2009-02-07, 19:17
Medlem
Jag har ett ganska så jobbigt problem med mitt FM09, och förhoppningsvis kan någon här hjälpa mig med det.

Jag tankade spelet för ett par månader sen, och allting funkade fint ända fram tills förra veckan då jag skulle lägga in en annan grafik.

Startade upp spelet, men efter all reklam blev allting bara helt svart. Givetvis tänkte jag ju att grafiken var boven i dramat. Så tog bort grafiken från mappen, fortfarande samma problem.

Avinstallerade spelet och installerade igen, utan resultat. Till slut tankade jag ner en ny version och började från början, men när inte ens det funkade så känner jag att jag är slut på alternativa lösningar.

Själva problemet är alltså att efter all reklam, sponsorer och diverse annat har visat sig blir bara skärmen kolsvart och inget mer händer.

Hjälp skulle verkligen uppskattas, speciellt då jag lirar en mycket intressant LLM för tillfället
Citera
2009-02-08, 00:43
Medlem
nacka_s avatar
Skicka Felrapport

När jag installerade UT. så går det inte starta, den vill att jag ska skicka felrapport. En kompis körde med samma Bin-fil, och jag har användt denna fil många gånger och vet att den fungerar, har även laddat hem en ny ikväll (som ger samma fel).

Vad kan jag göra för att ta mig förbi "skicka felrapport"? kan man se vilka filer som är skadade eller vad ska man ta sig till? Jag har installerat om spelet 5-6 gånger och startat om datorn, kollat virus+spyware.

Tips tack
Citera
2009-02-08, 10:11
Medlem
Frottefiltens avatar
Jag hatar järnhunden bossen i sonic adventure dirctrors cut med tails
Citera
2009-02-08, 12:11
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Jag har nyligen köpt Football Manager, det ökända bugg-spelet. Jag vill dock understryka att detta är nödvändigtvis ingen FM-releterad fråga utan en mer allmän sådan som rör effekterna av installation, avinstallation, ominstallation osv.

Spelet i sig är inte fullt komplett då det saknar en del rättigheter till klubbemblem osv. Sånt får man alltså ladda hem på egen hand. Något jag gjorde.
Dessa grafikpacks som jag laddade hem ersatte den ursprungliga grafiken på något vis och vissa delar i spelet kunde man inte längre se (såsom flaggor osv.).
För att göra en lång historia kort så blev jag galen och handlade irrationellt, förblindad av hatisk ilska. Jag avinstallerade skiten i hopp om att få börja om på nytt blad med den ursprungliga grafiken på plats.

Men icke. Nu kan jag inte starta spelet utan ett felmeddelande dyker upp när jag klickar på ikonen.

Är det någon som har erfarenhet av den här typen av idiotisk beteende? Kan mitt avinstallerande (avinstallerade det både genom ett program och slutligen tog jag bort mappar manuellt) ha påverkat spelet?
Nu har jag försökt ominstallera det men det är fortfarande samma problem. Och när jag har avsintallerat det så får jag ett meddelande om att vissa filer inte kunde tas bort.

Jag har en teori om att det är dessa filer som ligger och spökar?
Citera
2009-02-08, 13:33
Medlem
Mitt Xbox 360 stängs ibland av när man spelar och 2 av 4 lampor lyser rött. "Ring of Death" har man ju hört talas om men när jag söker på wikipedia så står det bara vad 4 röda lampor och 1 röd lampa står för, inte 2 röda.

Så vad är felet?
Citera
2009-02-08, 13:47
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontzohr
Mitt Xbox 360 stängs ibland av när man spelar och 2 av 4 lampor lyser rött. "Ring of Death" har man ju hört talas om men när jag söker på wikipedia så står det bara vad 4 röda lampor och 1 röd lampa står för, inte 2 röda.

Så vad är felet?
kan vara ett jord fel, man har hört att Xbox 360 har dåligt kylsystem.
så det kan vara ett jord fel(strömmen bryts på ett ställe, då går strömmen ett annat håll), skicka in skitet på lagning.
Citera
2009-02-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackboxen
kan vara ett jord fel, man har hört att Xbox 360 har dåligt kylsystem.
så det kan vara ett jord fel(strömmen bryts på ett ställe, då går strömmen ett annat håll), skicka in skitet på lagning.
Fast nu är det ju så att garantin gick ut för 2 månader sen
Citera
2009-02-08, 14:46
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontzohr
Fast nu är det ju så att garantin gick ut för 2 månader sen
okej, annars så kostar det väl inte så mycket att lämna in det till nån datasnubbe. 500-1000kr kanske.
Citera
2009-02-08, 18:46
Medlem
kuddenchristos avatar
GTA: San Andreas

Jag dejtade en tjej samtidigt som min sex appeal var på högsta nivån, men ändå blev hon sur och gnällig när vi satt i restaurangen. Hur ser man till att dejterna blir lyckade? Snälla, hjälp!
Citera
2009-02-09, 13:05
Avslutad
Hejsan! Är så att jag har problem med ett gammal spel, Premier Manager 98

Spelet buggar till sig rejält när jag ska starta det, det blir typ "dubbla" rutor
typ som en skuggningseffekt.

Har provat ändrat kompabilitet i alla tänkbara kombinationer. Kör w.vista.

Kan lägga upp screen när jag kommer hem från jobbet sen om ni vill.

mvh/abbe890
Citera
2009-02-09, 17:57
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe890
Hejsan! Är så att jag har problem med ett gammal spel, Premier Manager 98

Spelet buggar till sig rejält när jag ska starta det, det blir typ "dubbla" rutor
typ som en skuggningseffekt.

Har provat ändrat kompabilitet i alla tänkbara kombinationer. Kör w.vista.

Kan lägga upp screen när jag kommer hem från jobbet sen om ni vill.

mvh/abbe890
kanske vista som inte är direkt skapad för det spelet?
kan inte tänka mig att det är bra grafik på skitet, säkert 16bit.
Citera
2009-02-09, 21:12
Medlem
truperts avatar
Försöker få ordning på theme hospital på min stationära dator. Laddat ner
Theme Hospital-iPF
Theme Hospital Full-TF
samt 3 olika från piratebay.

På min eee funkar allihop klockrent - win xp en egen nlite version.
På min stationära funkar ingen! På ena kommer jag till något shockwave-fönster där man kan få fram manualen/patcha/installera etc. Men när jag klickar på något så stängs det ner sen händer inget.
På alla andra utom en händer ingenting, där jobbar datorn i 2 sek(timglas) sen händer ingenting.

Har provat med win95,98,2000-mode och 256 färger. Dock utan något lyckat resultat! Någon som har en lösning?

Glömde nämna : Vill alltså installera spelet så jag får det på svenska och inte någon där enbart spelet på engelska är utplockat på 30-50mb.
Senast redigerad av trupert 2009-02-09 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in