2007-04-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Uriel-
Fasiken jag har betalat med kort

Citera
2007-04-18, 15:12
Medlem
Vad händer om man pröjsat med kort? Bör man vidtaga åtgärder? Är det stor chans att han tömmer hela kontot?
Citera
2007-04-18, 15:17
Medlem
Drooms avatar
haha, då hade min pappa rätt, han vägrade betala med sitt kort för det var för osäkert. ^^ (Var ett tag sedan när man inte hade VISA)
Citera
2007-04-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordson
Vad händer om man pröjsat med kort? Bör man vidtaga åtgärder? Är det stor chans att han tömmer hela kontot?

För säkerhetens skull så kan du ju stänga kontot och öppna ett nytt, skulle jag iaf ha gjort ifall jag gjort , may the force be with you!
Citera
2007-04-18, 15:19
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ryssen lär inte göra ett smack med ditt kort, och jag är inte 100% på att han ens har just ditt kortnummer. Problemet är att MaddogxX hotar med att läcka ut alla kreditkortslistor på Internet. Om ditt kreditkortsnummer finns i listan vet vi inte.
Citera
2007-04-18, 15:19
Medlem
Tur att jag handlade med E-kort då, höhö.
Citera
2007-04-18, 15:22
Medlem
Hm, om mitt kreditkortsnummer skulle läcka, kan jag kräva pengar av valve då?
Citera
2007-04-18, 15:33
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Hm, om mitt kreditkortsnummer skulle läcka, kan jag kräva pengar av valve då?
Antagligen inte. Det skulle verkligen förvåna mig om det var möjligt. Det du däremot kan göra är att få tillbaka de stulna pengarna (om de stjäls).
Citera
2007-04-18, 15:58
Medlem
Lurvass avatar
Intressant! Någon som har mer info?
Citera
2007-04-18, 16:06
Medlem
swebarbs avatar
Äh vafan det där säger ju allt om deras jävla säkerhet. Det var ju illa nog när hackade kunde sno delar av spel efter att ha installerat trojaner i deras jävla burkar som otroligt nog hade internet med men detta är ju bara för mycket.
Citera
2007-04-18, 16:21
Medlem
Cesses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Ryssen lär inte göra ett smack med ditt kort, och jag är inte 100% på att han ens har just ditt kortnummer. Problemet är att MaddogxX hotar med att läcka ut alla kreditkortslistor på Internet. Om ditt kreditkortsnummer finns i listan vet vi inte.

Vad begär han för att inte läcka ut kreditkortslistorna?
Citera
2007-04-18, 16:23
Medlem
earl.s avatar
Okey, denna überhacker från ryssland vid nick "MaddogxX" har alltså hackat Valve. Han hotar med att läcka ut uppgifterna och dylikt. Vill han ha pengar av Valve? Vad har han för syfte?

Har Valve kommit i kontakt med honom, hotar han via telefon, mail eller? Och vet någon/valve vem som döljer sig bakom denna identitet?

Bara intresserad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in