2007-05-18, 17:16
Medlem
Tjennare jag undrar vad det finns för olika upp hastigheter på telias 8 mbit??
Citera
2007-05-18, 17:29
Medlem
Mountain Dews avatar
0,8
Citera
2007-05-18, 17:29
Medlem
Citat:
Från Telias hemsida
Upp till 8 Mbit/s
Ett kraftfullt alternativ för dig som skickar och tar emot riktigt tunga filer. Eller vill se film direkt på webben. Rekommenderas också till familjen där det är många som delar på bandbredden.

Upp till 8 Mbit/s nedströms och upp till 0,8 Mbit/s uppströms. Den hastighet du kommer upp till vid varje enskilt surftillfälle varierar.

Månadsavgift från: 299 kr
(med prisavtal/förval)

http://www.telia.se/privat/produkter...emang_bredband

Vad jag förstår får man 0,8 Mbit upp på deras 8Mbit lina.
Citera
2007-05-18, 17:33
Medlem
Arsedestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppen
Tjennare jag undrar vad det finns för olika upp hastigheter på telias 8 mbit??

Det hade inte varit enklare att kolla på Telias hemsida?
Citera
2007-05-18, 19:42
Medlem
DennisOlofs avatar
Alla hastigheter har runt 0.5-0.8 sändhastighet, strax under 1Mbit.

Har du telia 24 (24Mbit vilket ingen får i praktiken) så kan du få en sändningshastighet på runt 2Mbit, om du inte har Digital TV via telia. Det krävs också att du har deras special Zyxel modem.

Allt detta står på telias hemsida

Jag kör fortfarande på Telias 8Mbit abb. då Telia 24 kostar mera plus att jag inte har någon nytta av det över lag. Inte ofta man kommer upp till maxhastigheten på 8Mbit ändå.

Undantaget är om man kör inom sverige, men vad jag har hört så kommer dom flesta upp i maximalt 18Mbit i genomsnitt, då ska man bo nära telestationen. Då jag vet att det är runt 2.5Km till telestationen skulle jag kanske få ut 11-12Mbit men de tycker jag inte är värt extra pengar.

Samt jag inte har någon nytta av högre sändningshastigheter. Däremot vore det inte fel att ha VDSL2 eller UDSL, så man kan välja precis vad man vill ha för typ av lina beroende på vad man vill använda den till
Citera
2007-05-19, 02:29
Medlem
TuXIs avatar
Skickas från Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera
2007-05-19, 05:14
Medlem
Du laddar upp i högst 100 kb/s?
Citera
2007-05-19, 12:49
Medlem
tattoosandbeers avatar
Men snabb fråga, jag kommer nu att få 24m lina av Telia då jag kommer hem igen och har flyttat klart, Men frågan är ju i vilken ca spped jag kan komma upp i? Jag komer att bo exakt 680m ifrån stationen, då jag snackade med telia sade han till minst 20m men kan verkligen detta stämma?
Citera
2007-05-19, 16:11
Medlem
DennisOlofs avatar
Har du bara 680 meter trådvägen kommer du säkert upp i runt 18-20Mbit lätt, plus 2Mbit upload

Trevligt för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in