Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-05-24, 21:38
Medlem
Tänkte splitta en divx-fil i flera mindre klipp, men har INGEN aning om vilket program jag ska använda. Så piss-simpelt som möjligt bara.. Har ni några förslag?

Peace!
Citera
2007-05-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magg0t
Tänkte splitta en divx-fil i flera mindre klipp, men har INGEN aning om vilket program jag ska använda. Så piss-simpelt som möjligt bara.. Har ni några förslag?

Peace!

Vet inte om det går med Divx, men vet att när man lägger in en film i Windows Movie Maker så får i allafall jag en massa små klipp.

Kan vara värt och prova i allafall....
Citera
2007-05-24, 21:56
Medlem
Jo det var det första jag provade, men det funkade inte med divx.
Citera
2007-05-24, 22:06
Medlem
Citat:
Jo det var det första jag provade, men det funkade inte med divx.
Aj då!

Hittade det här, kanske kan vara till hjälp?

Citat:
Är det nån som kan förklara hur man splittar en divx till flera filer så man får plats på en CD?

Använd VirtualDub (virtualdub.org), ha video och audio på direct stream copy, och använd de svarta pilknapparna för att välja var du vill splitta. Ta sedan File - Save as AVI... och vänta. Klart.
Citera
2007-05-24, 22:14
Medlem
Tackar!!
Citera
2007-05-25, 00:29
Medlem
DennisOlofs avatar
Iom DVD brännare behöver man sällan sådant numera, dessutom brukar dom flesta filer inte vara för stora. Blir dom det ser man till att dom blir uppdelade från början.

Den som spelar in en fil som är 10Gb och inte delar upp den är ganska korkad, hur ska man annars spara den. Därav de olika standardiserade storlekarna mer eller mindre.

350mb
700mb
1100mb

Just för att man ska få plats lagom på CD, DVD osv.
Citera
2007-05-25, 08:52
Medlem
Just i det här fallet handlade det inte om att dela upp en fil så den får plats på ett medium som dvd/cd, utan om att dela upp en 700mb-film i några utvalda 20-40mb klipp.

Iallafall, tack för svaren!

Peace
Citera
2007-05-25, 13:16
Medlem
DennisOlofs avatar
magg0t jaha då förstår jag, tolkade din fråga fel från början, ursäkta mig så mycket.

Då är det precis som någon annan skrev, Virtual Dub utmärkt för att skapa en "sample" av filen och lägga med
Citera
2007-05-27, 11:43
Medlem
Citat:
Tackar!!

Var så lite

Man hittar mycket om sånt där om man söker på Splitta divx på google
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto