2017-03-29, 14:14
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Irland tillhör inte Storbritannien och är med i Eu, har Euro, så det påverkar inte dem det minsta.
Pikeys har ju inte bara irländskt ursprung, många av dom som kommer hit kommer de facto från Storbritannien. Termen "Irländska asfaltsläggare" är alltså något missvisande, när vi talar om Pikeys.

Nu inser jag ju att jag säger emot en person som aldig har eller har haft fel, så detta lär väl dra iväg i massa off-topic nu?
Citera
2017-03-29, 16:38
Medlem
99% av de pikeys är irländska resande. Det var de irländska du syftade antar jag då du skrev i denna tråden
Citera
2017-03-29, 18:42
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
99% av de pikeys är irländska resande. Det var de irländska du syftade antar jag då du skrev i denna tråden
Bra att du har koll på statistiken. Jag avundas dig att du kan vara expert på precis allt i hela världen (så länge det skrivs om det på flashback).

Själv tror jag att 100% av de irländska pikeys är irländska. Men jag skrev i tråden generellt om pikeys, eftersom (vilket jag också skrev) termen "Irländska asfaltsläggare" är missvisande, eftersom det inte bara är irländare som ägnar sig åt det här. Blev det snurrigt nu?
Citera
2017-03-29, 18:59
Medlem
ratboness avatar
Tror många har brittiska pass, dom skyndar sig nog att fixa irländska nu..

Men å andra sidan härjar dom i icke EU länder också så..
Citera
2017-03-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Bra att du har koll på statistiken. Jag avundas dig att du kan vara expert på precis allt i hela världen (så länge det skrivs om det på flashback).

Själv tror jag att 100% av de irländska pikeys är irländska. Men jag skrev i tråden generellt om pikeys, eftersom (vilket jag också skrev) termen "Irländska asfaltsläggare" är missvisande, eftersom det inte bara är irländare som ägnar sig åt det här. Blev det snurrigt nu?
Det är de facto klaner från Irland, sedan kan du spekulera i oändlighet hur många % som är från annat håll. Var det det den lilla, lilla klicken du vände dit inlägg till?
Citera
2017-04-05, 23:31
Medlem
regndroppens avatar
Aldrig hört talas om dessa för ens idag faktiskt, hade ett gäng på jobbet (jobbar inom trav och att zigenare gillar hästsport är tydligen allmänt känt) fick förklarat för mig att dessa är riktiga klåpare vilket denna tråd verkar intyga. Kvinnorna och männen satt vid enskilda bord är detta ett vanligt förekommande inom deras kultur?
Citera
2017-04-06, 19:56
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Irland tillhör inte Storbritannien och är med i Eu, har Euro, så det påverkar inte dem det minsta.

Många av de som kallas irländska resande bor i UK och har medborgarskap där. Irländska resande på Irland uppskattas till ca 25,000, och i UK 15,000. Totalt finns det dock flera hundra tusen resande i UK, mångdubbelt fler än på Irland. Det är inte strikt irländska resande som opererar i Sverige, många av dem är både UK-pikeys med irländskt ursprung, men också andra resande från UK. Det rapporteras ju hela tiden om UK-reggade fordon i samband med dessa scams, det är absolut inte en grupp som bara utgörs av irländare.
Citera
2017-04-09, 10:09
Medlem
Ghastens avatar
Fattar inte att folk fortfarande går på detta. Det är synd att
det inte är skottpengar på dem. Sett dem på några ställen
och dom skräpar fan ner så mycket precis som tiggarna.
Citera
2017-04-12, 21:02
Medlem
spoilers avatar
"Ett säkert vårtecken är när oseriösa hantverkare dyker upp och med aggressiva metoder erbjuder exempelvis villaägare att utföra stenläggning till ett pris som är för bra för att vara sant. Polisen har fått in flera samtal från boende i Särö som drabbats."

http://kungsbackaposten.se/nyheter/polisen-varnar-for-oseriosa-hantverkare/
Citera
2017-04-13, 10:14
Medlem
Hur länge ska svenskar gå på detta? Helt otroligt
Citera
2017-04-13, 19:36
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Hur länge ska svenskar gå på detta? Helt otroligt

Det är ett fåtal som går på detta.

Oftast handlar de om att de hotar eller lurar till sig arbete genom att vara hotfulla och ändra på förutsättningarna.
Citera
2017-04-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Det är ett fåtal som går på detta.

Oftast handlar de om att de hotar eller lurar till sig arbete genom att vara hotfulla och ändra på förutsättningarna.
Är det inte så att de går på äldre i första hand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in