efter direkta vägbeskrivningar till platser där folk varit men klagar på att dom redan har klottrat där...
Citera
2009-06-18, 12:11
Medlem
wolf3ds avatar
Citat:

Ut och rör på fläsket för f..n!

Det är ju inte direkt lämpligt att ge ut vägbeskrivningar här.
Citera
2009-06-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarko
"labb" och "militära vapenförråd", sånt som får det att plaska i tonårsbrallan?

Här var jag nog seriös, du själv som kommer med svaren kanske inte alltid har de rätta dragen sick-sack arm.

Du klagar på klotter, för att sedan fråga efter vägbeskrivningar på ett öppet forum? Smart drag.

Stör mig inte ett dugg, kunde ha frågat dig på ett öppet torg lika gärna.

Har du provat att söka? Tog mig inte ens två minuter. Men blöjmaffian är väl alldeles för lat för att inte få allt serverat på silverfat. Tragiskt.

Nej då, men du det är tur det finns sånna som du som kan berätta att man kan söka, var den där sök knappen 2 knappar ifrån logga ut har jag missat totalt. Idiot!

Dock så förstod jag inte alls varför du ägnade dig din tid till att skriva eftersom det inte annat gav mig ett fundering om vad för slags människa du är.

Petzl: Hur kunde du inte fatta ironin med "Labb" och "vapenförråd" ?

För dig kan jag också berätta att sommarlov har jag gott om just nu, men inte för att skolverket angivet det i sina riktlinjer utan för att jag själv tycker jag har det nu, så jag är inte bunden av dessa rutiner.

Vad som är smart eller ej att skriva vägbeskrivningar på öppet forum är upp till var och en.

Ut och rör på röven, vi måste vara skilda personligheter för att promenera runt locknesjön och flytta ut 10 meter mer för varje var runt sjön verkar tämligen korkat utan det krävs en bättre beskrivning.
Senast redigerad av trovalla 2009-06-18 kl. 17:25.
Citera
2009-06-18, 17:40
Medlem
Citat:
Nej då, men du det är tur det finns sånna som du som kan berätta att man kan söka, var den där sök knappen 2 knappar ifrån logga ut har jag missat totalt. Idiot!

Dock så förstod jag inte alls varför du ägnade dig din tid till att skriva eftersom det inte annat gav mig ett fundering om vad för slags människa du är.

Petzl: Hur kunde du inte fatta ironin med "Labb" och "vapenförråd" ?

För dig kan jag också berätta att sommarlov har jag gott om just nu, men inte för att skolverket angivet det i sina riktlinjer utan för att jag själv tycker jag har det nu, så jag är inte bunden av dessa rutiner.

Vad som är smart eller ej att skriva vägbeskrivningar på öppet forum är upp till var och en.

Ut och rör på röven, vi måste vara skilda personligheter för att promenera runt locknesjön och flytta ut 10 meter mer för varje var runt sjön verkar tämligen korkat utan det krävs en bättre beskrivning.

Såg inte riktigt vart ironin passade in i din mening där... gör det fortfarande inte ens nu när du påpekat det själv...

Locknesjön står inte med i en enda ledtråd här på forumet så vart du fått det ifrån vette fasen... Läs igenom tråden, svårare än så är det inte. Och orkar ni inte läsa tråden förstår jag inte vad ni har här att göra, varken med eller utan ironi... Det mesta finns redan i tråden förutom havremagasinet som finns med ca 47 gånger. Läs tråden innan ni frågar om saker som redan finns med.
Citera
2009-06-18, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Finns en sådan? Jag betvivlar det starkt. Vilket syfte skulle en sådan tunnel ha?

Nej det finns ingen tunnel mellan Solliden och sjukhuset, jag har jobbat där. Däremot finns det kulvertar på området mellan gamla byggnaden och den nya samt reumatikersjukhuset. Där kör dom tex sopor, tvätt och mat, även avlidna får åka till kylen under huset med den stora skorstenen. Städdetaljen har även sitt högkvarter nere i kulverten. Gå in i vilket som helst av husen och ta hissen längst ner bara.
Citera
2009-06-18, 19:15
Medlem
Citat:
Såg inte riktigt vart ironin passade in i din mening där... gör det fortfarande inte ens nu när du påpekat det själv...

