2007-04-29, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nihilizten
Det här är liksom fakta om det här inte räcker: http://www.virtualpilots.fi/hist/kuvat/RautavaAijo/RautavaAijo11.jpg

Kan du inte ge oss fler exempel på finnar med asiatiska drag? Jag har själv besökt Finland många gånger och har aldrig sett en person som har liknande drag som han på bilden.
Citera
2007-04-29, 15:40
Bannlyst
Så här ser finnar i allmänhet ut:
http://www.rskl.se/RSKL_lapsitoiminta.html
http://www.rskl.se/RSKL_ajankohtaista.html
Citera
2007-04-29, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerheim
Kan du inte ge oss fler exempel på finnar med asiatiska drag? Jag har själv besökt Finland många gånger och har aldrig sett en person som har liknande drag som han på bilden.

Jag sa inte att alla finnar har mongoloida drag
Citera
2007-04-29, 16:32
Medlem
Lycanthroposs avatar
Here we go again. Försök att splittra Finland från resten av Europa. Ingen trackar ungrarna på samma sätt. Eller estländarna. Jävligt få diskussioner har förts om arabiskt blod i Spanien, Italien och Grekland. Men finnarna skit snackas det ta mig fan friskt om. Nu måste man återigen hänvisa hit:

http://www.sitesled.com/members/racialreality/subraces.html
Kolla under: Corded Nordic.

http://www.snpa.nordish.net/rg-hallstatt.html

http://www.snpa.nordish.net/chapter-VII1.htm

Tror det är tredje gången jag hänvisar hit faktiskt. Vissa får helt enkelt aldrig nog.
Citera
2007-04-29, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lycanthropos
Here we go again. Försök att splittra Finland från resten av Europa. Ingen trackar ungrarna på samma sätt. Eller estländarna. Jävligt få diskussioner har förts om arabiskt blod i Spanien, Italien och Grekland. Men finnarna skit snackas det ta mig fan friskt om. Nu måste man återigen hänvisa hit:

http://www.sitesled.com/members/racialreality/subraces.html
Kolla under: Corded Nordic.

http://www.snpa.nordish.net/rg-hallstatt.html

http://www.snpa.nordish.net/chapter-VII1.htm

Tror det är tredje gången jag hänvisar hit faktiskt. Vissa får helt enkelt aldrig nog.

Jag säger ju det, finnarna är illa omtyckta i det här landet. Och den jävla kvasi-vetenskap-iraniern nihilizten tror han har koll på läget pågrund av några jävla halpo-grupper. Hur vet han att det inte är "finno-ugriska" folk som fört över dessa till sibiriska folk. Men enligt nihilizsten så är ju finanr mongoler från början. Tja, varje gång jag är i Mongoliet och hälsar på mina släktingar talar jag finska med de, fungerar hur bra som helst. De är väldigt lika varandra också.
Citera
2007-04-29, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jorma82
Jag säger ju det, finnarna är illa omtyckta i det här landet. Och den jävla kvasi-vetenskap-iraniern nihilizten tror han har koll på läget pågrund av några jävla halpo-grupper. Hur vet han att det inte är "finno-ugriska" folk som fört över dessa till sibiriska folk. Men enligt nihilizsten så är ju finanr mongoler från början. Tja, varje gång jag är i Mongoliet och hälsar på mina släktingar talar jag finska med de, fungerar hur bra som helst. De är väldigt lika varandra också.

Haha. Jag har inte sagt att finnarna skulle vara mongoloider och se ut som mongoler. Det finns inga kopplingar till mongoler ens, när skulle jag ha sagt det? Finländare är nästan uteslutet av nordisk ras, det har jag sagt.

Det är inte ett försök från min sida att "splittra" finland från europa. En fråga som jag inte ens bryr mig om. Estländare och ungrare m.m. betraktades på samma sätt av nazisterna (dom riktiga). Dom i sydeuropa so i exempelvis spanien betraktades också som mindre rasrena och utvecklade ...

Men hela den här situationen med metapedia artikeln är komisk. Någon finne har uppenbarligen gått in och ändrat för att legitimera sina åsikter ... Klart jag ska få tracka på det

Låt oss titta på texten:
Citat:
Till skillnad mot merparten av Europa talar inte finländarna ett indoeuropeiskt språk. Finländarna är däremot ett indoeuropeiskt folk.

