Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-05-10, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Vilket zipprogram rekommenderar ni, jag vill kunna zippa ner och zippa upp filer. Vilket är bra?

För att packa upp använder jag Stuffit Expander, ett program som är gratis om det inte redan ligger på din MacBook.

För att skapa zip-arkiv av filer funkar det att högerklicka på exempelvis en mapp, och i menyn välja Skapa arkiv av "Mappen". Inom kort dyker en Mappen.zip upp.
Citera
2007-05-10, 18:28
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ser jättebra ut, skulle även vilja ha en länk till mozilla firefox om det går bra

Vad är de för rolig fråga, har du aldrig använd google?
Citera
2007-05-10, 22:29
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Vad är de för rolig fråga, har du aldrig använd google?

haha!! Det var den roligaste formuleringen jag sett idag. Jag gjorde en riktig lol när jag läste ditt inlägg.
Det roliga var "Vad är det för en rolig fråga".
Citera
2007-05-10, 23:13
Medlem
Hm, jag söker ett program, inte själva torrentnedladdning, utan ett program som skapar torrents i OS X. Vet ni något sådant?
Citera
2007-05-11, 18:23
Medlem
slrslrs avatar
Nu har inte denna frågan med tråden att göra. Men hur e det med macbook pro och laddning. När laddaren lyser grönt och batteriet fortfarande är i datorn. Laddas fortfarande batteriet eller är den såppas smart så den för ström från laddaren och batteriet slipper bli sletet.
Citera
2007-05-11, 18:36
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Nu har inte denna frågan med tråden att göra. Men hur e det med macbook pro och laddning. När laddaren lyser grönt och batteriet fortfarande är i datorn. Laddas fortfarande batteriet eller är den såppas smart så den för ström från laddaren och batteriet slipper bli sletet.

Jupp, så smart är den.
Citera
2007-05-11, 19:00
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Jupp, så smart är den.

Så det e bara att köra med laddare och batteri inne hela tiden, sen när man vill vara portabel så drar man ut laddaren bara? =) Det e så med vanliga macbooks också va?
Citera
2007-05-11, 19:03
Medlem
slrslrs avatar
Dubbelpost!'

En fråga, använder microsoft messenger till mac nu, jättenöjd med det bara att man inte kan trycka escape när man vill stänga ett chattfönster så som man kan göra i windows live messenger då.

command+m blir ju minimera och command+q e ju stänga men tyvärr så är det att man stänger hela programmet. Finns de snabbkommando för att stänga msn fönster eller bara ett vanligt fönster?
Citera
2007-05-11, 20:23
Medlem
"boris"s avatar
Citat:
Vilket zipprogram rekommenderar ni, jag vill kunna zippa ner och zippa upp filer. Vilket är bra?

Använder YemuZip för att zippa filer.
Citera
2007-05-11, 20:49
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Självklart så googlar jag också men jag blir osäker för det finns olika träffar och olika versioner så jag tar hellre dom länkarna flashback medlemmar med mac erfarenhet postar till mig. Det känns bättre och säkrare helt enkelt Med tanke på att jag är noob så gör jag på detta viset.

Edit : Har läst att man behöver någon x11 grejj eller något liknande för att open office ska funka på datorn, stämmer det?

Kör NeoOffice istället, jag hade strul med att få det där X11 att installeras när jag skulle köra openoffice. Fastän jag installerade det så hittade inte openoffice det. Eftersom du verkar vilja ha länkar så finns NeoOffice här:
http://www.neooffice.org/neojava/en/index.php

Körde det själv i början (har office nu) och tyckte det fukade bra .
Citera
2007-05-11, 20:57
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Kör NeoOffice istället, jag hade strul med att få det där X11 att installeras när jag skulle köra openoffice. Fastän jag installerade det så hittade inte openoffice det. Eftersom du verkar vilja ha länkar så finns NeoOffice här:
http://www.neooffice.org/neojava/en/index.php

Körde det själv i början (har office nu) och tyckte det fukade bra .

Jag kör neooffice nu faktiskt, jag e sjukt nöjd med det. precis som openoffice bara att man slipper köra x11
Citera
2007-05-11, 23:13
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Så det e bara att köra med laddare och batteri inne hela tiden, sen när man vill vara portabel så drar man ut laddaren bara? =) Det e så med vanliga macbooks också va?

Precis. Det är dock rekommenderat att köra utan kabeln i lite då och då, så att batteriet mår bättre. Men har du planerat att ta den med dig då och då så är det ju lugnt.

Citat:
Finns de snabbkommando för att stänga msn fönster eller bara ett vanligt fönster?

äpple+W
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in