2008-05-08, 12:49
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Finns ingen lika komplett och lika vass back som Sergio Ramos i världen just nu. Han är outstanding både hemåt och framåt.
Är dessutom en mycket funktionell yttermitt om man nu skulle vilja använda honom som det.
Ja han och Dani Alves är rätt lika, springer upp och ner konstant på den jävla kanten.

Alltid roligt med fartfyllda ytterbackar.
Citera
2008-05-08, 13:42
Bannlyst
Ramos, mycket bra spelare. Enda "felet" med honom är att han är så jävla brutal, drar på sig mycket gula och röda kort.
Citera
2008-05-08, 22:35
Medlem
Älskar silly season, har precis varit inne på transfer rumours hemsida där man läste de grövsta ting.

t,ex Joe Cole till Gunners vilket int elåter relativt troligt.
Men däremot har jag läst på ett flertal ställen att Man Unt funderar på att lägga bud På Jan Klaas Huntelaar och D Alves
Någon sanning i dessa rykten tror ni?
Citera
2008-05-08, 22:43
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luppansmamma
Men däremot har jag läst på ett flertal ställen att Man Unt funderar på att lägga bud På Jan Klaas Huntelaar och D Alves
Någon sanning i dessa rykten tror ni?
Den förstnämda lär ju definitivt flytta på sig till sommaren och United behöver forwards så att ryktet finns är ju inte konstigt. Hur sir Alex ser på KJH har jag dock ingen aning om.

Efter Sevillas säsong så är det ju inte alls omöjligt att Alves vill/tvingar sig bort från klubben. Men av någon anledning känns den värvningen inte lika trolig för mig. Men bara för det så lär han väl spela i United till hösten.
Citera
2008-05-08, 22:45
Bannlyst
Jag är ganska säker på att vi inte är intresserad av Alves. Vi behöver ingen midget som knappt kan hålla sin backposition. United är väldigt intresserade av Boswinga och Lahm, dock tvekar jag inte en sekund på att SAF vill ha Huntelar.
Citera
2008-05-08, 23:30
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mufc
Jag är ganska säker på att vi inte är intresserad av Alves. Vi behöver ingen midget som knappt kan hålla sin backposition. United är väldigt intresserade av Boswinga och Lahm, dock tvekar jag inte en sekund på att SAF vill ha Huntelar.

Du har inte sett Dani Alves spela så mycket känns det som? Han är en fruktansvärt kompetent, modern ytterback. Förra säsongen var han helt outstanding, på sin position. Denna säsong har väl inte varit precis lika bra, men det gäller hela Sevilla vilket kan vara en anledning. Han är en av världens fem bästa ytterbackar och hade givit Man U yteligare en dimension.

Vad gäller Klaas-Jan flyttar han med största sannolikhet i sommar, och Utd känns inte helt otänkbart. Antingen dit eller Real som jag ser det.
Citera
2008-05-08, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OrDieTrying
Du har inte sett Dani Alves spela så mycket känns det som? Han är en fruktansvärt kompetent, modern ytterback. Förra säsongen var han helt outstanding, på sin position. Denna säsong har väl inte varit precis lika bra, men det gäller hela Sevilla vilket kan vara en anledning. Han är en av världens fem bästa ytterbackar och hade givit Man U yteligare en dimension.

Vad gäller Klaas-Jan flyttar han med största sannolikhet i sommar, och Utd känns inte helt otänkbart. Antingen dit eller Real som jag ser det.

Jag vet precis hur bra Alves är, jag har bra koll på honom. Men vi behöver en ytterback med mer defensiva kvaliteter med tanke på att vi har Ronaldo där på kanten, annars blir det ett sjujäkla jobb för våran defensiva mittfältare där.
Citera
2008-05-08, 23:38
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mufc
Jag vet precis hur bra Alves är, jag har bra koll på honom. Men vi behöver en ytterback med mer defensiva kvaliteter med tanke på att vi har Ronaldo där på kanten, annars blir det ett sjujäkla jobb för våran defensiva mittfältare där.

De gånger Ronaldo huserat framför Evra har det väl kappast blivit några problem. OCh då är Evra en spelare som saknar defensiva kvalitéer betydigt mer än Alves gör. Personligen är jag av den åsikten att han defensiva kunskap är något underskattat. När han kom från Goias(?) var han uttalat högerback, de offensiva delarna har växt fram. Tror hur som helst att han hade passat in i det moderna Utd alldeles otroligt bra.
Citera
2008-05-09, 09:39
Medlem
Var J,K Huntelaar hamnar lär ju bl ien dragkamps fråga iaf, sägs att Både Man Unt,Arsenal Liverpool, Juve är beredd att hosta upp stora pengar för denna man.
Men för att vara ärlig så är jag mer beredd att ta Man Unt och Juve ryktena mer seriöst än de övriga två.

En annat rykte är Joe Cole Till Gunners, vilket låter helt osannolikt att gå til len såpass stor rival.
Citera
2008-05-09, 10:26
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luppansmamma
Var J,K Huntelaar hamnar lär ju bl ien dragkamps fråga iaf, sägs att Både Man Unt,Arsenal Liverpool, Juve är beredd att hosta upp stora pengar för denna man.
Men för att vara ärlig så är jag mer beredd att ta Man Unt och Juve ryktena mer seriöst än de övriga två.
Juve har väl i princip gjort färdigt med Amauri? Så frågan är om de tänker lägga ut så pass mycket pengar som krävs för att värva ytterligare en forward. Real Madrid sägs dessutom också vara med i racet. Intressant att följa blir det i vilket fall.
Citera
2008-05-09, 16:20
Medlem
Ja Jan Klaas ha rju varit ruggit bra i ajax och en längre tid nu, så det var väl en tidsfråga innan ahn skulle bli inblandad i någon dragkamp.
Vad är på gång i Arsenal?
Flamini bort, Hleb ryktas ävne han försvinna och Adebayor kräver dubblad lön.
Någon som har koll på hur denna karusell började och varför folk väljer att annonsera att de vill försvinna?
Citera
2008-05-09, 16:29
Medlem
Quorthons avatar
Känns som att de eventuellt kan vara missnöjda med Arsenals "brist på ambition". Uteblivna värvningar av etablerade spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in