2010-11-09, 00:03
Medlem
maxdalaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokiig
https://dl.dropbox.com/u/12577593/Photo%20nov%2008%2C%2011%2054%2024%20em.jpg
SSS - Simpelt, snyggt och stiligt.
Men inte har du lyckats få in OSX på din iPhone, eller? Du kanske ska navigera dig till Tele?
Citera
2010-11-09, 07:23
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokiig
https://dl.dropbox.com/u/12577593/Photo%20nov%2008%2C%2011%2054%2024%20em.jpg

Jävligt snyggt. Har själv försökt få till min iPhone men de teman jag hittat är förjävligt fula. Vart hittade du den där lockscreenen?
Citera
2010-11-09, 15:20
Medlem
tokiigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxdalax
SSS - Simpelt, snyggt och stiligt.
Men inte har du lyckats få in OSX på din iPhone, eller? Du kanske ska navigera dig till Tele?

Är självklart bara vanliga iOS, men har sett andra som postat sina iphone lockscreens här, så gjorde samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Jävligt snyggt. Har själv försökt få till min iPhone men de teman jag hittat är förjävligt fula. Vart hittade du den där lockscreenen?

Lockscreenen heter Typophone 4. Finns här: http://angelman8.deviantart.com/art/Typophone-4-175481865 och finns även på cydia.
Citera
2010-11-09, 19:13
Medlem
SpaderSexs avatar
Ni som får in klockan o vilken låt som spelas på skrivbordet. Hur funkar det lite kortfattat i praktiken att få dit det?
Citera
2010-11-09, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Ni som får in klockan o vilken låt som spelas på skrivbordet. Hur funkar det lite kortfattat i praktiken att få dit det?

Såhär:

Citat:
Det är Geek Tools.
Med dessa scripts.

Finns att hämta här!

Det var lite meckigt, men funkade efter ett tag. Det underlättar om du är van vid något programspråk. Låtarna fixade jag efter en (eller ett par) Google-sökningar och guider. Vet fan inte hur jag gjorde, helt plötsligt funkade det bara. Såhär ser skriptet ut iallafall:

Kod:
on run
	set info to ""
	tell application "System Events"
		set num to count (every process whose name is "iTunes")
	end tell
	if num > 0 then
		tell application "iTunes"
			if player state is playing then
				set who to artist of current track
				set what to name of current track
				set onwhat to album of current track
				set stars to (rating of current track) / 20 as integer
				set info to quote & what & quote & " by " & who & return & "from " & onwhat as string
			end if
		end tell
	end if
	return info
end run

Skapa i Skriptredigeraren, spara som "itunes-playing.scpt" och lägg i en mapp som heter "Skit" i din hemmapp. Kör skriptet i Geektool med raden "osascript /Users/XXX/Skit/itunes-playing.scpt".
Citera
2010-11-09, 19:54
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas641
Såhär:

Det var lite meckigt, men funkade efter ett tag. Det underlättar om du är van vid något programspråk. Låtarna fixade jag efter en (eller ett par) Google-sökningar och guider. Vet fan inte hur jag gjorde, helt plötsligt funkade det bara. Såhär ser skriptet ut iallafall:

Kod:
on run
	set info to ""
	tell application "System Events"
		set num to count (every process whose name is "iTunes")
	end tell
	if num > 0 then
		tell application "iTunes"
			if player state is playing then
				set who to artist of current track
				set what to name of current track
				set onwhat to album of current track
				set stars to (rating of current track) / 20 as integer
				set info to quote & what & quote & " by " & who & return & "from " & onwhat as string
			end if
		end tell
	end if
	return info
end run

Skapa i Skriptredigeraren, spara som "itunes-playing.scpt" och lägg i en mapp som heter "Skit" i din hemmapp. Kör skriptet i Geektool med raden "osascript /Users/XXX/Skit/itunes-playing.scpt".

Är ju just nån form av programspråk jag kanske inte är så van vid, utöver html-kodning då kanske. Så de e liksom i terminalen man måste mecka eller?
Citera
2010-11-09, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Är ju just nån form av programspråk jag kanske inte är så van vid, utöver html-kodning då kanske. Så de e liksom i terminalen man måste mecka eller?

Nä, i applikationen Skriptredigerare. Sök med Spotlight. Resten fixar du med Geektool.
Citera
2010-11-09, 21:24
Medlem
Har verkligen inte orkat pilla med teman och geektools än

http://cl.ly/24da52ab60262b0fe89f
Citera
2010-11-09, 23:37
Medlem
Mitt skrivbord. Bilden är den här skärmsläckaren som jag använder som skrivbordsbild med applikationen Wallsaver. Kalendern heter Dateline.
Citera
2010-11-10, 09:53
Medlem
mattpolancos avatar
Citat:
Det är Geek Tools.
Med dessa scripts.

Finns att hämta här!

Vad är scriptet till årtalet?
Citera
2010-11-10, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattpolanco
Vad är scriptet till årtalet?

Prova
Kod:
date +%Y
Kan fungera.

edit: Säg till hur det gick.
Citera
2010-11-10, 12:19
Medlem
en kopp kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accel
Mitt skrivbord. Bilden är den här skärmsläckaren som jag använder som skrivbordsbild med applikationen Wallsaver. Kalendern heter Dateline.

Herregud, jag som tycker det är jobbigt bara att ha ett väggur i lägenheten. Varför vill man ha en kalender i ansiktet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in