2007-05-20, 09:29
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llduce
Hitler var förövrigt blåögd.

Blåögd och vilseledd.
Citera
2007-05-20, 13:03
Medlem
Palpatines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Det finns källor som påpekar att han var jude. Men jag tror själv inte på de.

Hitlers pappa var fodd utanfor aktenskapet. En av de mojliga kandidaterna till faderskapet var en judisk man. Men det finns inga konkreta bevis som skulle bevisa att den judiska mannen skulle ha varit fadern och Hitler darmed skulle ha haft 25% judiskt blod.
Citera
2007-05-21, 12:39
Bannlyst
Citat:
Hitler var en sjuk man. Jag har läst någonstans att han själv jude .

Terrana today? det är BS Hitlers far Alois föddes 1837, judar tilläts inte bosätta sig i den delen av österike förrän på 1860
Citera
2007-05-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palpatine
Hitlers pappa var fodd utanfor aktenskapet. En av de mojliga kandidaterna till faderskapet var en judisk man. Men det finns inga konkreta bevis som skulle bevisa att den judiska mannen skulle ha varit fadern och Hitler darmed skulle ha haft 25% judiskt blod.

VAr det inte snarare så att hans mamma/mormor var judinna? Har starkt för mig att man ärver religionen efter sin mamma.. Eller så var det en annan man inblandat, som du nämnt, men hans mamma var judinna.
Hitler själv var inte jude, men någon i hans närhet var. HAr starkt för mig att det var en kvinna med i bilden.
Iallafall kan man anta att eftersom Hitler inte blev så väl behandlad när han var liten, kanske han tog ut sin ilska bland alla judar pga att den personen som behandlade honom illa hade judiska band. (man kan spekulera, men detta kom vi fram till på en psykologilektion...)

I vilket fall som hellst så är Hitler född i tyskland, enligt ill vet. Men hans mamma ville inte ha en tysk son, så hon bar honom över gränsen (handlade om kanske 2-3 km) och sa att hon fött honom där..
Vet inte vilket nr av ill vet, men det kan man kolla upp.
Citera
2007-05-31, 00:33
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trimetoprim
VAr det inte snarare så att hans mamma/mormor var judinna? Har starkt för mig att man ärver religionen efter sin mamma.. Eller så var det en annan man inblandat, som du nämnt, men hans mamma var judinna.
Hitler själv var inte jude, men någon i hans närhet var. HAr starkt för mig att det var en kvinna med i bilden.
Iallafall kan man anta att eftersom Hitler inte blev så väl behandlad när han var liten, kanske han tog ut sin ilska bland alla judar pga att den personen som behandlade honom illa hade judiska band. (man kan spekulera, men detta kom vi fram till på en psykologilektion...)

I vilket fall som hellst så är Hitler född i tyskland, enligt ill vet. Men hans mamma ville inte ha en tysk son, så hon bar honom över gränsen (handlade om kanske 2-3 km) och sa att hon fött honom där..
Vet inte vilket nr av ill vet, men det kan man kolla upp.

Nu är du ute och cyklar. Hitler hade inga kvinnliga judiska släktingar. Det har lagts fram teorier om att Hitlers farfar var jude men dessa har visats sig vara ytterst osannolika. Förövrigt är Hitlers antisemitism enkel att förklara och antisemitismen var även mycket utspridd och accepterad när Hitler växte upp.
Det behövs alltså inga amatörpsykologiska förklaringar såsom att en jude behandlat honom illa eller liknande. Vad gäller påståendet att Hitler är född i Tyskland och inte Österrike så får du gärna komma med en källa.
Citera
2007-05-31, 00:43
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trimetoprim
Mer troligt är att hans ställning i judefrågan berodde på att han såg vad judarna gjorde med Tyskland. Sedan kan man säkert diskutera huruvida han såg rätt eller ej.
Citera
2007-05-31, 01:05
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Jag tror faktist inte att han är jude. Ville bara påpeka om att de finns måga myter om han. Vilken idiot i välrden skulle försöka utrota sin egen ras??

Ja, juderasen.
Citera
2009-02-16, 21:14
Medlem
X-Fusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Han var ju både brunögd och brunhårig själv så om nu detta ryktet stämmer så går det emot sig själv.

Han var väl blåögd?, men brun/svart hår hade han alla fall.
Citera
2009-02-17, 09:48
Medlem
Fleshcutters avatar
Han kanske hade blå kontaktlinser
Citera
2009-02-17, 10:10
Medlem
De Miros avatar
Gammal tråd men men,

Det där om att Hitler skulle vara av Judisk bör låter otroligt. Jag tror många blandar ihop det med ärkepsykopaten Reinhard Heydrich som med största sannolikhet hade judiskt påbrå men fick det förmörkat av säkerhetstjänsten.

Ontopic. Nej inga mörkhåriga eller brunögda tyskar hamnade i koncentrationsläger pga. sitt utseende. Det faller på sin egen orimlighet eftersom så stor del av befolkningen skulle försvinna.
Däremot steriliserade man en del av de hundratals barn som fötts i Rhenlandet av tyska kvinnor med mörkhyade franska kolonialtrupper åren efter första världskriget. De hamnade däremot aldrig i några läger vad jag vet.
Citera
2009-02-17, 17:23
Medlem
Det ända som hände om man ahde bruna ögon i tyskland var väll kansk att man inte kom med i SS lika lätt, iaf dom tidigare åren och inte i slutet av kriget då dom tog in vad som helst.

Så alla idioten som säger ''du kan ju va nazist (bara för att man tycker illa om invandring) om du har bruna ögon'' kan ju läsa lite historia eller nått.
Citat:
Ursprungligen postat av Palpatine
Sen måste man ha en morsa som är jude för att räknas som jude, har man bara en farsa som är jude men inte en morsa så är man inte jude.
Enligt judarna då, hitler tyckte nog inte om halvjudar med judiska farsor heller.
Citera
2009-02-17, 21:22
Bannlyst
Citat:
Jag tror faktist inte att han är jude. Ville bara påpeka om att de finns måga myter om han. Vilken idiot i välrden skulle försöka utrota sin egen ras??

Med tanke på Hitler relation med sina föräldrar så är det inte helt omöjligt att han därifrån fått sitt hat från en eventuell judisk förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in