2007-08-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Det är uppenbart att dessa asfaltsläggare är Zigenare. Att de slänger skräp hej vilt i naturen beror på att de anser att andra människors (gadjes) skräp är särskilt orent, och att kontakt med det skräpet skulle medföra en symbolisk nedsmutsning av dem själva.

(Läste nyligen en mycket intressant bok om Zigenare, Begrav mig stående, av Isabel Fonseca)

De tycks vara några som lever som Zigenare men som inte släkt med Zigenarfolket ändå. Var det inte någon i en tidigare tråd som skrev att de inte var särskilt väl sedda hemma på Irland heller? Att de höll sig för sig själva när de var hemma. Hur som helst tror jag inte den genuina befolkningen på Irland tycker det är ok att dra ut som kriminell i europa.
Citera
2007-08-18, 03:10
Medlem
Hyndanns avatar
Dessa engelsktalande skojare är ett inte så trevligt vårtecken för oss som arbetar i "grusbranchen".

Otrevliga, skall alltid pruta sura och hotfulla.

Om ni bara visste vad många heta diskussioner jag haft med dessa inndivider på somrarna.

Dom kommer med sina ihoprullade sedelbuntar med tusenlappar och skall pruta på den krossade asfalten och gruset.

Fy fan vad less jag är på dem!!!

Men jag hävdar bestämt att om någon anlitar dem så får man skylla sig själv det är ju inget nytt fenomen och allmänheten har ju blivit varnad några gånger genom åren.
Citera
2007-08-18, 21:32
Medlem
Så här ser deras reklamblad ut, som de delar ut till villaägarna i Stockholmstrakten.

http://i6.photobucket.com/albums/y215/catami/Annons2asfalt.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y215/catami/Annons1asfalt.jpg

Företagen existerar inte och telefonerna är kontantkort. De har inte ens koll på om de befinner sig i Sverige eller Norge. De inbillar sig tom att någon ska ringa till Irland för att beställa asfaltering eller stenläggning på sin tomt.
Dessa kringstrykande patrask är ingenting annat än grovt kriminella vars enda mål är att lura så många som möjligt med alla medel men det som förvånar mig mest är våra myndigheters flathet, som inte förmår att få stopp på den här verksamheten.
(se bilderna under inlägg #262)
Citera
2007-08-18, 21:36
Medlem
På en av lapparna har de lyckats få till en fast telefon i Stckholm. Numret har upphört till min förvåning...
Citera
2007-08-26, 18:40
Medlem
yeah dom är tbx

Var ute en runda på en camping i skåne (hade hört av folk som står mig när som bor där ute att "asfaltligan" har kommit tillbaka)

Iallfall så kom där 3-4 små ungar med en leksaks rullebör. En unge var blond och dom andra var mörkhårig. Sen kom en äldre tjej, söt fin kropp ( ) säkert en 19-20 bast och hämtade småbarnen.

Sen såg jag ett par lastbilar på campingen med. Kan ju vara deras.
Men en sak jag inte fattar är att det var BARA en unge som var helt BLOND.

Sen när den person jag känner var och diskade nu i helgen så var där en zigenare som också diskade sen kom tant från asfaltsterroristerna och skulle tvätta, men hon fråga inte zigenaren hur man gjorde utan frågade den person som står mig när.

Gillar inte tattarna i "asfaltligan" sk "svenska" tattare?

En sak till hur populära är dom i Irland? Eller ja hur populära är tattare/zigenare/tavringar ( ja okära barn har många namn)i Irland överhuvudtaget? Som i resten av Europa? AVSKUM.
Citera
2007-08-26, 21:10
Bannlyst
Dessa "irländare" är ett internationellt fenomen, i USA har de härjat i flera år. Här i Sverige började det i samband med att EU möjliggjorde friare resande mellan länderna. Det verkar vara ett helt folk som nästan uteslutande består av kriminellt parasitslödder. De är inte zigenare (romer) men beter sig och lever på ett liknande sätt. Precis som zigenare utgör det ett gissel för befolkningen i de länder de vistas i. Det finns bara en vettig lösning på problemet med dylika folkgrupper, och den lösningen är slutgiltig. Nu börjar vi få mer och mer riktiga zigenare i Sverige också som kommer från Slovakien och andra östeuropeiska länder. Hurra, heja EU...
Citera
2007-08-26, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strippen
Sen när den person jag känner var och diskade nu i helgen så var där en zigenare som också diskade sen kom tant från asfaltsterroristerna och skulle tvätta, men hon fråga inte zigenaren hur man gjorde utan frågade den person som står mig när.

Gillar inte tattarna i "asfaltligan" sk "svenska" tattare?

.

"Irländarna" är inte zigenare och inte heller besläktade med svenska tattare/resande, de är ett eget slags folk. Det är nog dock rimligt att anta att de är bekanta med varandra då de vistas i samma miljöer som zigenare och tattare, men de är inte samma folk.

