Jag är hyfsat säker att XP Home-versionen har en ruta med tre knappar att välja på när man trycker på start->avsluta, eller hur? Typ starta om, stäng av och.. viloläge eller nåt sånt där. Det är väl professional som får upp en ruta med rullningslista där man kan välja saker?
Likadant med inloggning; med home ska det väl vara en stor inloggningsskärm som täcker allting där man klickar på en bild som representerar sitt konto och skriver in lösenordet i rutan som dyker upp då. Professional har inloggningssystemet att det kommer upp en ruta som ser ut som avslutningsrutan där användarnamnet redan står inskrivet och man skriver in lösenord och trycker på OK.
Varför har min XP Home-version börjat se ut exakt som professional-versionen när det gäller detta? Eller finns det någon inställning om man vill att home-versionen ska se ut såhär när man loggar in/stänger av datorn? Är ganska nyfiken eftersom jag inte kan minnas att jag har gjort något speciellt (började efter att jag använde windowblinds för att ha ett custom-tema på windows, men även nu när jag har bytt tillbaka till gamla så är det såhär). Jag klagar inte, det är mycket trevligare, men ändå