2007-10-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScienceX
H-klick på ikon -> kopiera
Gå till programmapp h-klick på firefox ikon -> visa info
I info fönstret -> markera den lilla ikon i övre vänster hörn v-klick (tills ser blå kantlinje) -> gå upp till redigera menyn och välj klistra in...

nej inte så, det är en .png fil så du ska först använda ett program som sparar den i .icns format och dte heter *fastincs* sne måste du göra den till ett program så då kör du filen i *icondroplet 1.1* och sen gör du som han sa.
Citera
2007-10-28, 22:46
Medlem
blohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScienceX
H-klick på ikon -> kopiera
Gå till programmapp h-klick på firefox ikon -> visa info
I info fönstret -> markera den lilla ikon i övre vänster hörn v-klick (tills ser blå kantlinje) -> gå upp till redigera menyn och välj klistra in...

Jag har också lite problem, måla dumskalle i pannna på mig om du vill. Men när jag gör som du säger så blir det bara en ikon där det står .png...?
Citera
2007-10-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloh
Jag har också lite problem, måla dumskalle i pannna på mig om du vill. Men när jag gör som du säger så blir det bara en ikon där det står .png...?

gör som jag skrev så funkar det fin fint.
Citera
2007-10-28, 23:17
Medlem
blohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
gör som jag skrev så funkar det fin fint.

Det är precis så jag gör, ändå får jag den där .png grejen.
Citera
2007-10-28, 23:27
Medlem
Jag kopierade helt enkelt bara ikonen, precis som ScienceX sa
Citera
2007-10-28, 23:31
Medlem
Hmm insåg nu att jag får en vit ram runt ikonen när den ligger i docken, ändras det om man kör .png-grejjen
Citera
2007-10-29, 00:17
Medlem
Calaveras avatar
Voilá! Ein desktop la leopard:
http://www.viitanen.se/Picture%201.png

Enjoy!
Comments uppskattas
Citera
2007-10-29, 00:39
Medlem
prettygirls avatar
Jag var sååå nära att lägga ut en screenshot med mitt för och efternamn högst upp i högra hörnet. Tur att jag märkte det.

Hursomhelst, här är mitt skrivbord. Något cluttered:
http://i23.tinypic.com/2iw0j9w.jpg

Vad är det för gulliga ikoner alla har i sina docks?
Citera
2007-10-29, 01:41
Medlem
ScienceXs avatar
Funkar för mig även om det är png, i detta fall klickade jag på "SvenskaEliten" länk till deviant, där klickade jag på download länk(alt. h-klick på länk och välj öppna länk i nytt fönster), då öppnas en ny sida i safari (vit) med ff-ikon, högerklickade på ikon, valde kopiera bild, gick till programmapp, h-klick på ff-ikon, valde visa info, markerade mini-ikon högst i vänster hörn, upp till redigera meny och valde klistra in. Voila, ingen vit ram!

Alternativt brukar jag använda mig av "pixadex" ett ikon biblioteksprogram, laddar ner ikoner, drag 'n' drop till pixadex fönster, högerklick på ikon, väljer copy icon and mask, sen klistrar jag in som beskrivits innan. Funkar också fint med png's. Har bara en demo version av pixadex men man kan ha 100 ikoner (har jag för mig) i bibliotek, rekomenderas!

P.s Kör safari 3.0.4 i Leopard om nu det kan göra skillnad.

Lycka till...
Citera
2007-10-29, 08:11
Medlem
A85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calavera
Voilá! Ein desktop la leopard:
http://www.viitanen.se/Picture%201.png

Enjoy!
Comments uppskattas

Sweet!
Citera
2007-10-29, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Jag var sååå nära att lägga ut en screenshot med mitt för och efternamn högst upp i högra hörnet. Tur att jag märkte det.

Hursomhelst, här är mitt skrivbord. Något cluttered:
http://i23.tinypic.com/2iw0j9w.jpg

Vad är det för gulliga ikoner alla har i sina docks?

Måste bara fråga: Använder du alla program som du har i docken? Jag menar, du har både Safari och Firefox. Ett tips är Quicksilver om man ville minimera sin dock, fast nu verkar det som du gillar att proppa din med en massa onödiga saker
Citera
2007-10-29, 09:03
Medlem
Lord Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Mailen är meddelanden från crontab som talar om att mitt "hämta ip-nummer och ta kort på den som sitter framför datorn"-script inte funkar som det ska. .

Wow.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in