2009-07-20, 09:05
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfars vrede
Hahah, det enda jag inte testat; vilket visade sig vara det lättaste. Till mitt försvar så har jag använt Windows i alla år.

Testade och det funkade på sätt och vis. När jag gör det så kommer det upp en ikon där det står "png" istället? Går det inte att läsa png-filer på det viset eller? Eller är det något dumt och simpelt, som att jag måste logga ut och in?
Det verkar funka med vissa png-filer och med andra är det värre...
Citera
2009-07-20, 10:43
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecirae
Det verkar funka med vissa png-filer och med andra är det värre...
Fan vad jobbigt. Jag som hade den perfekta ikonen.
Citera
2009-07-20, 10:59
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfars vrede
Fan vad jobbigt. Jag som hade den perfekta ikonen.

dra in png bilden i candybar, när du väl har ser iconen i candybar höger-klickar du på iconen och väljer att exportera den. välj att exportera den i .icon eller om det var .ico (kommer inte riktigt ihåg). nu har du iaf en riktig icon fil som du kan göra som beskrivet och så som du vill göra.

lycka till!
Citera
2009-07-20, 11:09
Medlem
kalle.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muscar
en moddad version av Slate - http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16791929

Ändrat lite: http://fc06.deviantart.com/fs48/f/2009/197/5/5/July_09_desktop_by_Muscarr.png

Va tycks?
Väldigt fin bakgrundsbild
Citera
2009-07-20, 11:33
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
dra in png bilden i candybar, när du väl har ser iconen i candybar höger-klickar du på iconen och väljer att exportera den. välj att exportera den i .icon eller om det var .ico (kommer inte riktigt ihåg). nu har du iaf en riktig icon fil som du kan göra som beskrivet och så som du vill göra.

lycka till!
TACK! Hittade det. Du är en ängel du fiskarn. :*
Citera
2009-07-20, 13:53
Medlem
Flärps avatar
Hur gör man för att ett program i dockan inte ska ändra om till sin originalikon när jag startar programmet? Som det är nu så kan man väl bara ändra utseende på ikonen när programmet är avstängt? Hur kul är det att pilla med nya ikoner när skiten ändå ändrar sig till sin fula originalikon när man startar programmet...?

Med reservation för att jag inte använt OS X på ett år, detta kanske har hunnit ändra sig?
Citera
2009-07-20, 14:16
Medlem
Muscars avatar
Citat:

lycka till!
det är .icns som används i OS X.
Citera
2009-07-20, 14:36
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Hur gör man för att ett program i dockan inte ska ändra om till sin originalikon när jag startar programmet? Som det är nu så kan man väl bara ändra utseende på ikonen när programmet är avstängt? Hur kul är det att pilla med nya ikoner när skiten ändå ändrar sig till sin fula originalikon när man startar programmet...?

Med reservation för att jag inte använt OS X på ett år, detta kanske har hunnit ändra sig?

de ändrar sig inte. däremot om programmet har uppdaterats så byts iconen tillbaka till orginalet. men det är bara att swappa tillbaka till den iconen du själv har valt i tex. candybar.
Citera
2009-07-20, 14:45
Medlem
Nickols323s avatar
http://i32.tinypic.com/5jsjec.jpg

Har haft det såhär ett tag men inte orkat lägga upp bild
Citera
2009-07-20, 15:18
Medlem
Flärps avatar
Citat:
de ändrar sig inte. däremot om programmet har uppdaterats så byts iconen tillbaka till orginalet. men det är bara att swappa tillbaka till den iconen du själv har valt i tex. candybar.

Jag har för mig att Adium ändrade tillbaka till sin fula ankjävel när man satte igång programmet. Men jag kanske kommer ihåg fel?
Citera
2009-07-20, 16:07
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickols323
http://i32.tinypic.com/5jsjec.jpg

Har haft det såhär ett tag men inte orkat lägga upp bild

Gillar din bakrundsbild, var hittade du den?
Citera
2009-07-20, 16:21
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
TACK! Hittade det. Du är en ängel du fiskarn. :*
Jag brukar bara markera ikonen i fråga, i Candybar, och kopiera ->
markera ikonen, (i "visa info"), och klistra in. Går lika bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Muscar
det är .icns som används i OS X.
Och png...
Senast redigerad av Mecirae 2009-07-20 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in