2009-03-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikw.
Nytt somrigt skrivbord: Lighthouse
Snyggt !

Var kan man hitta temat som du använder till bowtie ?
Citera
2009-03-22, 19:39
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GzGurrz
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------Bild%201.png

Aaaaah! Angerfist eller Art of Fighters? Grymt i vilket fall
Citera
2009-03-22, 19:42
Medlem
Hade en fråga.

Jag har gjort egna ikoner från att ja hittade makeyourown.psd fil i kobhens mapp. Jag sparade dom i PNG och nu tänkte jag konvertera dom till ikoner.

Laddade ner programmet png2icon men de kräver serialnummer, laddade ner nått som heter iSerial med en bp2 fil som jag uppdaterade, men finner ingen serialnummer i de programmet.

Finns de nån program som konverterar png till icon? Har verkligen googlat, hittade iconvert som var onlinetjänst som inte ens funkade korrekt. vilka mer program finns det ?
Citera
2009-03-22, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Welde
Snyggt !

Var kan man hitta temat som du använder till bowtie ?

Någon skickade den till mig via e-mail. PM:a din mail-adress till mig så kan jag skicka den.
Citera
2009-03-22, 22:16
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------Bild%201.png

Nu är jag som nyast på Macfronten här, men nu blev jag sjukt sugen på att få ett likadant som du. Hur fixar man sånt där?
Citera
2009-03-22, 23:29
Medlem
Tjenna, hoppas det är bra med alla där ute, jag är hyffsat ny på mac, och nu när jag ha börjat lära mig grunderna vill jag gärna göra de lite snyggt också
trixade lite och ha fått till det såhär
[IMG]http://img228.imageshack.us/img228/2738/bild1i.th.png[/IMG]

några förslag kanske ? någon skön icon till papperskorg samt msn ?

ha de gott alla
Citera
2009-03-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikw.
Nytt somrigt skrivbord: Lighthouse

Väldigt snyggt! hur har du fått adium att se ut så där?
Citera
2009-03-22, 23:54
Medlem
TiniZs avatar
Så hur får man ett genomskinlig dock när man kör Leopard då?
Citera
2009-03-23, 00:33
Medlem
TiniZs avatar
Oops, felpost.
Senast redigerad av TiniZ 2009-03-23 kl. 00:36.
Citera
2009-03-23, 01:44
Medlem
GzGurrzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
Nu är jag som nyast på Macfronten här, men nu blev jag sjukt sugen på att få ett likadant som du. Hur fixar man sånt där?

1. Tanka ner Clear Dock (finns på Version Tracker). Den gör som du nog redan gissat docken genomskinlig.

2. Tanka ner programmet Candy Bar som du ändrar system ikonerna med, typ Finder och Full/Tom Papperskorg. Finns på Interfacelift.com

Och ikonerna kan jag skicka till dig via typ msn,
Citera
2009-03-23, 02:17
Medlem
Citat:
1. Tanka ner Clear Dock (finns på Version Tracker). Den gör som du nog redan gissat docken genomskinlig.

2. Tanka ner programmet Candy Bar som du ändrar system ikonerna med, typ Finder och Full/Tom Papperskorg. Finns på Interfacelift.com

Och ikonerna kan jag skicka till dig via typ msn,

Kan du rekommendera nått program som gör png filer till ikoner? förutom png2icon då ja inte har serienumret till den ...? måste väl finnas alternativ?

finner inget när ja googlar på de..
Citera
2009-03-23, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Kan du rekommendera nått program som gör png filer till ikoner? förutom png2icon då ja inte har serienumret till den ...? måste väl finnas alternativ?

finner inget när ja googlar på de..

Jag använder mig utav ett program som heter Img2icns!
Funkar prima ballerina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in