2007-09-08, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hojl
Riktigt jävla sjukt fall, om nu föräldrarna är inblandade.. svårt att tro att två vita personer från överklassen dödar sin dotter?!

Finns idioter och psykopater i alla samhällklasser.
Citera
2007-09-08, 09:32
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hojl
Riktigt jävla sjukt fall, om nu föräldrarna är inblandade.. svårt att tro att två vita personer från överklassen dödar sin dotter?!

Det handlar om två läkare som kanske blivit lite väl vana vid att använda läkemedel till allt. Sen går nåt snett och dom handlar i panik.
Teorin är sas inte att dom döda barnet med vilja , utan pga av dåliga ovanor osv.

Eller så är dom oskyldiga och snuten kör sitt race , tänk på tex Hans Holmer och palme utredeningen.
Citera
2007-09-08, 09:48
Medlem
Vad tror ni Påven, JK Rowling mfl kommer göra/säga om föräldrarna fälls?
Citera
2007-09-08, 09:53
Medlem
Misstankarna mot föräldrarna

Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
antagligen har väl föräldrarna gett henne någon typ av sömnmedel för att hon skulle sova på rummet när de var nere och åt middag, och antingen gett henne för hög dos, eller så var hon överkänslig, och dog. De får panik och bestämmer sig för att göra sig av med kroppen.

vilar tydligen på blodspår och liklukt i en hyrbil som de haft tillgång till först långt efter försvinnandet då de förmodas ha flyttat på flickans kropp från ett gömställe (kylförvaring?).

Varför skulle det läcka blod från ett lik som är ett par veckor gammalt och varför skulle barnet alls blöda av en överdos?

Det ligger väl närmare till hands att kolla vem som hyrde bilen i fråga vid tiden för försvinnandet.
Citera
2007-09-08, 09:57
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bo39
vilar tydligen på blodspår och liklukt i en hyrbil som de haft tillgång till först långt efter försvinnandet då de förmodas ha flyttat på flickans kropp från ett gömställe (kylförvaring?).

Varför skulle det läcka blod från ett lik som är ett par veckor gammalt och varför skulle barnet alls blöda av en överdos?

Det ligger väl närmare till hands att kolla vem som hyrde bilen i fråga vid tiden för försvinnandet.

Äntligen nån som tänker själv och inte tror på allt som skrivs i media- Tycker det luktar desperata politiker/poliser. Har dock tyckt att föräldrarna betett sig lite underligt redan från början. Splittrad, nääää
Citera
2007-09-08, 10:10
Medlem
rataxess avatar
Om teorin med övermedicenering stämmer så kan man ju undra varför det fanns blod i lägenheten.
Låter väldigt makabert att föräldrarna först skulle "råka" droga barnet till döds och sen framkalla blodvite. Pratar vi styckning här? Eller skulle de ha slagit ihjäl barnet med något föremål motsv.

Eftersom motiven för ett brott inte verkar finnas. Jag har inte hört något om livförsäkring, eller att barnet skulle vara oönskat av någon annan anledning så lutar det väl åt misstag.
Vore dock intressant om man kunde få reda på mer om hur mycket blod som fanns. var det bara en liten droppe, sådant ett barn kan få när den ramlar och skrapar knät. Eller pratar vi mord?
Liklukten är dock svårare att förklara bort.

Eftersom liklukt(och blod?) hittades i bilen som hyrdes långt efter hennes försvinnande så måste föräldrarna alltså ha dumpat kroppen någonstans för att därefter flytta den vidare. Det är ju bara på det sättet allt skulle kunna hålla ihop.
Ne, ska bli intressant att se hur det blir när allt har nystats upp.
Citera
2007-09-08, 10:22
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bo39

Jag reagerade också på detta. Å andra sidan så är det väl bara talesmän från parets sida som pratat om vilka frågor som ställdes under förhöret? Överdos kanske bara var en hypotes? Det kan ju tänkas att en annan var att de slagit henne så att hon föll illa och dog.

