2009-07-28, 22:37
Medlem
Rallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshlandleonid
här ska du se, http://timelikeit.deviantart.com/art/Business-icon-68942695
Najs. Tack så möe.
Citera
2009-07-28, 23:59
Medlem
apanmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Westling
Ledsen om jag trampade dig på tårna, är något ny här på Flashback..
Hittade i alla fall programmet i fråga och tycker det funkar bra, och gjorde
sig riktigt bra på menyraden!

Börjar bli ganska nöjd med mitt skrivbord efter att läst lite i denna tråden.

http://img196.imageshack.us/img196/5632/bild1cns.png

gillar din dock som tusan...har du ett namn eller en länk till den?

undrar även om det går att ändra färg på markeringarna för öppna program?

peace
Citera
2009-07-29, 00:04
Medlem
Muscars avatar
Liten uppdatering:

http://filebox.me/files/vvu23q9xs_Bild.PNG

(knowing suger) :P
Citera
2009-07-29, 01:15
Medlem
Jag hade lite frågor angående Candybar och hur ni löser vissa problem.

1. Jag har kollat runt lite och funnit massa ikonpaketer, iContainer, m.m, men det som är problem för mig är att dessa paket innehåller 50-80ikoner, och inga av dom brukar vara t.ex reason, logic, photoshop, dreamweaver, firefox, pokerstars, spotify, mplayer, skype m.m.

De brukar vara typ de "vanliga".. Så hur funkar det för er? Jag menar, jag hittade ett paket med 70 svartvita ikoner, fina ikoner, men ingen firefox. Ja kan inte ha en färgad firefox ikon och resten svartvita.. :S "Dessa program, eller mest Firefox finns med på Dock, det är det ja menar.. att Dock ikonerna vissa e svartvita, andra färgade, just för att de inte finns i svartvitt.."

2. När jag har bytt ikoner och tryckt på Apply knappen och skrivit in mitt lösen så startas Dockan om men typ bara 1 ikon är ändrad, inte alla. När jag startar om så kan de hända att nån till ändras. Vissa gånger händer de när ja startar ett nytt program att ikonen ändras då, andra som redan är ändrade kan typ ändras tillbaks till de gamla, utan att ja har sagt nått...

3. Sen, var finner ni era Dock, ikoner? förutom Deviantart, var kan ni mer rekommendera för ställen med gratis ikoner/Dock?
Senast redigerad av Pulse82 2009-07-29 kl. 01:17.
Citera
2009-07-29, 04:23
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Jag hade lite frågor angående Candybar och hur ni löser vissa problem.

1. Jag har kollat runt lite och funnit massa ikonpaketer, iContainer, m.m, men det som är problem för mig är att dessa paket innehåller 50-80ikoner, och inga av dom brukar vara t.ex reason, logic, photoshop, dreamweaver, firefox, pokerstars, spotify, mplayer, skype m.m.

De brukar vara typ de "vanliga".. Så hur funkar det för er? Jag menar, jag hittade ett paket med 70 svartvita ikoner, fina ikoner, men ingen firefox. Ja kan inte ha en färgad firefox ikon och resten svartvita.. :S "Dessa program, eller mest Firefox finns med på Dock, det är det ja menar.. att Dock ikonerna vissa e svartvita, andra färgade, just för att de inte finns i svartvitt.."

2. När jag har bytt ikoner och tryckt på Apply knappen och skrivit in mitt lösen så startas Dockan om men typ bara 1 ikon är ändrad, inte alla. När jag startar om så kan de hända att nån till ändras. Vissa gånger händer de när ja startar ett nytt program att ikonen ändras då, andra som redan är ändrade kan typ ändras tillbaks till de gamla, utan att ja har sagt nått...

3. Sen, var finner ni era Dock, ikoner? förutom Deviantart, var kan ni mer rekommendera för ställen med gratis ikoner/Dock?

1. vissa utav de nämnda programen är inte direkt vanliga att ha för en "normal" användare så det är förstårligt att de inte är med. tex. spotify är ett väldigt lokalt program igentligen och de flesta som har Mac eller framför allt göra iconerna brukar inte komma ifrån norden. firefox är däremot inte så ovanligt men det kan ha en annan förklaring.

tex. jag letar aldrig efter hela paket, utan samlar oftast styckvis och kombinerar ihog dessa sedan. man får helt enkelt söka runt program för program för att hitta just den ikonen man själv vill ha.