Ska det vara en objektiv artikel? Indoeuropeiska folk enligt vilka kriterier? Objektivitet? Så vitt jag vet syftar man språk när man talar om indoeropeiska, så ...

Det skulle vara trevligt med lite bevis om vem som egentligen är minst utblandade indo-européer. Enligt siffror jag har sett är det inte "germaner" iaf.

Det bästa:
Citat:
Diskussioner har förts om finländarnas urspung. Det finns de forskare som hävdat att finländarna är ett asiatiskt folk. Dock finns det inga belägg för detta då man utfört antropologiska undersökningar på skelett och inte funnit något som kan styrka att det finns någon genetisk koppling till asiatiska folk. Finländarna är från sitt urspung mediterraner precis som italienare och spanjorer men har senare utvecklat ett mer nordiskt utseende. När man mätt de skallar man funnit av ur-finnar så har man funnit att de är något mindre än de efter germanska folk men att de i övrigt har en germansk passform.

Texten känns nästan lite desperat. Jaså, inga genetiska undersökningar?

Varför bär du nästan 60 % av finnarna på tat-c:
http://www.sitesled.com/members/racialreality/tatc.html

Hur man kan bestämma tat-c genernas ursprung är genom att man studerar koncentrationen mellan olika folkslag. Inte helt chockerande nog är dom som har högst frekvenser av genen mer mongoloida, och det finns mycket mer därtill. Det är liksom vedertaget vid det laget.

Men jag stödjer inte dessa rastankar. Jag skrattar åt dom snarare. Finnarna är så nordiska dom kan bli, med eller utan asiatiskt ursprung. Dom är i mycket hög grad utblandade med "germaner" och dom är nog mycket mer av nordisk typ än vad tyskarna någonsin kunde drömma om att dom var. Finns inget som säger att "dom sibiriska asiatfolken" skulle vara mörka ens .. Ingen tar nazisternas "idéer" på allvar. Rasteorierna går inte ihop riktigt t.ex. är svenskar ju längre norrut man går också blandade med samma folk och bär på tat-c. Är du med på vad jag säger?

Varför är det ens intressant för vissa att ljuga för sig själv. Det kommer jag aldrig att förstå ...
Citera
2007-04-29, 17:10
Bannlyst
Citat:
Haha. Jag har inte sagt att finnarna skulle vara mongoloider och se ut som mongoler. Det finns inga kopplingar till mongoler ens, när skulle jag ha sagt det? Finländare är nästan uteslutet av nordisk ras, det har jag sagt.

Det är inte ett försök från min sida att "splittra" finland från europa. En fråga som jag inte ens bryr mig om. Estländare och ungrare m.m. betraktades på samma sätt av nazisterna (dom riktiga). Dom i sydeuropa so i exempelvis spanien betraktades också som mindre rasrena och utvecklade ...

Men hela den här situationen med metapedia artikeln är komisk. Någon finne har uppenbarligen gått in och ändrat för att legitimera sina åsikter

Låt oss titta på texten:

Ska det vara en objektiv artikel? Indoeuropeiska folk enligt vilka kriterier? Objektiva? Så vitt jag vet syftar man språk när man talar om indoeropeiska, så ...

Det skulle vara trevligt med lite bevis om vem som egentligen är minst utblandade indo-européer. Enligt siffror jag har sett är det inte "germaner" iaf.

Det bästa:

Texten känns nästan lite desperat. Jaså, inga genetiska undersökningar?

Varför bär du nästan 60 % av finnarna på tat-c:
http://www.sitesled.com/members/racialreality/tatc.html

Hur man kan bestämma tat-c genernas ursprung är genom att man studerar koncentrationen mellan olika folkslag. Inte helt chockerande nog är dom som har högst frekvenser av genen mer mongoloida, och det finns mycket mer därtill. Det är liksom vedertaget vid det laget.

Men jag stödjer inte dessa rastankar. Jag skrattar åt dom snarare. Finnarna är så nordiska dom kan bli, med eller utan asiatiskt ursprung. Dom är i mycket hög grad utblandade med "germaner" och dom är nog mycket mer av nordisk typ än vad tyskarna någonsin kunde drömma om att dom var. Är du med på vad jag säger?