Jag hoppas verkligen att polisen kollat även de personer som hyrt bilen under de 25 dagar som gick mellan försvinnandet och att K&G fick den. Om inte är de ju helt inkompetenta.

Jag har hela tiden haft dåliga vibbar om detta fallet. Man vill lida med föräldrarna men jag tycker de betett sig väldigt konstigt hela tiden. Jag har väldigt svårt att tänka mig att jag skulle reagerat på samma sätt i samma läge. Men vi är ju olika.

Jag är väldigt splittrad. Om det visar sig att de är skyldiga har de inte bara dödat ett (sitt) barn utan även fört hela världen bakom ljuset. INGEN vill tro att en förälder kan göra något sådant. Trots att man vet att det händer alltför ofta.
Citera
2007-09-08, 10:25
Medlem
jack_of_spadess avatar
Som talarna ovan påpekat, hur i helvete lyckades föräldrarna förgifta sin dotter så det kom blod över halva lägenheten och bilen?

Detta i kombination med att potugisiska polisen inte står Clancy Wiggums långt efter i inkompetens, gör att jag verkligen börjar tvivla på om föräldrarna är skyldiga.

Men samtidigt, att föräldrarna dödat henne av misstag är den ända teorin i nuläget som inte är fullständigt ologisk.

Nej, jag vet inte vad jag tror längre.
Citera
2007-09-08, 10:29
Medlem
akzs avatar
Paret vill ägna sig åt varandra en kväll, söver barnen för att inget av dem ska vakna och hitta på nåt jävelskap. De kommer tillbaka, finner flickan död med näsblod eller annat av överdosen och virar in henne i täcket som hon låg i och därmed blodat ner. Samma sak med nallen som senare måste tvättas. I paniken låter det väl bättre att ungen blir en sån som vara försvinner och aldrig mer hittas.. problemet är bara att media finner saken vara extremt kampanj-förstasidestoff och hela jävla europa basunerar ut vad som hänt.

Jag tror inte riktigt att de räknade med det, och nu sitter de fast i skiten. En helvetes tragedi.
Citera
2007-09-08, 10:41
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akz
Paret vill ägna sig åt varandra en kväll, söver barnen för att inget av dem ska vakna och hitta på nåt jävelskap. De kommer tillbaka, finner flickan död med näsblod eller annat av överdosen och virar in henne i täcket som hon låg i och därmed blodat ner. Samma sak med nallen som senare måste tvättas. I paniken låter det väl bättre att ungen blir en sån som vara försvinner och aldrig mer hittas.. problemet är bara att media finner saken vara extremt kampanj-förstasidestoff och hela jävla europa basunerar ut vad som hänt.

Jag tror inte riktigt att de räknade med det, och nu sitter de fast i skiten. En helvetes tragedi.

Tvärtom, de har hela tiden medvetet hållit medias intresse vid liv (i mitt tycke lite väl intensivt). De vill att alla skall ha Madeleines utseende på sina näthinnor så att vi inte missar henne om vi får syn på henne. Och det är ju rätt många som "sett" henne...

Är det vanligt med näsblod vid överdos?
Citera
2007-09-08, 10:47
Medlem
moneysisters avatar
Men

är det inte blod eller kroppsvätskor som hunden indikerat på .
Hunden har ju reagerat på kadaver lukt i bil och på nallen.
Mamman försvarar sig med att hon haft gosedjuret med på sjukhuset
innan hon reste på sem där hon tagit hand om 5-6 lik.

Polis har ju medvetet läckt falska uppgifter till tidningarna för att sätta
press på paret. De har ju även avlyssnat deras telefoner.

Är det inte lite väl långsökt att tro att förövaren även hann tvätta
gardinerna, torka golv innan han rövade bort barnet.
Citera
2007-09-08, 10:52
Medlem
jamenvaddårås avatar
Pappan verkar ha lagt av att skriva på sin blogg:

http://www.findmadeleine.com/

Jävlig äcklig hemsida förresten. Shopen där man köper Madeleine-prylar är ju helt sjuk. Vi tar Paypal nu. Jaha, ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in