Locknesjön står inte med i en enda ledtråd här på forumet så vart du fått det ifrån vette fasen... Läs igenom tråden, svårare än så är det inte. Och orkar ni inte läsa tråden förstår jag inte vad ni har här att göra, varken med eller utan ironi... Det mesta finns redan i tråden förutom havremagasinet som finns med ca 47 gånger. Läs tråden innan ni frågar om saker som redan finns med.

Jag har läst hela tråden men har ändå problem då jag inte känner till terrängen överhuvudtaget i de områden vid t.ex. Locknesjön, Havremagasinet osv.

Ironi fungerar inte på internet märks det klart, hade jag sagt det hade det hörts på ett tonval.

Vägbeskrivningar vart man ska ta av är svårt då jag inte kan terrängen som sagt så antingen utförligare beskrivning eller flygfoto hade varit en utmärkt hjälpmedel för oss, och vi är inte oseriös. Kanske låtit som det innan men jag kan låta oseriös ibland även om inte så är fallet. Är mycket seriös med detta så borde inte dömas ut pga mina ringa kunskaper om ämnet.
Citera
2009-06-19, 09:25
Medlem
Citat:
Jag har läst hela tråden men har ändå problem då jag inte känner till terrängen överhuvudtaget i de områden vid t.ex. Locknesjön, Havremagasinet osv.

Ironi fungerar inte på internet märks det klart, hade jag sagt det hade det hörts på ett tonval.

Vägbeskrivningar vart man ska ta av är svårt då jag inte kan terrängen som sagt så antingen utförligare beskrivning eller flygfoto hade varit en utmärkt hjälpmedel för oss, och vi är inte oseriös. Kanske låtit som det innan men jag kan låta oseriös ibland även om inte så är fallet. Är mycket seriös med detta så borde inte dömas ut pga mina ringa kunskaper om ämnet.

Ja de va väll ungefär en vecka eller två efter vi hittade det som vägbeskrivningen kom dit... Kan ni inte hitta dit med den så vete fasen... Ni har väll skolkat från idrottslektionerna när det va orientering kanske...
Vad känner ni till för terräng då? gågatan och busstorget??
Citera
2009-06-19, 10:22
Medlem
Citat:
Ja de va väll ungefär en vecka eller två efter vi hittade det som vägbeskrivningen kom dit... Kan ni inte hitta dit med den så vete fasen... Ni har väll skolkat från idrottslektionerna när det va orientering kanske...
Vad känner ni till för terräng då? gågatan och busstorget??

Haha, undviker stan så ofta jag kan då jag blir irriterad då jag ser dina polare hänga utanför kärnan.

Känner till skogen men inte områdena runt Lockne och Brunflo utan områderna närmast östersund.
Citera
2009-06-19, 16:40
Medlem
Citat:
Känner till skogen men inte områdena runt Lockne och Brunflo utan områderna närmast östersund.

Jaha du menar Torvalla och Lugnvik!,(tänker jag samtidigt som jag ger ifrån mig ett "små fjortis fniss" )
Men där finns ju också lite roliga saker...
Citera
2009-06-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EonX
Haha råkar veta vem den här Petzle är och jag tror du skulle bli ganska överaskad om du nu tror att han är en sån som hänger utanför kärnan o drickr folköl på lördagarna hehe

Var tvungen att driva tillbaka lite, tror man någon hänger på busstorget tror man det värsta.

Petzl, nja inte så mycket skog runt Torvalla och Lugnvik vist, lite men inte av intresse.

Mest frösön, skogarna ovanför lillänge, lillsjöskogarna och lite sådana platser, brukar oftast gå sträckorna dit vi ska alltså inom 1-1,5mil, alltså blir man inte så ofta i brunflotrakterna.

Blir dock buss till Lockne antar att man kan ta bussen som går från centrum över bron om man ska dit alltså via marieby blir närmast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in