2008-10-12, 00:37
Medlem
exxets avatar
Jag såg att någon i sin screenshot hade transparent list högst upp, hur får man det? Är ganska ny på MacOS...
Citera
2008-10-12, 01:16
Medlem
effses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av effse
Måste fråga! Hur får man skype och nerladdning i Fältet högst upp till vänster

Edit: Till HÖGER menar jag!
Citera
2008-10-12, 05:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av exxet
Jag såg att någon i sin screenshot hade transparent list högst upp, hur får man det? Är ganska ny på MacOS...

Om du menar själva menyraden högst upp i rutan så är den transparant i OSX Leopard men ej i Tiger och vad jag vet inte i någon av de äldre heller..

Crunchie: Minns när den bakgrunden kom upp första gången, efter det hade alla den bakgrunden i några veckor.. Var ganska underhållande men det kommer ju av att den är jävligt snygg. Men personligen tycker jag du ska byta lite ikoner också, blir lite plottrigt med alla olika stilar.. Skaffa Candybar och lek lite
Citera
2008-10-12, 05:43
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Om du menar själva menyraden högst upp i rutan så är den transparant i OSX Leopard men ej i Tiger och vad jag vet inte i någon av de äldre heller..

Crunchie: Minns när den bakgrunden kom upp första gången, efter det hade alla den bakgrunden i några veckor.. Var ganska underhållande men det kommer ju av att den är jävligt snygg. Men personligen tycker jag du ska byta lite ikoner också, blir lite plottrigt med alla olika stilar.. Skaffa Candybar och lek lite

Du anar inte hur tråkigt jag måste ha det för att fixa runt med utseendet i os x

Citera
2008-10-12, 09:32
Medlem
exxets avatar
Kan någon tipsa om en bra sajt som har en massa ikoner och olika docks man kan installera, utöver Deviantart som ju dock är en riktigt bra sajt!
Seda undrar jag också huruvida det finns något gratisprogram annat än Candybar som tyvärr kostar pengar (kanonbra program annars).
Senast redigerad av exxet 2008-10-12 kl. 09:37.
Citera
2008-10-12, 12:33
Medlem
effses avatar
Citat:
Kan någon tipsa om en bra sajt som har en massa ikoner och olika docks man kan installera, utöver Deviantart som ju dock är en riktigt bra sajt!
Seda undrar jag också huruvida det finns något gratisprogram annat än Candybar som tyvärr kostar pengar (kanonbra program annars).

Interfacelift har väl ganska många ikoner.
Citera
2008-10-12, 13:19
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Nog den vanligaste frågan som ställs här
och det vanligaste svaret brukar bara CoverSutra.
CoverSutra verkar vara det jag sökte Tyvärr blev det ett mindre roligt resultat. Det är ju bara en vit ruta där det står låt och artist. Inget albumcover, tyvärr.

Edit: Det kanske kommer när man har knappat in cd-key? Någon som har en att bjuda på?
Senast redigerad av qiv 2008-10-12 kl. 13:22.
Citera
2008-10-12, 15:59
Medlem
Truffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qiv
CoverSutra verkar vara det jag sökte Tyvärr blev det ett mindre roligt resultat. Det är ju bara en vit ruta där det står låt och artist. Inget albumcover, tyvärr.

Edit: Det kanske kommer när man har knappat in cd-key? Någon som har en att bjuda på?

Ladda ner Cover stream, det är gratis.
Citera
2008-10-12, 16:31
Medlem
Zawamuras avatar
Citat:

Finns inga gratisprogram som kan mäta sig med Candybar, det är helt klart värt pengarna om du ändrar mycket ikoner osv
Citera
2008-10-12, 19:03
Medlem
vaifridens avatar
har nå'n köpt candybar?

ok, candybar är värt 180 kronor eller vad det blir, men finns det nå'n som har köpt candybar via panics hemsida och kan intyga att det inte är nå't phoney med det där företaget. jag vet inte, jag tycker att det känns lite sådär med betalningar över nätet när det rör företag som jag inte känner till.
Citera
2008-10-12, 19:28
Medlem
Noetlovskijs avatar
Någon som vet hur man fixar det här?

http://styleaddicted.net/forum/index.php?showtopic=652

Hittar inte:
/System/Library/Frameworks/Carbon.framework/Versions/A/Frameworks/HIToolbox.framework/Versions/A/Resources/

När jag kommer till Carbon.framework så finns inte den mappen
Citera
2008-10-12, 22:49
Medlem
Durkslags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaifriden
ok, candybar är värt 180 kronor eller vad det blir, men finns det nå'n som har köpt candybar via panics hemsida och kan intyga att det inte är nå't phoney med det där företaget. jag vet inte, jag tycker att det känns lite sådär med betalningar över nätet när det rör företag som jag inte känner till.
Jag köpte det för ett tag sen, inga problem alls. Gav verkligen ett seriöst intryck.

Tror jag fick serial direkt efter betalning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in