Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-05-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerraCotta
Startar den om bara utan att han gör nåt med datorn eller är det t.ex när han försöker gå in på internet?

Utan att han gör något.
Citera
2007-05-01, 20:13
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rambo3
Är det en avancerad process att byta nätaggregat?
Har du någon bra att rekomendera?

Hur kan man ta reda på om det är det, men tanke på att det känns lite
onödigt att lägga ut dom kronorna om det nu inte är det...
Det är inte svårt att byta nätagge, men det kan vara jobbigt nog för en oerfaren datoranvändare. Jag lät en kompis som var på besök göra det, mitt nya nätaggregat låg bara liggandes, så vi pluggade in den och sedan dess har jag inte haft ett problem.

Jag vet inte vad man måste tänka på när man skaffar ett nytt nätaggregat. Be en datorkunnig kompis att kolla vad du har för något just nu, och be honom sedan att kolla upp om det finns ett kompatibelt att köpa över nätet. Sen kollar du priser.

Själv är jag helt okunnig.
Men jag hoppas att det ordnar sig med din dator. Testa agget först.

mvh / td

EDIT: Kan passa på att nämna att innan jag på ren gissning bytte nätaggregat så hade jag ingen aning om vad felet var, och de gånger jag lämnade in datorn för felsökning hos diverse supporter så nämndes aldrig nätaggregatet, utan moderkort, hårddisk osv.. Innan jag bytte agget hade jag slösat upp +2000:- på en ny fläkt, nytt moderkort och ny hårddisk - helt i onödan. Så testa agget först. Ska du lämna in datorn till support, be dem att testa att byta nätaggregat först - eller gör det själv, innan du lämnar in datorn till support. Lycka till!
Citera
2007-05-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rambo3
Utan att han gör något.

Testa att starta datorn i felsäkert läge, (håll in F8 vid uppstart) och välj först felsäkert läge UTAN nätverk. Om datorn hålls igång då, stäng av datorn och starta igen i felsäkert läge men denna gång MED nätverk. Om det fungerar utan nätverk men inte med nätverk så är det sannolikt fel på någon drivrutin.

Angående nätaggregatet, du nämnde nåt om laptop i början. Är det en laptop eller stationär dator vi talar om?
Citera
2007-05-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Det är inte svårt att byta nätagge, men det kan vara jobbigt nog för en oerfaren datoranvändare. Jag lät en kompis som var på besök göra det, mitt nya nätaggregat låg bara liggandes, så vi pluggade in den och sedan dess har jag inte haft ett problem.

Jag vet inte vad man måste tänka på när man skaffar ett nytt nätaggregat. Be en datorkunnig kompis att kolla vad du har för något just nu, och be honom sedan att kolla upp om det finns ett kompatibelt att köpa över nätet. Sen kollar du priser.

Själv är jag helt okunnig.
Men jag hoppas att det ordnar sig med din dator. Testa agget först.

mvh / td

EDIT: Kan passa på att nämna att innan jag på ren gissning bytte nätaggregat så hade jag ingen aning om vad felet var, och de gånger jag lämnade in datorn för felsökning hos diverse supporter så nämndes aldrig nätaggregatet, utan moderkort, hårddisk osv.. Innan jag bytte agget hade jag slösat upp +2000:- på en ny fläkt, nytt moderkort och ny hårddisk - helt i onödan. Så testa agget först. Ska du lämna in datorn till support, be dem att testa att byta nätaggregat först - eller gör det själv, innan du lämnar in datorn till support. Lycka till!

Tackar för din hjälp!
Jag själv hade aldrig gett mig på att byta ett sådant aggregat själv , det hade inte blivit bra.
Jag har dock några data kunniga kompisar som säkert ställer upp.
Men jag ska kolla om min kompis garanti är kvar för då kan man lämna in den..
Citera
2007-05-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerraCotta
Testa att starta datorn i felsäkert läge, (håll in F8 vid uppstart) och välj först felsäkert läge UTAN nätverk. Om datorn hålls igång då, stäng av datorn och starta igen i felsäkert läge men denna gång MED nätverk. Om det fungerar utan nätverk men inte med nätverk så är det sannolikt fel på någon drivrutin.

Angående nätaggregatet, du nämnde nåt om laptop i början. Är det en laptop eller stationär dator vi talar om?

Det ska jag absolut prova det du sa !! Tackar så mycket!

Det är en laptop. Av alla jag pratat med har alla varit väldigt skeptiska till laptopar....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in