Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
En vild gissning är att man bara kan ändra programikoner om man betalat för Candybar. Någon begränsning måste det ju finnas med gratisgrejen.
Du kan byta ikoner manuellt genom att gå in bland programmen, högerklicka på ett program och ta;
Visa paketets innehåll -> contents -> resources
I den mappen finns (om vi tar VLC som exempel) en fil som heter vlc.icns - byt bara ut den mot valfri ikon som du döpt till vlc.icns. (eller vad nu ikonen heter för det programmet)
Filerna MÅSTE vara icns - det finns ett program som heter "img2icns" som konverterar ungefär allt till icns om filen råkar vara png eller liknande.
En smart grej att göra är att göra back-up på originalikonerna ifall du ångrar dig eller så.
Jag laddade ner den från brokenstones så det kan inte vara gratis versionen.
Jag öppnar programmet Candybar3 och på vänster sida står det "The Kobhens White" och ovanför den står det Float(Dock)
Jag klickar på Kobhens White och på högersidan får jag upp massa texter. VLCplayer, AdiumChat, Firefox, Finder och så vidare. Allt i text inte i bilder.
Som denna,
http://uppladdning.com/uploads/1235443947_Bild%20x.png
Men nu ska jag använda t.ex VLC texten istället för iconen. Hur ändrar jag det?
Jag högerklickar på VLc texten som finns med och får välja mellan vissa saker, men inget om att den ska ändra VLC ikonen till den där textbaserade ikonen istället ..hmm
EDIT.
Jag öppnade Candybar igen, sen klickade jag på Change och det kom ner en lista där man kunde ta change application, change system och så vidare.
På application så bytte jag ut VLC, Adium, UnrarX, iPhoto och dessa har blivit text nu ..

Men en fråga... Den länken som jag gav som e från den andre personen så har han Spotify och annat som inte finns i detta paket. man kan hitta enskilda ikoner också?