Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Publiksnittet i serie a är lika dålig som stämningen är i Premier League. Det där med att det ska vara stämning och passion hos Betis och Sevilla kanske stämmer, men inte i den utsträckning som du vill få det till. Stämningen i la liga är i klass med PL. Just nu är det inte någon av de tre ligorna som kan stoltsera med någon hög ljudvolym på matcherna jämfört med Tyskland och Frankrike, så är det.
Du har väldigt rätt. Jag har varit på en herrejösses massa matcher i England och faktiskt kan jag säga att stämningen många gånger är bättre i Tyskland. Då är det ändå Tottenham jag sett i England och dom är inte kända för att vara tysta. Men även här märker jag skillnaden. För 20 år sen var det ett jävla liv på The Lane för att bli tystare och nu börjar det bli fart igen. Vad beror det på?
När jag började gå på WHL, så betalade man bara och gick in på ståplats. Folk stog och sjöng och drack öl och hade det jävligt trevligt. Senast jag var där så fick man inte stå någonstans, förutom när det blev mål. Man stog ganska ofta då, eftersom det ofta blir mål på The Lane
Nu har halsdukarna byts ut mot slipsar och ölen mot vin. Då blir stämningen därefter. I Tyskland var det helt annorlunda tycker jag. Där får fansen sin läktare och stämningen blir därefter. Det sjunger fortfarande i öronen, trots att det var 3 år sen jag var där. Då gällde det Hannover 96 hemma mot Duisburg. Inte det första man tänker på när det gäller stämning. Men jävlar vilket liv det var.
Ge läktarna tillbaka till fansen!