Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Jag hade lite frågor angående Candybar och hur ni löser vissa problem.
1. Jag har kollat runt lite och funnit massa ikonpaketer, iContainer, m.m, men det som är problem för mig är att dessa paket innehåller 50-80ikoner, och inga av dom brukar vara t.ex reason, logic, photoshop, dreamweaver, firefox, pokerstars, spotify, mplayer, skype m.m.
De brukar vara typ de "vanliga".. Så hur funkar det för er? Jag menar, jag hittade ett paket med 70 svartvita ikoner, fina ikoner, men ingen firefox. Ja kan inte ha en färgad firefox ikon och resten svartvita.. :S "Dessa program, eller mest Firefox finns med på Dock, det är det ja menar.. att Dock ikonerna vissa e svartvita, andra färgade, just för att de inte finns i svartvitt.."
2. När jag har bytt ikoner och tryckt på Apply knappen och skrivit in mitt lösen så startas Dockan om men typ bara 1 ikon är ändrad, inte alla. När jag startar om så kan de hända att nån till ändras. Vissa gånger händer de när ja startar ett nytt program att ikonen ändras då, andra som redan är ändrade kan typ ändras tillbaks till de gamla, utan att ja har sagt nått...
3. Sen, var finner ni era Dock, ikoner? förutom Deviantart, var kan ni mer rekommendera för ställen med gratis ikoner/Dock?
1. vissa utav de nämnda programen är inte direkt vanliga att ha för en "normal" användare så det är förstårligt att de inte är med. tex. spotify är ett väldigt lokalt program igentligen och de flesta som har Mac eller framför allt göra iconerna brukar inte komma ifrån norden. firefox är däremot inte så ovanligt men det kan ha en annan förklaring.
tex. jag letar aldrig efter hela paket, utan samlar oftast styckvis och kombinerar ihog dessa sedan. man får helt enkelt söka runt program för program för att hitta just den ikonen man själv vill ha.
2. det är inte helt ovanligt att candybar buggar till sig och man måste logga ut och in och sedan utföra bytet på nytt (troligtvis pga att man har kört programmet innan, vid samma uppstart)
att ikonen ändras tillbaka till orginalet har jag enbart vart med om när man uppdaterat programmet till en nyare version.
är det något/några spec. program som ändrar tillbaka till orginal ikonen, isf vilka?
3. macthemes2.net är det väldigt många som använder sig utav här inne, sedan finns det andra sidor som har några här och där som inte de stora siterna har. men dom behåller jag som mitt egna godis