Citat:
Ursprungligen postat av ungen
Har haft ett problem en längre tid att när jag försöker kopiera eller flytta en fil i explorer så får jag ett meddelande att explorer har avslutats, vill du skicka felrapport blablabla och mappen jag kopierar till stängs ner.
Har gått runt problemet genom att lägga in det jag vill kopiera i en rarfil och sen packa upp där jag vill. Antar att det inte är så mycket att göra åt det förutom att formatera och det tänkte jag göra ikväll men jag måste kopiera ett stort antal filer innan och winrar är inte så effektivt

Finns det någon annan simpel utforskare som jag kan använda istället för explorer? Eller kanske t.om. finns någon lösning på mitt problem?
Du kan prova att göra en reparation. När du startar installarionen som vanligt så trycker du på installera och sedan reparera installation, eller något åt det hållet... Om du trycker på fel reparera så kommer du in där du ska sätta in någon diskett, och dit ska du alltså inte... Då får du starta om och börja om.
Om detta inte hjälper så kan jag skicka min explorer.
Innan du provar detta, gå till x:\windows och ta bort explorer.exe så ska denna återskapas. Det är inte alls säkert att detta hjälper