2007-05-30, 00:31
Medlem
tattoosandbeers avatar
Som topic tyder, Visst har både ad-aware och spybot, Körde ett tag med Easycleaner men detta försvann, jag vill som sagt rensa upp skiten 1 ggr i veckan, vilket anser ni är det bästa?
Citera
2007-05-30, 00:33
Medlem
yxskafts avatar
Crapcleaner brukar jag använda.
http://ccleaner.com/
Citera
2007-05-30, 00:37
Medlem
tattoosandbeers avatar
ja glömde ju fan har CC och tweaknow, men kommer ihåg att Easycleaner tog jävla massa annat å
Citera
2007-05-30, 00:39
Medlem
MMysterys avatar
Ad-aware och ccleaner är ju vitt skilda programvaror. Kör ad-aware för spywarebottagning och cclener för rensning.
Citera
2007-05-30, 00:53
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMystery
Ad-aware och ccleaner är ju vitt skilda programvaror. Kör ad-aware för spywarebottagning och cclener för rensning.

ja detta gör jag å Men det jag menade var att Easycleaner plockade bort dubbel filer m.m, den hittade en jävla massa sådant, men då är ju från om d är bra, eller om det finns en bättre? Om man ska köra vill säga...

EDIT: Hittade easy cleaner igen på http://pfatjanster.idg.se/program/200702/10.asp

Men då jag ville kära så ville den plocka bort många av mina torrent filer m.m,någon som vet om detta e värt att ha och ställa om?
Citera
2007-05-30, 08:12
Medlem
tune up utilites är ett grymt program, där kan du även ladda ner nya teman till dator, finns i en piratbukt när dig
Citera
2007-05-30, 09:19
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Så här gör jag.
Steg för steg

- Kollar igenom efter program som ska avinstalleras , Avinstallerar.
- Kör igenom med CCleaner , både registret och filer.
- kollar msconfig lite snabbt och bockar ur eventuella program.
- Kör igenom med både Spybot och Ada-ware
- Starta om datorn , för att sedan köra igång med en diskdegfragmentering.

Kör så, 1-2 gånger i månaden och datorn är alltid på topskick.
Citera
2007-05-30, 12:58
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strybert
tune up utilites är ett grymt program, där kan du även ladda ner nya teman till dator, finns i en piratbukt när dig

Vad gör detta mer då? Ingen som vet något om easy cleaner?
Citera
2007-05-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Vad gör detta mer då? Ingen som vet något om easy cleaner?

TuneUp Utilities 2007 Advantages
NEW! TuneUp Disk Doctor: Performs a thorough check of hard drives - automatically corrects errors in the file system and disk sectors to keep your data secure
NEW! TuneUp Disk Space Explorer: Uses a targeted approach to identify which files and file groups are taking up valuable disk space on your hard drives
IMPROVED! TuneUp System Control: Offers expanded configuration options for Internet Explorer 7, Firefox 2 and Office 2007
IMPROVED! Improved 1-Click Maintenance: Allows you to perform even more thorough system checks and error correction with a single click
IMPROVED! TuneUp DiskCleaner: Finds additional unnecessary file types and frees more disk space
IMPROVED! TuneUp RegistryCleaner: Targets unnecessary entries in the Windows registry using an improved scanning technology and removes them
Now Windows Vista™-compatible: TuneUp Utilities 2007
The new version of TuneUp Utilities 2007 contains important
new features, general improvements and can now be used for Windows Vista™, the newest operating system.
Citera
2007-05-30, 13:51
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zoidberg
- Starta om datorn , för att sedan köra igång med en diskdefragmentering.

diskdefragmentering bör väl ändå köras i felsäkert läge!?

Därmed bör raden ändras till:
Citat:
- Starta om datorn i felsäkert läge (via tryck på "F8" , för att sedan köra igång med en diskdefragmentering.

Men helst bör man köra pagedefrag http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/FileAndDisk/PageDefrag.mspx
så att den avfragmenterar såväl registret som växlingsfil vid vare datorstart!

Citera
2007-05-30, 16:23
Medlem
BTR|D-toxs avatar
Spy bot har ju adware removal nu oxå? kan man inte skita i ad aware då och bara köra spy bot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in