2007-05-06, 19:56
Moderator
Nospheratus avatar
Vad jag har förstått så får man inte efterfråga, annonsera, om nya bandmedlemmar till sitt eget band enligt köp & säljregeln. Mitt förslag är härmed att man tillåts annonsera eller åtminstone spekulera i att man söker bandmedlemmar i musikforumet.

Jag gissar att anledningen till att man inte tillåter köp/säljannonser är dels att man undviker juridiskt tvivelaktiga annonser och dels att man slipper rent spam. Jag tror inte att annonsering av bandmedlemmar skulle bli ett problem i något av fallet. Man ser ju t ex i webbdesignforat att folk ber om hjälp att koda ditten och datten, de där trådarna verkar ju passera helt obemärkt. jag kan inte riktig förstå skillnaden egentligen.

När vi nu har fått en ny del i musikforumet för egen musikproduktion så tycker jag att efterfrågan av likasinnade musiker egentligen är ett naturligt inslag.
Citera
2007-05-07, 10:30
Medlem
Capones avatar
Något OT kanske, men när du ändå nämner musikforumet: varför i hela helvetet måste man klicka sig in i ett underforum för att komma till Musik - allmänt? Det borde väl vara som i andra forum att man först kommer till den allmäna delen och sedan kan välja att klicka sig vidare till eventuella underforum.
Citera
2007-05-07, 10:42
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Något OT kanske, men när du ändå nämner musikforumet: varför i hela helvetet måste man klicka sig in i ett underforum för att komma till Musik - allmänt? Det borde väl vara som i andra forum att man först kommer till den allmäna delen och sedan kan välja att klicka sig vidare till eventuella underforum.

Alla listtrådar bildas ju i Allmänt, för att sen flyttas. Tycker det är bättre nu, visst lite jobbigt men sen är också listtrådarna jobbiga...
Citera
2007-05-07, 12:06
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone

Håller med dig till 100%. Skulle just starta en spearat tråd om detta, dagens i-landsproblem, när jag såg att du redan uppmärksammat det här.
Citera
2007-05-07, 12:30
Medlem
ischs avatar
Förändringar i musikforat diskuteras redan här: http://www.flashback.org/showthread.php?t=476672

När det gäller att efterlysa bandmedlemar så tycker jag , även om det är en trevlig ide, inte att det fyller någon funktion på FBs forum då det inte finns något att diskutera. Den typen av brukar alltid låsas oavsett forumsdel.
Citera
2007-05-07, 14:29
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Förändringar i musikforat diskuteras redan här: http://www.flashback.org/showthread.php?t=476672

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in