2007-04-16, 10:39
Medlem
En av de bästa TV-serierna som finns just nu är Cold Case som sänds på femman! Om ni har missat den så måste ni se den!

Den handlar om Cold Case-gruppen i Philadelphia, och de löser mordfall som är gammla. Det intressanta är att de varvas med dåtid och nutid, så man får se karaktärer osv från dåtid.

Typ om ett mord begås 1970, som ännu ej e löst. Så börjar de nysta i mordet och intervjua personer och så, och så får man se hur de personerna såg ut 1970, när de berättar om händelser och incidenter!

Svårt att förklara! Riktigt stark serie i alla fall, speciellt om du gillar deckar, mord, mysterier! Det absolut "kallaste" jobbet de gjort var ett mord från 1919. Jävligt kul att se, älskar serien!
Citera
2007-04-16, 10:52
Medlem
Locksters avatar
Gillade den svenska varianten. Helst mordet i Höganäs var intressant.

Ska ta mig en titt på den amerikanska. Såg att det fanns 4 säsonger.
Citera
2007-04-17, 20:16
Medlem
Cold Case är inte alls samma sak som Cold Case Sverige.
I USA är det en spelad serie, om man säger så, i sverige
e det ju den där killen som går och pratar typ som i efter-
lyst!

Säg vad du tycker efter att ha sett den. Första avsnittet på säsong ett var det som fick mig att bli fast!
Citera
2007-04-17, 21:05
Medlem
Gustavkukens avatar
Gillar vanligtvis bra deckare, men har verkligen inte pallat ödsla tid på Cold Case, det finns ju hur många amerikanska deckarserier som helst, men nu när du lovordar just denna serie på det här viset så kanske jag sätter mig ner och tittar på ett avsnitt.
Citera
2007-04-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Gillar vanligtvis bra deckare, men har verkligen inte pallat ödsla tid på Cold Case, det finns ju hur många amerikanska deckarserier som helst, men nu när du lovordar just denna serie på det här viset så kanske jag sätter mig ner och tittar på ett avsnitt.

BRA! Den är faktiskt annorlunda! På ett bra sett!!
Citera
2007-04-18, 21:50
Medlem
Kuggarns avatar
Jag tycker Cold Case är helt ok. Inte den bästa deckaren som går på TV men långt ifrån den sämsta. Sen tycker jag att Kathryn Morris är rätt söt också och det skadar ju inte direkt...

Upplägget med rotandet i gamla fall tycker jag håller.
Citera
2008-05-28, 21:05
Avslutad
När Cold Case är bra är det extremt bra. Ojämnt, dock. Jag såg just ett avsnitt nästan enbart musiksatt med Bruce Springsteen. Bara det är ju fantastiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in