2007-09-01, 22:15
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Kolla in den här tabellraden för ett lag som bara är inne på sin tredje säsong. Hade de inte strulat till det de första två matcherna så hade det sett ännu bättre ut.

http://www.svenskfotboll.se/dalarna/ft.aspx?scr=table&ftid=1906

Nästa år springer de rätt genom trean också och publiksnittet kommer säkert att ligga på någonstans mellan 5 och 600, kanske högre.

Vad i helvete är Dalkurd för något? Kurder som bor i Dalarna?!
Citera
2007-09-01, 23:08
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Vad i helvete är Dalkurd för något? Kurder som bor i Dalarna?!

Nej, det är Tutsier som bor i Småland.
Jodå. Det är ett lag som startade i Borlänge 2005, men de är inte bara kurder som spelar i laget.
Citera
2007-09-02, 01:32
Medlem
pettson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Nej, det är Tutsier som bor i Småland.
Jodå. Det är ett lag som startade i Borlänge 2005, men de är inte bara kurder som spelar i laget.

Finns det ens 11 fotbollsspelande kurder i Dalarna?

Rätta mig om jag har fel, du håller på Liverpool och Hammarby? dessutom så bor du i Dalarna? Du får hålla med att det är ganska komiskt om så är fallet.
Citera
2007-09-02, 01:34
Bannlyst
Vi har haft dryga 200 personer, och vi lirar i division 6. Det tycker jag är en skaplig siffra.
Citera
2007-09-02, 09:10
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson2
Finns det ens 11 fotbollsspelande kurder i Dalarna?

Rätta mig om jag har fel, du håller på Liverpool och Hammarby? dessutom så bor du i Dalarna? Du får hålla med att det är ganska komiskt om så är fallet.

Du är ganska komisk om du inte förstår att internet är ett bra hjälpmedel år 2007.
Hade det varit ok att hålla på Liverpool om jag bott i Åmål?
Jag bor förövrigt i Göttttlabööörg sedan jan 2000.
Angående Dalkurd så har de en kurdisk bas men givetvis så har laget fler nationaliteter i leden.
Citera
2007-09-02, 12:33
Medlem
P3RK3L3s avatar
Har en polare som ursprungligen kommer från Trollhättan och han menar att FC Trollhättan snittar någonstans mellan 2-3000. Det är ju rätt friskt för ett lag ur division 1. Dom har en supporterklubb som kallas Black Support också.
Citera
2007-09-02, 12:52
Bannlyst
Jag är väldigt imponerad av Jönköping Södras publik, har kollat igen diverse sidor med publik bilder och måste säga att det ser jävligt bra ut asså!

http://www.green-machine.se/
Citera
2007-09-03, 00:13
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cunten
Jag är väldigt imponerad av Jönköping Södras publik, har kollat igen diverse sidor med publik bilder och måste säga att det ser jävligt bra ut asså!

http://www.green-machine.se/

Borde inte den staden ha ett bra utgångsläge för derbyhat mot Husqvarna?
Citera
2009-05-19, 13:53
Medlem
Nowhere Hills avatar
Vrålbumpar en gammal tråd (själv ts)
Få höra lite fina siffror från lägre divisoner då. vad drar dalkurd ? assyriska vs syrianska - trolig siffra någon ? några andra anmärkningsvärda nuffror från där nere i seriesystemets mörker ?
Citera
2009-05-19, 14:06
Medlem
Nowhere Hills avatar
hmph, hittade tll dalkurds hemsida, 661 publik mot skiljebo, mindre än jag trodde.
Citera
2009-08-04, 22:41
Bannlyst
5019 personer i dagens div2 match mellan bodens bk och ifk luleå
Citera
2010-09-17, 14:02
Medlem
feed-mes avatar
Jag tycker att denna tråd verkar rolig, och tar upp ett väldigt intressant ämne i Svensk fotboll: Varför glesbyggden är så svårflirtade när det gäller fotboll, men inte när det kommer till Bandy och Hockey.

Jag var nyligen i Hudiksvall och där fick jag veta att majoriteten av lokalbefolkningen hejade på Djurgården och AIK. Ingen i stort sett hejade på Hudiksvallslag, eler var ens intresserad av att gå på matcherna. Och än värre hejade ytterst få på något Norrländkt lag i fotboll.

Jag fattar fortfarande inte varför ingen kan ta sig i kragen och skapa lite lokalpatriotism för sin hemstad, eller sin region? Jag själv är såklart Djurgårdare, men i bandy hejar jag på mitt lokala lag, och i fotboll följer jag det lokala laget i den lägre divisionen och försöker gå på matcher så ofta som möjligt. Varför är detta så svårt för bönderna i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in