2009-07-08, 07:43
Medlem
Continental Ops avatar
det här faller mellan stolarna på myndigheterna så länge de inte begår några allvarligare brott, även om jag tycker att miljöskadorna borde vara tillräckligt för polisen.

det här är ju ett klockrent tillfälle för mc-gängen eller nynazisterna att göra sig populära bland wt-svensken, bara åka ut nattetid o langa in lite molotovs i husvagnarna, det är enda sättet att få ett slut på det, att skrämma upp dem så att de inte vågar vara kvar i landet

han snubben med blommorna på uppfarten, kan ju eg inte göra ett skit, skadegörelsen är minimal, och det sker i hans hem så bråkar han med asfaltläggare så kommer de tillbaka sen, flera
Citera
2009-07-08, 14:16
Bannlyst
8/7

Passerade trafikplats Skarpnäck i dag runt 13.00.

Ca 30 husvagnar och några mindre lätta lastbilar stod på platsen.
Två polisbilar samt två stycken bärgningsbilar stod även på platsen.
Citera
2009-07-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Jo, de är travellers, eller som det heter på ren - icke-pk - svenska: tattare.

Det är knappast några "tattare" eller zigerare eller vad du vill.
Ett gäng av dessa asfalterade hos en granne här utanför för ett par
år sedan och de såg ut som man förväntar sig irländare se ut: Transparanta med rött hår och halvpackade på whiskey.
Citera
2009-07-08, 18:40
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
år sedan och de såg ut som man förväntar sig irländare se ut: Transparanta med rött hår och halvpackade på whiskey.
Jo visst fan är de flesta av dom tattare. Har själv kört förbi ställen där de jobbat och de personer jag såg var som tagna ur filmen Snatch med Brad Pitt. Irländska tattare är precis vad de är.
Citera
2009-07-08, 19:25
Medlem
Kadeks avatar
Citat:

De är tattare, kallas för Pikeys på öarna.
Citera
2009-07-08, 21:27
Medlem
Gordo1550s avatar
Skit bra!

Vi fick bort packet genom att en i vår håla körde runt deras jävla tattarläger, som var uppslaget på en allmänning, med gödselspridaren. Tog 20 minuter sen var de genetiska soptipparna borta.
Citera
2009-07-08, 22:11
Medlem
Sixx76s avatar
Citat:
http://gd.se/insandare/insandare/1.1149508
http://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Traveller
Senast redigerad av Sixx76 2009-07-08 kl. 22:14.
Citera
2009-07-08, 22:38
Medlem
Dom har varit förbi oss 3gånger under den senaste månaden och erbjudit sina tjänster. Känns nästan mer som att dom är ute och rekar saker dom kan komma över.

Första gg dom var förbi så trängde dom sig in i huset å pekade på en tavla som hänger i hallen å sa "that's a nice painting! Is it expensive?".

Varför i helvete säger man så?
Citera
2009-07-09, 00:18
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheFake675
Dom har varit förbi oss 3gånger under den senaste månaden och erbjudit sina tjänster. Känns nästan mer som att dom är ute och rekar saker dom kan komma över.

Första gg dom var förbi så trängde dom sig in i huset å pekade på en tavla som hänger i hallen å sa "that's a nice painting! Is it expensive?".

Varför i helvete säger man så?
varför i helvete släppte ni in dem i huset?
Citera
2009-07-09, 00:33
Medlem
LikeAGloves avatar
Såg en irländsk reggad liten lastbil i våras, det första jag lade märke till var att dom hade hela flaket fyllt med bruten asfalt i småbitar. Sedan såg jag att dom satt ca 6 personer i framsätet, därefter kom jag att tänka på den här tråden som jag läste för något årsedan, sen såg jag att lastbilen dessutom var irländsk

Låg bakom dom någon kilometer och försökte knäppa en bild med mobilen men det gick inte så bra, sen tog dom E20 från Partille och svängde av mot Stockholm. Ungefär två timmar senare diskuterade dom fenomenet irländska asfaltsarbetare på radion varpå någon hamnarbetare ringde in och meddelade att det nyss kört av ett gäng nere vid Stenaterminalen. En fin dag för mig i asfaltsarbetares tecken
Citera
2009-07-09, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixx76
http://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Traveller

Tänk att du länkar till en sak som inte hjälper din argumentation. Dessa är alltså INTE romer eller zigenare eller vad du vill. De är vita irländare som lever en "tattarliknande" livsstil, eller ett slags hippiesällskap om du vill.

Citat:
Ireland, however, does not recognise them as an ethnic group; rather, their legal status is that of a "social group".

Citat:
it refers to the fact that they are not "Gypsy" by blood but have adopted a similar lifestyle.
Citera
2009-07-09, 10:31
Medlem
Citat:
Tänk att du länkar till en sak som inte hjälper din argumentation. Dessa är alltså INTE romer eller zigenare eller vad du vill. De är vita irländare som lever en "tattarliknande" livsstil, eller ett slags hippiesällskap om du vill.

Fast nu är det ju skillnad på romer och svenskar från resandefolket också. Svenska resande har ungefär en lika luddig historia som de Irländska men tros väl också vara familjer som adopterat en viss livsstil alternativt härstamma från romers som invandrade till Sverige på 1500-talet även om det inte har styrkts så vitt jag vet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Resandefolket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in