2009-12-12, 20:21
Medlem
Unholys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiralarchitect
En annan "cool" grej är att köra hammer on-pull offs nere lågt på greppbrädan, h4p2p0 h4p2p0 på G-strängen t.ex, och sen glida med handryggen eller plektrumet löst vid mickarna, från stallet och inåt.
Blir en ganska cool "övertons"-effekt.

Exakt vad kallas den tekniken? Skulle vilja lära mig det men har svårt att hitta några "tutorials".
Citera
2009-12-13, 01:24
Medlem
Zwerchstands avatar
Om du, efter inlägget du citerar, verkligen behöver en tutorial för just det är jag rädd att jag inte klarar av att besvara frågan. Om du missformulerade dig är sökorden hammer-on & pull-off, i 2-handskombination tapping; eller möjligen (guitar harmonics:) overtone nodes / scraping.
Citera
2009-12-13, 15:11
Medlem
Unholys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Om du, efter inlägget du citerar, verkligen behöver en tutorial för just det är jag rädd att jag inte klarar av att besvara frågan. Om du missformulerade dig är sökorden hammer-on & pull-off, i 2-handskombination tapping; eller möjligen (guitar harmonics overtone nodes / scraping.

Tror snarare du missförstod mig. Sökte runt lite på "Zakk Wylde" och "harmonics" på youtube och hittade tillslut det jag letade efter, "Harmonic Slides"(Vilket var vad som beskrevs i inlägget jag citerade).

http://www.youtube.com/watch?v=IMhd-8suCAg
Citera
2009-12-13, 15:37
Medlem
Zwerchstands avatar
Njæ, det är "(guitar harmonics:) overtone nodes" du skulle kollat på, men ville nog bara greja ljudeffekten hellre än faktiskt förstå —> spela med den.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in