Citat:
Ursprungligen postat av Jorma82
Jag säger ju det, finnarna är illa omtyckta i det här landet. Och den jävla kvasi-vetenskap-iraniern nihilizten tror han har koll på läget pågrund av några jävla halpo-grupper. Hur vet han att det inte är "finno-ugriska" folk som fört över dessa till sibiriska folk. Men enligt nihilizsten så är ju finanr mongoler från början. Tja, varje gång jag är i Mongoliet och hälsar på mina släktingar talar jag finska med de, fungerar hur bra som helst. De är väldigt lika varandra också.

Haha. Jag har inte sagt att finnarna skulle vara mongoloider och se ut som mongoler. Det finns inga kopplingar till mongoler ens, när skulle jag ha sagt det? Finländare är nästan uteslutet av nordisk ras, det har jag sagt.
Det är inte ett försök från
min sida att "splittra" finland från europa. En fråga som jag inte ens bryr mig om. Estländare och ungrare m.m. betraktades på samma sätt av nazisterna (dom riktiga). Dom i sydeuropa so i exempelvis spanien betraktades också som mindre rasrena och utvecklade ...
Men hela den här situationen med metapedia artikeln är komisk. Någon finne har uppenbarligen gått in och ändrat för att legitimera sina åsikter ... Klart jag ska få tracka på det
Låt oss titta på texten:
Citat:
Till skillnad mot merparten av Europa talar inte finländarna ett indoeuropeiskt språk. Finländarna är däremot ett indoeuropeiskt folk.
Ska det vara en objektiv artikel? Indoeuropeiska folk enligt vilka kriterier? Objektivitet? Så vitt jag vet syftar man språk när man talar om indoeropeiska, så ...
Det skulle vara trevligt med lite bevis om vem som egentligen är minst utblandade indo-européer. Enligt siffror jag har sett är det inte "germaner" iaf.
Det bästa:
Citat:
Diskussioner har förts om finländarnas urspung. Det finns de forskare som hävdat att finländarna är ett asiatiskt folk. Dock finns det inga belägg för detta då man utfört antropologiska undersökningar på skelett och inte funnit något som kan styrka att det finns någon genetisk koppling till asiatiska folk. Finländarna är från sitt urspung mediterraner precis som italienare och spanjorer men har senare utvecklat ett mer nordiskt utseende. När man mätt de skallar man funnit av ur-finnar så har man funnit att de är något mindre än de efter germanska folk men att de i övrigt har en germansk passform.
Texten känns nästan lite desperat. Jaså, inga genetiska undersökningar?
Varför bär du nästan 60 % av finnarna på tat-c:
http://www.sitesled.com/members/racialreality/tatc.html
Hur man kan bestämma tat-c genernas ursprung är genom att man studerar koncentrationen mellan olika folkslag. Inte helt chockerande nog är dom som har högst frekvenser av genen mer mongoloida, och det finns mycket mer därtill. Det är liksom vedertaget vid det laget.
Men jag stödjer inte dessa rastankar. Jag skrattar åt dom snarare. Finnarna är så nordiska dom kan bli, med eller utan asiatiskt ursprung. Dom är i mycket hög grad utblandade med "germaner" och dom är nog mycket mer av nordisk typ än vad tyskarna någonsin kunde drömma om att dom var. Finns inget som säger att "dom sibiriska asiatfolken" skulle vara mörka ens .. Ingen tar nazisternas "idéer" på allvar. Rasteorierna går inte ihop riktigt t.ex. är svenskar ju längre norrut man går också blandade med samma folk och bär på tat-c. Är du med på vad jag säger?
Varför är det ens intressant för vissa att ljuga för sig själv. Det kommer jag aldrig att förstå ...