Flashback bygger pepparkakshus!
2007-05-16, 11:38
Medlem
DeLarzas avatar
Hejsan!

Det är så att min laddar till min Ibook G4 har slutat fungera. Jag tänkte bara höra om det är någon som har haft samma problem? Jag har försökt skruva kontakten för att få "kontakt" men det hjälper inte. Jag har också försökt byta ut själva kontakten på adpatern, till strömutaget, med den medföljande förlängningssladden men det hjälpte inte. Är ny adapter den enda utvägen? Vill gärna inte betala 800 kr i onödan.

Tacksam för svar!
Citera
2007-05-16, 12:09
Moderator
^Eazs avatar
Låter som om adaptern är helt död och en ny är enda utvägen.
Citera
2007-05-16, 12:11
Medlem
jan_bechers avatar
Det kan även vara DC-kortet i datorn som är paj. Är det så, så är det bara att beklaga, för det är svindyrt.

Testa med den "trasiga" laddaren i en annan dator.

Om det bara är laddaren som är paj så måste du köpa en ny. Observera att du inte behöver köpa en Apple-laddare. Det finns mycket billigare. Kolla t.ex upp märket Macally hos Macoteket.

/Jan Becher
Citera
2007-05-17, 20:48
Medlem
DeLarzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan_becher
Det kan även vara DC-kortet i datorn som är paj. Är det så, så är det bara att beklaga, för det är svindyrt.
Det låter ju inte alls särskillt trevligt, men i sådana fall borde väl det gå på garantin?

Citat:
Testa med den "trasiga" laddaren i en annan dator.

Om det bara är laddaren som är paj så måste du köpa en ny. Observera att du inte behöver köpa en Apple-laddare. Det finns mycket billigare. Kolla t.ex upp märket Macally hos Macoteket.
Det är tyvär inte så många i umgängeskrestsen som använder Mac.

Tack för tipsen!
Citera
2007-05-17, 23:03
Medlem
jan_bechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLarza
Det låter ju inte alls särskillt trevligt, men i sådana fall borde väl det gå på garantin?

Det är tyvär inte så många i umgängeskrestsen som använder Mac.

Tack för tipsen!

Apple ger garanti i 1 år från inköpstillfället. Om det inte är något super-duper extraordinärt fall så har du alltså inte garanti på datorn.

Ta med datorn till en Mac-återförsäljare (Macoteket, InLife) så kommer du att gratis få testa med en annan laddare där. Förklara bara hur det ligger till.

/Jan Becher
Citera
2007-05-18, 17:17
Medlem
Det bästa du kan göra är att gå och testa med en säkert fungerande laddare om det blir bättre. Fungerar det fortfarande inte är det något som är fel i datorn.

Är laddaren paj finns det inte så mycket mer att göra än att köpa en ny. Ett tips är att kolla på blocket, många säljer där beggade laddare till en billig peng.
Citera
2007-05-18, 17:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Apple ger garanti i 1 år från inköpstillfället. Om det inte är något super-duper extraordinärt fall så har du alltså inte garanti på datorn.

Ta med datorn till en Mac-återförsäljare (Macoteket, InLife) så kommer du att gratis få testa med en annan laddare där. Förklara bara hur det ligger till.

/Jan Becher

Iof, om han har en AppleCare Protection Plan så kan den fortfarande vara täckt.
Citera
2007-05-22, 17:22
Bannlyst
ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här