2007-05-20, 20:46
Medlem
Lastbils avatar
Jo det är så att jag har två partitioner, en C och en D. På C ligger just nu Windows som har kraschat (bluescreen vid uppstart, det vanliga skiten) och på D har jag alla min bilder, filmer, musik osv. Om jag formaterar C och lägger in Windows där igen, kommer filerna på D vara intakta då så jag kan använda dem som vanligt? Jag antar att så är fallet men jag vill bara kolla så inte allt går åt helvete.
Citera
2007-05-20, 20:59
Medlem
MicZes avatar
Ja dina filer på D kommer att vara intakta
Citera
2007-05-20, 21:01
Medlem
DennisOlofs avatar
Japp filerna ligger kvar på D: och kommer inte störas av en ominstallation. Se dock till vid ominstallation av WinXP (eller vad det nu är) att du formaterar rätt partition (alt. snabbformat) innan du installerar. Så du inte råkar ta bort partitionerna eller formatera fel. Brukar inte vara farligt bara man läser noga vad som står och vad man gör, sen är det bara köra på.

Man kan installera rakt över men då ligger allt skräp kvar. Synd du inte hade tagit backup av t.ex. mailen osv, de kan man också lägga på D: med jämna mellanrumm, då är man helt säker ifall windows blir knas. Plus det är bra att ha programen, drivrutiner osv liggandes på D: om man har plats. Sparar ännu mera tid vid ominstallation.
Citera
2007-05-20, 21:17
Medlem
Lastbils avatar
Ok det var ju bra att höra. Programmen som ligger installerade på D kommer ju inte att gå att köra misstänker jag men det är ju bara att slänga och installera dem igen.
Citera
2007-05-20, 23:14
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Ok det var ju bra att höra. Programmen som ligger installerade på D kommer ju inte att gå att köra misstänker jag men det är ju bara att slänga och installera dem igen.

vissa program kan gå att köra ändå, men långt ifrån alla, dom kommer heller inte att ligga kvar på startmenyn
Citera
2007-05-20, 23:57
Medlem
927s avatar
det kan va enkelt att fixa ditt problem, speciellt om det står ett filnamn på blåskärmen
Citera
2007-05-21, 01:14
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
det kan va enkelt att fixa ditt problem, speciellt om det står ett filnamn på blåskärmen
Har brottats med det där problemet mängder med gånger förut men aldrig lyckats fixa det. Försökte köra en reparation men den bara hängde sig efter ett par minuter. Funkade dock fint att formatera C: så nu funkar allt fint igen. Kan va nyttigt att formatera ibland också, OS:et gick inte så stablit innan om man säger så .
Citera
2007-05-22, 13:16
Medlem
Tänk bara på att saker du har på skrivbordet försvinner vid omformateringen...är lätt att glömma det har jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in