2010-10-08, 22:39
Bannlyst
Du har inte tillräckligt med plats på C: disken. Installera skiten på D: eller radera massa bilder och sånt skit.

Nu fick man lust att spela Midtown Madness.
Citera
2010-10-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaghettios
Du kan väl pröva att rensa lite onödigt skit på hårddisken

BTW Hur mycket minne tar det? Det kan väl inte vara mycket

60Mb...tar det, Jag har ca 30gb kvar
Citera
2010-10-08, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Martinbergqvist
tjenare jag letade runt i hyllan och hittade Mysteriet på Greveholm 3, jag försöker installera det men när jag installerar det står det att cdisken är full hur gör jag? jag kör windows 7.

Är din hårddisk full? Jag trodde att din generation växte upp bland datorer.

Okej, nu skrev du ett inlägg där du förklarade att du hade plats. Så under installationen så avbryts den med texten att din C-disk är full? Jag tänkte först att spelet inte var kompatibelt med windows 7 men då har jag för mig att det skulle stå något helt annat.
Senast redigerad av Bitsocker 2010-10-08 kl. 22:44.
Citera
2010-10-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Är din hårddisk full? Jag trodde att din generation växte upp bland datorer.

Okej, nu skrev du ett inlägg där du förklarade att du hade plats. Så under installationen så avbryts den med texten att din C-disk är full? Jag tänkte först att spelet inte var kompatibelt med windows 7 men då har jag för mig att det skulle stå något helt annat.
det står att det är kompatibel med win 95/98 så jag gick in på egenskaper och ändrade kompatibelitetsläge till windows 98 men det stod fortfarande att disken var full och jag har ändra där jag ska spara filerna.
Citera
2010-10-08, 22:59
Medlem
Veeoons avatar
Rätt så vanligt problem med gamla spel. Testa göra en mapp på C: och kopiera in hela skivan där och sen installera från den mappen.

Alternativt lägg till precis så mycket data som den säger att du bara har. Så om den säger typ "Behöver 40mb, du har bara 20mb." så lägg till 20mb data på hårddisken.

Gamla spel ser inte hårddisken i sin helhet utan ser tex bara 2gb. Och om det då är mindre än tex 40mb tills nästa 2gb-inkrement så tror den att hårddisken är full. Så om du går över den 2gb-gränsen så 'resettas' det och den tror att du har 2gb ledigt igen.
Senast redigerad av Veeoon 2010-10-08 kl. 23:01.
Citera
2010-10-08, 23:07
Medlem
kra17s avatar
Ett annat vanligt problem är att den tror att megabyte = gigabyte. Så den gnäller om att man bara har 4 megabyte
Citera
2010-10-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Rätt så vanligt problem med gamla spel. Testa göra en mapp på C: och kopiera in hela skivan där och sen installera från den mappen.

Alternativt lägg till precis så mycket data som den säger att du bara har. Så om den säger typ "Behöver 40mb, du har bara 20mb." så lägg till 20mb data på hårddisken.

Gamla spel ser inte hårddisken i sin helhet utan ser tex bara 2gb. Och om det då är mindre än tex 40mb tills nästa 2gb-inkrement så tror den att hårddisken är full. Så om du går över den 2gb-gränsen så 'resettas' det och den tror att du har 2gb ledigt igen.
tackar men det går inte kopiera alla filer till mappen, det går att installera allting men jag kan inte spela spelet.,
Citera
2010-10-09, 14:47
Medlem
Fizzrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredtand
Tja nu har jag stött på ett problem med steam.
Jo det är så att när jag väljer högsta grafik så blir det bara svart och jag kan inte klicka någonstans.
Då får jag tabba ner och stänga av cs bara. Grafiken jag ska ha på är näst högsta då blev det inga problem.
Sen en annan grej jag har fått problem med och så sen jag köpte ny skärm är att när jag väljer lägre grafik så späder den inte ut sej över hela skärmen utan det blir bara en bit av skärmen. Ju lägre grafik jag väljer, så blir det mindre och mindre bild. Varför späder den inte ut sej över hela skärmen som den gjorde på min gamla tft skärm?
Grafik kort: NVIDIA GeForce 8400 GS

Jag bjuder på stavfel.

Är du säker på att du inte drar ner upplösningen istället för grafiken? :P

För övrigt så resulterar en minskning i upplösningen i att grafikkortet inte blir lika belastat. Så kanske är det så att om du använder förutbestämda inställningar så drar spelet ner på upplösningen med, för att det skulle ge samma effekt som en minskning i tex modellkvalitén.
Om så är fallet måste du nog gå in på avancerade inställningar och säga åt den att bara minska allt relaterat med grafiken, och ha kvar upplösningen så att den stämmer överens med skärmen.
Citera
2010-10-10, 16:10
Medlem
Glidmedels avatar
Jag har problem med Fallout 1! Laddade ner det nyligen och spelar det på Windows 7, problemet är att skärmen bli svart stup i ett och färgen kommer tillbaka på dom ställen jag rör musen eller där människor rör sig osv. Skärmen uppdateras inte automatiskt typ?

Hur ska jag göra för att lösa detta? Har googlat som en dåre men inte lyckats hitta något användbart.
Citera
2010-10-10, 17:04
Medlem
Fizzrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glidmedel
Jag har problem med Fallout 1! Laddade ner det nyligen och spelar det på Windows 7, problemet är att skärmen bli svart stup i ett och färgen kommer tillbaka på dom ställen jag rör musen eller där människor rör sig osv. Skärmen uppdateras inte automatiskt typ?

Hur ska jag göra för att lösa detta? Har googlat som en dåre men inte lyckats hitta något användbart.

Tror nog att windows 7 är för avancerat för spelet.
Det kanske går om du kör compatibility mode (högerklicka på spelet, välj Properties och sen fliken Compatibility)
Du får nog köra typ Windows 98 eller något då spelet släpptes 97 :P
Testa det. Annars finns det en knarkig sak jag var tvungen att göra för att få igång ett gammalt spel. Men kan testa det om det här inte funkar
Citera
2010-10-10, 17:17
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glidmedel

http://hardforum.com/showthread.php?t=1430383

Testa installera High Definition patch för Fallout.
Citera
2010-10-13, 16:02
Medlem
bjornenws avatar
Hejsan!
Har ett litet problem med spelet Call of Duty : Modern Warfare 2.
Det är nämligen så att jag inte kan spela med resolution 1920x1080.
När jag gör det blir bilden väldigt liten, buggar upp hela min desktop resolution och jag måste starta om datorn för att fixa tillbaka problemet.

När jag kör med lägre upplösning, 1680x1050 så fungerar det utan problem.
Min skärm kan köra upplösningen 1920x1080 utan problem. Spelar det i de flesta spelen jag spelar, men det är bara i MW2 det blir problem.

Går ej att beskriva på bilder då bilderna blir precis som det ska se ut. Men det blir totalt buggat om jag har 1920x1080 res.

Någon som vet vad problemet kan vara?

/bjornenw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in