Varför är det ens intressant för vissa att ljuga för sig själv. Det kommer jag aldrig att förstå ...

Citat av nihilizten: "Genetiska undersökningar har bekräftat att deras rötter är mongoloida; en mycket stor andel av befolkningen bär på tat-c haplotypen som bevisar det."

Vad fan har en jävla HAPLOGRUPP med en hel ras att göra. Cirka 55% procent av befolknignen bär på TAT-C. men har u en aning om vad det egentligen innebär? Hur vet du att TAT-C härstammar från sibiriska folkslag och inte från "finnourgiska" folkslag som spridit den vidare?

Men ja, jag är med på vad du säger. Grejern är att det finsn massa pundhuvudn som tror på den "germanska" rasen. Visst, åk till sydtyskland och kolla in de kortskalliga svartmusikga alpinida raserna och återkom...(Syftar inte på dig)

Men om du inte stödjer dessa rastankar varför tar du då upp de? Finnarna är inte mongoler på något vis.

Det är jävligt svårt att få grepp om dig, känns som om du hattar från den ena sidan till den andra? Ber om ursäkt men det är känslan jag får.

PS. Förklara vad du menar med "att ljuga för sig själv."
Citera
2007-04-29, 17:19
Bannlyst
Citat:
Citat av nihilizten: "Genetiska undersökningar har bekräftat att deras rötter är mongoloida; en mycket stor andel av befolkningen bär på tat-c haplotypen som bevisar det."

Vad fan har en jävla HAPLOGRUPP med en hel ras att göra.

Inte mycket nödvändigtvis. Men det bevisar "blandningarna" och härstamning till viss del.
Citat:
Cirka 55% procent av befolknignen bär på TAT-C. men har u en aning om vad det egentligen innebär? Hur vet du att TAT-C härstammar från sibiriska folkslag och inte från "finnourgiska" folkslag som spridit den vidare?

Svarade redan på det. Ingen vetenskap är 100 %ig förutom matematiken. Men vissa uppgifter blir vedertagna. Och generna är relvanta för var man kom ifrån.

Citat:
Men om du inte stödjer dessa rastankar varför tar du då upp de? Finnarna är inte mongoler på något vis.

Några är det lite. Jag tar upp det för att upplysa och jävlas med stackarna

Citat:
Det är jävligt svårt att få grepp om dig, känns som om du hattar från den ena sidan till den andra?

Beror på att jag är rätt objektiv i mina slutsater

Citat:
PS. Förklara vad du menar med "att ljuga för sig själv."

Som rasnationalist antar jag att man ska vara stolt över alla sina förfäder. Vad är felet på en "asiatisk" teori egentligen? Germanernas förfäder var ju "svartmuskingar" från mellanöstern som Vraltupp säger
Citera
2007-04-29, 17:22
Bannlyst
Jag är inte nationellt lagd på något vis. Men okej...Hela ditt sista inlägg var ju ett stort skämt. Hade faktiskt förväntat mig något mer seriöst svar från din sida, men okej, vill du inte så visst.
Citera
2007-04-29, 17:27
Bannlyst
Citat:
Jag är inte nationellt lagd på något vis. Men okej...Hela ditt sista inlägg var ju ett stort skämt. Hade faktiskt förväntat mig något mer seriöst svar från din sida, men okej, vill du inte så visst.

Jag var tillräckligt seriös men ta det som du vill
Citera
2007-04-29, 17:31
Bannlyst
Citat:
Jag var tillräckligt seriös men ta det som du vill

Å ena sidan skriver du om mongoler, å andra sidan skriver du om att finnarna är mer nordiska än tyskarna någonsin kunde drömma om. DU verkar kort och gott vara förvirrad som inte vet varken ut eller in.
Citera
2007-04-29, 17:36
Bannlyst
Citat:
Å ena sidan skriver du om mongoler, å andra sidan skriver du om att finnarna är mer nordiska än tyskarna någonsin kunde drömma om. DU verkar kort och gott vara förvirrad som inte vet varken ut eller in.

Nej, det är du som inte förstår vad jag säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in