Citat:
Ursprungligen postat av strippen
En sak till hur populära är dom i Irland? Eller ja hur populära är tattare/zigenare/tavringar ( ja okära barn har många namn)i Irland överhuvudtaget? Som i resten av Europa? AVSKUM.

Vad tror du? De är allmänt illa omtyckta överallt, precis som zigenare.
Citera
2007-08-26, 21:17
Bannlyst
Kommer inte ihåg vad den heter nu men det finns en film med Mark Wahlberg som handlar om irländska travellers i USA. De åker runt och ägnar sig åt asfaltsbedrägerier och annan kriminalitet.
Citera
2007-08-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One Way Street
Kommer inte ihåg vad den heter nu men det finns en film med Mark Wahlberg som handlar om irländska travellers i USA. De åker runt och ägnar sig åt asfaltsbedrägerier och annan kriminalitet.

Japp, det är samma människor som är i USA, det har vissa av dem berättat för mig. De reser hela året för på Irland, det har jag skrivit förr, är de inte välkomna.
Citera
2007-08-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One Way Street
Dessa "irländare" är ett internationellt fenomen, i USA har de härjat i flera år. Här i Sverige började det i samband med att EU möjliggjorde friare resande mellan länderna. Det verkar vara ett helt folk som nästan uteslutande består av kriminellt parasitslödder. De är inte zigenare (romer) men beter sig och lever på ett liknande sätt. Precis som zigenare utgör det ett gissel för befolkningen i de länder de vistas i. Det finns bara en vettig lösning på problemet med dylika folkgrupper, och den lösningen är slutgiltig. Nu börjar vi få mer och mer riktiga zigenare i Sverige också som kommer från Slovakien och andra östeuropeiska länder. Hurra, heja EU...

Inte fel på EU. Däremot vill jag inte höra det som polisen säger till mig när jag pekar på dessa miljöterrorister: Jamen de bor ju på Irland, hur ska vi kunna lagföra dem och kräva in böter.

Själva blir vi bötfällda om bilen står på tomgång i mer än två minuter. Att slänga skräp i naturen renderar stränga böter och om vi skulle få för oss att hälla olja eller andra miljöförstörande produkter ut i naturen blev vi förutom fängslade, förmodligen svartlistade i tio år, eller dyligt.

Söta exotiska inslaget Irländska gästarbetare med husvagnar,familjer med barn och gamla, tillåts bosätta sig på natursköna blomstrande ängar, parkera sina husvagnar och göra gator med sin fyhjulsdrivna lastbilar. Varje kväll häller man ut sina asfaltrester i naturen så att en ny dag kan startas dagen därpå. Familjerna, fruarna och de små barnen, ja hela familjen... skiter utanför dörren, slänger sina sopor 20 m bort första dagen. Efter två månader har berget av sopor och blöjor växt nära husvagnen och då gör de en liten förflyttning på ca 20m längre bort. Rörelsen är till viss del begränsad eftersom det finns ett 40-tal familjer med vagnar på plats.
Duscha någon?
Citera
2007-08-26, 23:45
Medlem
Den här sommaren uppstod vissa problem.... (är det sant???)
Plötsligt ville ingen sälja asfalt längre. Företagen som sålde asfalt och har gjort det i 10 år för länge, fick för många klagomål. I år blev det stenläggning som ni kan läsa på inläggen jag gjorde tidigare.
Jag vet att det försvunnit stenar på olika företag i sthlms trakten så verksamheten fortsätter sin kriminella bana liksom de romerska zigenarna.

Det jag inte kan förstå är hur familjerna förklarar sitt handlande inför sina barn.
Citera
2007-08-27, 13:20
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
# Bara hälften så tjockt lager asfalt som krävs, undermåligt underarbete etc.#
detär engelsk standard och det är 4 cm som man kör med i england attman kör med 6 cm i sverige har troligt med klimat skillnaden att göra och hyr man en öbo så kan man inte kritiser honnom för att han följer den standard för honnom det är köparen som skall vara vaken ..

Vaddå kör med 6cm asfalt i Sverige? Det finns ingen generell regel för hur tjockt med asfalt man lägger. En toppbeläggning på på en gata i ett villkvarter är tex mellan 4-5 centimeter tjock. En beläggning i en carport något mindre 30-40mm tjock. Tjockleken har absolut ingenting med klimatet att göra för den delen heller.

Det är väl snart 10:e året i följd som dom här zigenarna från Irland dyker upp? Jag kommer ihåg deras zigenarcamp dom hade ute i Eklanda här i Göteborg för ett gäng år sedan, tror det var 1999. Asfalt är för övrigt ganska billigt. Runt hundringen kvadraten bör ni hamna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in