2. det är inte helt ovanligt att candybar buggar till sig och man måste logga ut och in och sedan utföra bytet på nytt (troligtvis pga att man har kört programmet innan, vid samma uppstart)

att ikonen ändras tillbaka till orginalet har jag enbart vart med om när man uppdaterat programmet till en nyare version.

är det något/några spec. program som ändrar tillbaka till orginal ikonen, isf vilka?

3. macthemes2.net är det väldigt många som använder sig utav här inne, sedan finns det andra sidor som har några här och där som inte de stora siterna har. men dom behåller jag som mitt egna godis
Citera
2009-07-29, 04:28
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muscar
Liten uppdatering:

"not bad"! men om du frågar mig så ser det ut som att kalendern du har nere vid foten rätt onödig ut eftersom man endast ser ett par dagar och inte hela månaden som menat?
Citera
2009-07-29, 04:35
Medlem

Det som brukar ändras tillbaks är pokerstars och firefox.

Hur gör du med saker som t.ex Skype, Spotify, VLC/Plex/MPlayer? Ligger dom på skrivbordet eller är det omvägen du tar? Att gå igenom programmappen? Iofs, nu när jag tänker efter så funkar Spotlight med, men ändå, onödigt tid på ett sätt.

De andra "icke stora" sidorna du pratar om, som har de extra som inte de andra har, kan du ge lite ledtråd? Jag menar, har letat i BS men hittar inte mycket speciellt när de gäller ikoner/dock.
Citera
2009-07-29, 04:44
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82

Det som brukar ändras tillbaks är pokerstars och firefox.

Hur gör du med saker som t.ex Skype, Spotify, VLC/Plex/MPlayer? Ligger dom på skrivbordet eller är det omvägen du tar? Att gå igenom programmappen? Iofs, nu när jag tänker efter så funkar Spotlight med, men ändå, onödigt tid på ett sätt.

De andra "icke stora" sidorna du pratar om, som har de extra som inte de andra har, kan du ge lite ledtråd? Jag menar, har letat i BS men hittar inte mycket speciellt när de gäller ikoner/dock.

Spotiy använder jag näst intill aldrig så har inte brytt mig om att lägga den i dockan eller bytt iconen tyvärr.
VLC hittade jag en sköning på DA.
Plex, så tog jag och gjorde en egen ikon.

alternativt är ju att du tar en ikon som representerar programmet fast ur en estetisk synvinkel. tex. spotiy = en stor bashögtalare eller en prick. fantasin är ju bara din begränsning, men lek runt lite med tanken så hittar du säkert något som passar dig utmärkt.
Citera
2009-07-29, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
Spotiy använder jag näst intill aldrig så har inte brytt mig om att lägga den i dockan eller bytt iconen tyvärr.
VLC hittade jag en sköning på DA.
Plex, så tog jag och gjorde en egen ikon.

alternativt är ju att du tar en ikon som representerar programmet fast ur en estetisk synvinkel. tex. spotiy = en stor bashögtalare eller en prick. fantasin är ju bara din begränsning, men lek runt lite med tanken så hittar du säkert något som passar dig utmärkt.

Yes, bra idé.
Jag hittade en ikonpaket med 217icons står det, när jag öppnar så är det 4-5 iContainer.
Jag klickar på dom och de öppnas med Candybar och lägger sig på sidan. Jag klickar på dom och tar att de ska ändra alla ikoner, men de verka inte gå att trycka på Apply.

Ska starta om en snabbis, kanske det hjälper.
Citera
2009-07-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muscar
Liten uppdatering:

Tjusigt! Lust att länka docken och bakgrunden? =)
Citera
2009-07-29, 12:23
Medlem
Muscars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
"not bad"! men om du frågar mig så ser det ut som att kalendern du har nere vid foten rätt onödig ut eftersom man endast ser ett par dagar och inte hela månaden som menat?
Docken är vanligtvis minimerad, så ja ser hela kalendern.

Citat:
Ursprungligen postat av Raksol
Tjusigt! Lust att länka docken och bakgrunden? =)

Docken är en moddad version av den som finns i detta ikon paket: http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16797677

Här e wallen: http://filebox.me/files/5bc2u79ke_2mes9bl.jpg (hitta inte orginal länken)
Senast redigerad av Muscar 2009-07-29 kl. 12:26.
Citera
2009-07-29, 12:29
Medlem
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här