2007-05-16, 11:38
Medlem
DeLarzas avatar
Hejsan!

Det r s att min laddar till min Ibook G4 har slutat fungera. Jag tnkte bara hra om det r ngon som har haft samma problem? Jag har frskt skruva kontakten fr att f "kontakt" men det hjlper inte. Jag har ocks frskt byta ut sjlva kontakten p adpatern, till strmutaget, med den medfljande frlngningssladden men det hjlpte inte. r ny adapter den enda utvgen? Vill grna inte betala 800 kr i ondan.

Tacksam fr svar!
Citera
2007-05-16, 12:09
Moderator
^Eazs avatar
Lter som om adaptern r helt dd och en ny r enda utvgen.
Citera
2007-05-16, 12:11
Medlem
jan_bechers avatar
Det kan ven vara DC-kortet i datorn som r paj. r det s, s r det bara att beklaga, fr det r svindyrt.

Testa med den "trasiga" laddaren i en annan dator.

Om det bara r laddaren som r paj s mste du kpa en ny. Observera att du inte behver kpa en Apple-laddare. Det finns mycket billigare. Kolla t.ex upp mrket Macally hos Macoteket.

/Jan Becher
Citera
2007-05-17, 20:48
Medlem
DeLarzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan_becher
Det kan ven vara DC-kortet i datorn som r paj. r det s, s r det bara att beklaga, fr det r svindyrt.
Det lter ju inte alls srskillt trevligt, men i sdana fall borde vl det g p garantin?

Citat:
Testa med den "trasiga" laddaren i en annan dator.

Om det bara r laddaren som r paj s mste du kpa en ny. Observera att du inte behver kpa en Apple-laddare. Det finns mycket billigare. Kolla t.ex upp mrket Macally hos Macoteket.
Det r tyvr inte s mnga i umgngeskrestsen som anvnder Mac.

Tack fr tipsen!
Citera
2007-05-17, 23:03
Medlem
jan_bechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLarza
Det lter ju inte alls srskillt trevligt, men i sdana fall borde vl det g p garantin?

Det r tyvr inte s mnga i umgngeskrestsen som anvnder Mac.

Tack fr tipsen!

Apple ger garanti i 1 r frn inkpstillfllet. Om det inte r ngot super-duper extraordinrt fall s har du allts inte garanti p datorn.

Ta med datorn till en Mac-terfrsljare (Macoteket, InLife) s kommer du att gratis f testa med en annan laddare dr. Frklara bara hur det ligger till.

/Jan Becher
Citera
2007-05-18, 17:17
Medlem
Det bsta du kan gra r att g och testa med en skert fungerande laddare om det blir bttre. Fungerar det fortfarande inte r det ngot som r fel i datorn.

r laddaren paj finns det inte s mycket mer att gra n att kpa en ny. Ett tips r att kolla p blocket, mnga sljer dr beggade laddare till en billig peng.
Citera
2007-05-18, 17:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Apple ger garanti i 1 r frn inkpstillfllet. Om det inte r ngot super-duper extraordinrt fall s har du allts inte garanti p datorn.

Ta med datorn till en Mac-terfrsljare (Macoteket, InLife) s kommer du att gratis f testa med en annan laddare dr. Frklara bara hur det ligger till.

/Jan Becher

Iof, om han har en AppleCare Protection Plan s kan den fortfarande vara tckt.
Citera
2007-05-22, 17:22
Bannlyst
ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här