Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-28, 12:29
Medlem
On fires avatar
Försökte igår göra en om en dvd med hjälp av nero igår. Men det gick fan inte alls, så jag ladda ner nero vission och skulle konvertera .avi filen till dvd där men jag fick felmeddeladet "unable to insert string E:\Film\The Machinist (2004)"
Har nu inte en aning om vad hur jag ska göra.
Någon som har några tips på program eller hur man ska göra i nero?
Citera
2007-04-28, 12:52
Medlem
Tjena!

Jag höll på med det där för några år sedan och använde just Nero Vision. Har dock för mig att man behövde vissa "addons" i form av decodrar eller vad det nu kallas. Testa att söka på det i nåt bra program för ehrm... filutbyte så ska du se att du finner det du behöver. Tyvärr tar hela konverteringsprocessen ganska lång tid och resultatet blir långt ifrån bra. Kanske har kommit bättre grejer i och med uppdateringar och sådant, men om jag var du skulle jag nog nöja mig med tv-out eller en DVD-spelare som spelar upp divx/xvid istället.

Lycka till!
Citera
2007-04-28, 13:50
Medlem
blueCommands avatar
Detta är inte ett ämne som passar i Övriga OS.

-> MS Windows.
/Mod
Citera
2007-04-28, 17:36
Bannlyst
Jag har lyckats..

... men som ni säger så blir det dålig kvalle
har ni förslag på software som ger bättre kvalitet?
Citera
2007-04-29, 00:28
Medlem
Jag gjorde om några 700 MB xvid (DVD-spelaren stöder inte upplösningen) och det blev väldigt stor skillnad jämfört med 350 MB releaser. Kvalitén beror ju på hur mycket man klämmer in på en DVD.
Jag gjorde om 3 avsnitt till en 4.3 GB DVD, men av någon orsak fick inte alla 3 plats på min DVD-RW, utan bara 2. Vet inte riktigt vad jag gjorde för fel, det vara bara några MB för stort tillsammans.

Som sagt tar det jävligt långt tid. Det tog väl över 3 timmar för mig, allt beror på datorn förstås. Det nog bäst är att köra igång konverteringar när man går hemifrån.
Jag ska nog testa göra om några 1 GB releaser. Det borde bli trevligt.

Här finns en artikel om DVD Flick:
http://beginwithsoftware.com/videoguides/dvd-flick-guide.html
Citera
2007-04-29, 08:39
Medlem
xrizzs avatar
Nero passar väl bäst till att bränna med, vill man få bra resultat är det oftast bättre att bearbeta video-filerna separat. När jag höll på med sådant där så läste jag flitigt på http://www.doom9.org/
Där finns gott om guider, och länkar till bra program osv. Plus kunnigt folk i forumen ifall man behöver mer hjälp. Vill minnas att jag använde TMPGenc och VirtualDub ganska mycket, men det finns ett överflöd av program att prova med.
Problemet med avi är väl att det är ett komprimerat format, och att information gått förlorad under processen. Den info´n kan man inte få tillbaka. Jag brukade göra om en avi på 6-700 Mb till en VCD/SVCD och få hyfsat resultat, bättre än VHS i alla fall. Tyckte det kändes som "overkill" att göra DVD, de få gånger jag provade blev bilden inte direkt bättre än motsvarande SVCD. Och då tar en SVCD mindre plats, kan brännas på vanlig CD, och de flesta nyare DVD-spelare kan ta formatet.
Nu är detta mina, personliga, erfarenheter. Mycket kan ha hänt sedan sist, och framförallt, smaken är olika. Som man brukar säga "YMMV"!

Update: På www.videohelp.com var det ju de hade så suveräna guider! Titta här för just konvertering av format: http://www.videohelp.com/guides?howtoselect=4#4;41
Citera
2007-04-29, 10:20
Medlem
Stiffmeisters avatar
ConvertXtoDVD änvänd det så får ni med undertexterna också. Dessutom konverterar det filerna mycket fortare än Nerovision express.
Citera
2007-05-01, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
ConvertXtoDVD änvänd det så får ni med undertexterna också. Dessutom konverterar det filerna mycket fortare än Nerovision express.
hur blir kvaliteten då?
Citera
2007-05-01, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ptr_lks
hur blir kvaliteten då?

Skitbra, iallafall de jag gör om..
Citera
2007-05-01, 21:31
Medlem
Stiffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptr_lks
hur blir kvaliteten då?

Blir väl samma kvalle som filmen du konverterar ungefär. Det är ju inget program som krymper filen utan snarare tvärtom.
Citera
2007-05-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urandir
Skitbra, iallafall de jag gör om..
följer du ngn tutte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto