Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-05-14, 13:00
Bannlyst
Undrar om jag kan ha windows vista på min Laptop 1.50 GHz 1024MB Ram minne...Borde väl funka
Citera
2007-05-14, 13:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero_of_the_day
Undrar om jag kan ha windows vista på min Laptop 1.50 GHz 1024MB Ram minne...Borde väl funka

Kolla här: http://www.nzone.com/content/nzone/srl/nzone_srl.asp?gameid=3596

Sitter på Mac OS X just nu, så kan inte kolla om den länken funkar.
Citera
2007-05-14, 14:17
Medlem
det funkar, men det kommer inte gå speciellt fort
Citera
2007-05-14, 16:26
Bannlyst
Svar

Citat:
Ursprungligen postat av Strybert
det funkar, men det kommer inte gå speciellt fort

Okej då skiter jag i att tanka ner de.

Tack för övrigt
Citera
2007-05-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero_of_the_day
Operativsystemet bör fungera fint om du avaktiverar t ex. Aero (vilket Vista bör upptäcka och avaktivera själv om ditt grafikkort eller annan hårdvara är otillräcklig), men Vista ställer inga hårda krav på processorn. Däremot behöver du ett fint grafikkort för att använda Aero, men du behöver minst 2Gb fysiskt minne om Vista skall fungera som sig bör. Ni skall inte missförstå Vista som extremt minneskrävande för det är en ny teknik i Vista som försöker använda sig av så mycket minne som möjligt beroende på installerat fysiskt minnet, därmed lagras data i minnet för snabb uppstart av program övriga processer.
Citera
2007-05-14, 16:46
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
, men du behöver minst 2Gb fysiskt minne om Vista skall fungera som sig bör. Ni skall inte missförstå Vista som extremt minneskrävande för det är en ny teknik i Vista som försöker använda sig av så mycket minne som möjligt beroende på installerat fysiskt minnet, därmed lagras data i minnet för snabb uppstart av program övriga processer.

Gäller detta bara för bärbara eller?
Har haft vista utan problem med "bara" 1gb minne, inga slöa uppstarter här inte, och jag hade drygt 40% kvar av minnet efter uppstart enligt vista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in