Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-05-17, 21:49
Medlem
Mange-DIFs avatar
Nu är det så att sen jag omformaterade min data så kan jag inte kolla på filmer med windows media player, VLC eller winamp men jag kan kolla på exempel Youtube och aftonbladet tv ibland... Något som vet var felet kan ligga? Är det jag det har blivit något fel vid drivrutinerna ? När jag omformaterade eller vad tror ni ? Tacksam för svar! // Mange
Citera
2007-05-17, 22:01
Medlem
DennisOlofs avatar
Du saknar kanske codecs ?
Citera
2007-05-18, 01:13
Medlem
Nakenchocks avatar
Min första tanke var också codecs. Har du kommit ihåg att installerat några nya efter formateringen? Och har du senaste windows media player för ditt OS? Vad använder du för OS förresten? Men märkligt att inte heller VLC fungerar Och vad består problemet i exakt? Får du något felmeddelande?
Citera
2007-05-18, 21:11
Medlem
Mange-DIFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Min första tanke var också codecs. Har du kommit ihåg att installerat några nya efter formateringen? Och har du senaste windows media player för ditt OS? Vad använder du för OS förresten? Men märkligt att inte heller VLC fungerar Och vad består problemet i exakt? Får du något felmeddelande?

Datan bara tokhänger sig, går inte att göra nått mer än att trycka av strömbrytaren och börja om igen så jävla trist när man inte kan kolla på film med datan då är den rätt värdelös :/ tycker ni jag ska omformatera igen eller vad ska jag göra? Kan inte vara codecs eftersom VLC inte heller funkar eller?
och det är ingen skit data 1 gb ram, 2,8 Ghz och 160 HD så vette fan vad det kan vara..
Citera
2007-05-18, 22:19
Medlem
DennisOlofs avatar
Mange-DIF om allt funkade som det skulle INNAN du installerade om, och du inte har plockat i datorn eller något sådant finns det ju ingen anledning till varför det inte skulle fungera efter ominstallationen.

Det troliga är att viktiga systemdrivrutiner inte är installerade eller liknande, varpå datorn hänger sig.

Om du installerar om datorn igen föreslår jag du fixa in de rätta drivrutinerna för chipset (intel), ljudchip, nätchip, grafikkortet och eventuellt lite annat du har i burken.

Sedan kan man ju få problem om man överklockar men jag antar att du inte har varit inne i bios och ändrat massa saker sedan ominstallation.
Citera
2007-05-18, 22:22
Medlem
Doctor Whos avatar
Start OT.

Datorn! Det heter datorn!

End OT.
Citera
2007-05-18, 22:58
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
Start OT.

Datorn! Det heter datorn!

End OT.

Start OT
FB kanske kan hålla en kurs i svenska om hur man stavar till vissa saker!

end ot
Citera
2007-05-18, 23:58
Medlem
Mange-DIFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Mange-DIF om allt funkade som det skulle INNAN du installerade om, och du inte har plockat i datorn eller något sådant finns det ju ingen anledning till varför det inte skulle fungera efter ominstallationen.

Det troliga är att viktiga systemdrivrutiner inte är installerade eller liknande, varpå datorn hänger sig.

Om du installerar om datorn igen föreslår jag du fixa in de rätta drivrutinerna för chipset (intel), ljudchip, nätchip, grafikkortet och eventuellt lite annat du har i burken.

Sedan kan man ju få problem om man överklockar men jag antar att du inte har varit inne i bios och ändrat massa saker sedan ominstallation.

Nix har inte varit inne och försökt fixa prestandan eller något på dat
Får väll omfrormatera och hoppas på det bästa
Citera
2007-05-19, 12:13
Medlem
DennisOlofs avatar
Mange-DIF jaha, ja då vet jag inte vad felet kan vara.
Citera
2007-05-19, 12:17
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange-DIF
Nu är det så att sen jag omformaterade min data så kan jag inte kolla på filmer med windows media player, VLC eller winamp men jag kan kolla på exempel Youtube och aftonbladet tv ibland... Något som vet var felet kan ligga? Är det jag det har blivit något fel vid drivrutinerna ? När jag omformaterade eller vad tror ni ? Tacksam för svar! // Mange

Släng på en ny grafikkortsdrivrutin och se om det hjälper. Låter som att det är nåt med overlayen som jävlas, och det där hänger på grafikdriven. Flashfilmer använder sig inte av den.
Citera
2007-05-19, 13:39
Medlem
Mange-DIFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Släng på en ny grafikkortsdrivrutin och se om det hjälper. Låter som att det är nåt med overlayen som jävlas, och det där hänger på grafikdriven. Flashfilmer använder sig inte av den.
Okej, är kass på datorer men, ska jag ominstallera cd´n som är med grafikkortet eller hur menar du?
Citera
2007-05-19, 14:32
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange-DIF
Okej, är kass på datorer men, ska jag ominstallera cd´n som är med grafikkortet eller hur menar du?

Nja, den är nog relativt gammal. Kanske till och med äldre än den som kom med windows.
Gå till tillverkarens hemsida och tanka istället så får du en ny och fräsch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in