Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-27, 20:54
Medlem
Jag har två riktigt skumma problem. Jag har nyligen installerat om några bekantas dator, och efter installationen skulle jag lägga in Photoshop Elements 5.0 samt Microsoft Office.

De har en relativt gammal dator, Amd på 1200mHz och 768 mb minne. (80 gb hdd).

Efter att ha installerat en svensk köpt version av Windows XP Proffessional med SP2, uppdaterade jag via windowsupdate. Men när jag installerade Elements och uppdaterade detta kom ett meddelande om att "Installationen kräver en omstart för att fortsätta. Var god starta om datorn för att fortsätta installationen".
Men när man startat om datorn kommer följande meddelande upp: "Nya uppdateringar har installerats. Vill du starta om datorn nu?" <- Det kommer upp varje gång man startar om datorn!

Problem nummer två är när jag försöker installera Office 2007. Jag försökte fyra gånger innan jag gav upp. De tre första gångerna kraschade datorn vid olika tidpunkter under installationen (Vid processrutan, där man ser hur långt installtionen kommit). Fjärde gången gick det inte att starta installationen, det stod att det var fel på installationen, men det fanns inget sätt att ta bort de redan installerade filerna, och inget sätt att fortsätta där man avbrutits. Programmet fanns inte med på "Lägg till/Ta bort program".
Jag lade märke till en Blå ruta vid varje krasch, men den var bara där en halv sekund så jag hann inte se något felmeddelande.

Nån som har någon aning om hur jag kan åtgärda felen jag nämnt?

Tack på förhand!
Citera
2007-05-27, 21:01
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Vilka releaser använder du?
Citera
2007-05-27, 21:33
Medlem
"Microsoft Office 2007 Enterprise Edition [Swedish] _DeTrAx"
Elements är köpt, version 5.0
Jag kör det officepaketet på min laptop utan några som helst problem, dock med Vista.
Citera
2007-05-27, 21:35
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Har du testat BLUE? Borde dock inte vara någon skillnad...
Citera
2007-05-28, 11:07
Medlem
Kan inte installera Officepaketet förrän problemet är åtgärdat :/
Citera
2007-05-28, 11:10
Moderator
Falukropps avatar
Hur många omstarter har du gjort? Om du kör en clean originalrelease av xp utan servicepacks etc så är det rätt mycket paket som ska installeras. Du kan ge dig fan på att windows inte fixar att installera alla på en gång med en efterföljande omstart.

Börjar det bli över 10-20 omstarter kanske man kan misstänka att det är lite väl sådär.
Citera
2007-05-28, 13:19
Medlem
Startade om tio gånger. Tog uppdateringarna i etapper, så det ska inte vara något problem! Sen var SP2 förinlagt så det var mest säkerhetsuppdateringar som lades in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in