Citat:
Ursprungligen postat av rambo3
Är det en avancerad process att byta nätaggregat?
Har du någon bra att rekomendera?
Hur kan man ta reda på om det är det, men tanke på att det känns lite
onödigt att lägga ut dom kronorna om det nu inte är det...
Det är inte svårt att byta nätagge, men det kan vara jobbigt nog för en oerfaren datoranvändare. Jag lät en kompis som var på besök göra det, mitt nya nätaggregat låg bara liggandes, så vi pluggade in den och sedan dess har jag inte haft ett problem.
Jag vet inte vad man måste tänka på när man skaffar ett nytt nätaggregat. Be en datorkunnig kompis att kolla vad du har för något just nu, och be honom sedan att kolla upp om det finns ett kompatibelt att köpa över nätet. Sen kollar du priser.
Själv är jag helt okunnig.
Men jag hoppas att det ordnar sig med din dator. Testa agget först.
mvh / td
EDIT: Kan passa på att nämna att innan jag på ren gissning bytte nätaggregat så hade jag ingen aning om vad felet var, och de gånger jag lämnade in datorn för felsökning hos diverse supporter så nämndes aldrig nätaggregatet, utan moderkort, hårddisk osv.. Innan jag bytte agget hade jag slösat upp +2000:- på en ny fläkt, nytt moderkort och ny hårddisk - helt i onödan. Så testa agget först. Ska du lämna in datorn till support, be dem att testa att byta nätaggregat först - eller gör det själv, innan du lämnar in datorn till support. Lycka till!