2008-03-27, 20:42
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Publiksnittet i serie a är lika dålig som stämningen är i Premier League. Det där med att det ska vara stämning och passion hos Betis och Sevilla kanske stämmer, men inte i den utsträckning som du vill få det till. Stämningen i la liga är i klass med PL. Just nu är det inte någon av de tre ligorna som kan stoltsera med någon hög ljudvolym på matcherna jämfört med Tyskland och Frankrike, så är det.

Du har väldigt rätt. Jag har varit på en herrejösses massa matcher i England och faktiskt kan jag säga att stämningen många gånger är bättre i Tyskland. Då är det ändå Tottenham jag sett i England och dom är inte kända för att vara tysta. Men även här märker jag skillnaden. För 20 år sen var det ett jävla liv på The Lane för att bli tystare och nu börjar det bli fart igen. Vad beror det på?

När jag började gå på WHL, så betalade man bara och gick in på ståplats. Folk stog och sjöng och drack öl och hade det jävligt trevligt. Senast jag var där så fick man inte stå någonstans, förutom när det blev mål. Man stog ganska ofta då, eftersom det ofta blir mål på The Lane

Nu har halsdukarna byts ut mot slipsar och ölen mot vin. Då blir stämningen därefter. I Tyskland var det helt annorlunda tycker jag. Där får fansen sin läktare och stämningen blir därefter. Det sjunger fortfarande i öronen, trots att det var 3 år sen jag var där. Då gällde det Hannover 96 hemma mot Duisburg. Inte det första man tänker på när det gäller stämning. Men jävlar vilket liv det var.

Ge läktarna tillbaka till fansen!
Citera
2008-03-27, 21:49
Medlem
Rizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Vi i United tycker att vi har världsspelare på varje position förutom högerbacken kanske som är en tillfällig lösning. Den stora skillnaden är att vi kan bevisa det genom att vinna match efter match och vinna titlar och prestera bra!
Ni är bra i PL
Liverpool är bra i CL

Benitez och Ferguson kanske skulle sätta sig ner och lära lite av varandra...
Citera
2008-03-27, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rize
Ni är bra i PL
Liverpool är bra i CL

Benitez och Ferguson kanske skulle sätta sig ner och lära lite av varandra...

Har inte gått så bra sen 99, men nu förra året gick det rätt bra och vi det känns som att den unga truppen förra året har ett år mer på ryggen så jag tror inte vi har några problem med CL. Nu är SAF mer taggad på att vinna CL, vi har bredare trupp och fräschare spelare (Gud låt oss få vara skadefria). Dock är Benitez mästare på cupspelet (eller jag vet inte, men iallafall CL) mästare på att hitta svagheter hos motståndarna och de lär slå ut Arsenal, det är jag säker på.
Citera
2008-03-27, 21:59
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Du har väldigt rätt. Jag har varit på en herrejösses massa matcher i England och faktiskt kan jag säga att stämningen många gånger är bättre i Tyskland. Då är det ändå Tottenham jag sett i England och dom är inte kända för att vara tysta. Men även här märker jag skillnaden. För 20 år sen var det ett jävla liv på The Lane för att bli tystare och nu börjar det bli fart igen. Vad beror det på?

När jag började gå på WHL, så betalade man bara och gick in på ståplats. Folk stog och sjöng och drack öl och hade det jävligt trevligt. Senast jag var där så fick man inte stå någonstans, förutom när det blev mål. Man stog ganska ofta då, eftersom det ofta blir mål på The Lane

Nu har halsdukarna byts ut mot slipsar och ölen mot vin. Då blir stämningen därefter. I Tyskland var det helt annorlunda tycker jag. Där får fansen sin läktare och stämningen blir därefter. Det sjunger fortfarande i öronen, trots att det var 3 år sen jag var där. Då gällde det Hannover 96 hemma mot Duisburg. Inte det första man tänker på när det gäller stämning. Men jävlar vilket liv det var.

Håller med dig, vill man gå och kolla fotboll med stämning på läktarna så är det Tyskland man ska besöka, Kolla detta klipp man får ju gåshud!

http://www.youtube.com/watch?v=JHas38WdhP0&feature=related
Citera
2008-03-27, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson

Angående liv på läktarna, testa ett besök hos the Mackems, där är det livat kan jag lova dig, inte heller speciellt 'pleasant' having Gremlins sneaking around, tur man höll ihop med en utav deras top lirare...

Ha'way...!!!
Senast redigerad av edberg 2008-03-27 kl. 22:09.
Citera
2008-03-28, 22:13
Medlem
spikraks avatar
Jag skiter i vad ni snackat om tidigare, orkar inte läsa tillbaka.
Jag är i alla fall skitglad att Liverpool är vidare i CL så att det vandrade fiaskot Rafa sitta i kaptenstolen ett tag. Utan honom - med det materialet laget har skulle dem vara livsfarliga!

Glory Glory Man United!
Citera
2008-03-28, 22:51
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Angående liv på läktarna, testa ett besök hos the Mackems, där är det livat kan jag lova dig, inte heller speciellt 'pleasant' having Gremlins sneaking around, tur man höll ihop med en utav deras top lirare...

Ha'way...!!!

Ja, jag vet att det är bra stämning där. Hade en polare som var där på premiären. Grym arena.
Citera
2008-03-29, 16:34
Medlem
antonftws avatar
Arsenal ligger för tillfället under mot Bolton, nu tar den tunna truppen ut sin rätt. United och Chelsea kommer börja racet nu. Hoppas bara att United knyter ihop säcken och bevisar vem som regerar.
Citera
2008-03-29, 16:50
Medlem
Eastons avatar
Gunners youngsters räcker inte till i slutändan
Citera
2008-03-29, 16:53
Medlem
_Jago_s avatar
Så jävla rättvist att Arsenal börjar tappa nu.

Man har en av världens bästa målvakter i laget, och man sätter honom på bänken.

Så jävla rättvist!!!
Citera
2008-03-29, 17:05
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Så jävla rättvist att Arsenal börjar tappa nu.

Man har en av världens bästa målvakter i laget, och man sätter honom på bänken.

Så jävla rättvist!!!

vem är en av världens bästa målvakter i arsenal? snackar du om den galne tysken just nu?
Citera
2008-03-29, 17:22
Medlem
Nu kanske Wenger förstår att truppen inte räcker till... kolla bara förra veckan, i slutet tar United in Tevez och Nani. Chelsea drar in Anelka och Belleti. Arsenal tar in... Diaby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in