Tänkte splitta en divx-fil i flera mindre klipp, men har INGEN aning om vilket program jag ska använda. Så piss-simpelt som möjligt bara.. Har ni några förslag?
Tänkte splitta en divx-fil i flera mindre klipp, men har INGEN aning om vilket program jag ska använda. Så piss-simpelt som möjligt bara.. Har ni några förslag?
Peace!
Vet inte om det går med Divx, men vet att när man lägger in en film i Windows Movie Maker så får i allafall jag en massa små klipp.
Jo det var det första jag provade, men det funkade inte med divx.
Aj då!
Hittade det här, kanske kan vara till hjälp?
Citat:
Är det nån som kan förklara hur man splittar en divx till flera filer så man får plats på en CD?
Använd VirtualDub (virtualdub.org), ha video och audio på direct stream copy, och använd de svarta pilknapparna för att välja var du vill splitta. Ta sedan File - Save as AVI... och vänta. Klart.
Iom DVD brännare behöver man sällan sådant numera, dessutom brukar dom flesta filer inte vara för stora. Blir dom det ser man till att dom blir uppdelade från början.
Den som spelar in en fil som är 10Gb och inte delar upp den är ganska korkad, hur ska man annars spara den. Därav de olika standardiserade storlekarna mer eller mindre.
350mb
700mb
1100mb
Just för att man ska få plats lagom på CD, DVD osv.
Just i det här fallet handlade det inte om att dela upp en fil så den får plats på ett medium som dvd/cd, utan om att dela upp en 700mb-film i några utvalda 20-40mb klipp.