Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-19, 22:42
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Desajnen vart snajdig men saknar
hvi fråg'tecknet mitt stundom raknar
till utrop i natten:

-Men knappen för katten!
men knappt snabbt en tekniker vaknar.

Het gröt kall[n]ad.
Du ger dig inte...
Det är bra, men jag måste ändå fråga, då jag vet att du precis som jag gillar att länka med "namngivna" länkar. Har du testat WYSIWYG? ett oerhört praktiskt redigeringsgränssnitt där man kan dra in redan namngivna länkar i inlägget, sedan MondoBizarro uppmärksammade mig på detta så har mitt länkande underlättats rejält.

Men det kan måhända vara så att en url-knapp skulle vara ytterligare en väg att underlätta snyggare länkningar istället för att enbart själva adressen syns.

Sorry om mitt inlägg ses som OT, dock anser jag att det är ett tips på ett sätt att kringgå problemet.
Citera
2010-02-19, 22:56
Bannlyst
Testar

Fan visste inte ens att en wysiwygfunktion fanns. Kom den med den nya designen eller är det något som helt gått mig förbi en betydligt längre tid?

Den verkar dock inte helt 100%-ig tyvärr.
Citera
2010-02-19, 22:59
Medlem
flipper1446s avatar
WYSIWYG fungerar skitbra i Safari, dvs inte alls - och har aldrig gjort. Och att knacka kod är inget nytt, så man kan lika gärna fortsätta... Hade jag varit lika snitsig som Zwerchstand hade jag rimmat ihop detta inlägg, men eftersom det inte kommer resultera i någon förändring ser jag ingen mening med det. Frågan är väl egentligen varför jag skriver detta över huvud taget.
Citera
2010-02-19, 23:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Testar

Fan visste inte ens att en wysiwygfunktion fanns. Kom den med den nya designen eller är det något som helt gått mig förbi en betydligt längre tid?

Den verkar dock inte helt 100%-ig tyvärr.
wysiwyg har funnits mycket länge och den har inget med den nya designen att göra.

Några buggar har jag inte upptäckt dock.
Kör med FF och kan dra in såväl bokmärken som andra trådar på FB och även namngivna länkar från andra ställen.

Man kan tillfälligt skifta till wysiwyg med knappen längst till höger i ovankant på inläggsrutan, bakgrunden blir då grå och man kan dra in länkar som fungerar.

Det kan hända att det krävs lite övning innan det sätter sig.

EDIT
Kollade precis IE, det kanske är så att det endast fungerar i FF
Senast redigerad av epost72 2010-02-19 kl. 23:41.
Citera
2010-02-20, 01:34
Medlem
Von0bens avatar
En url-knapp behövs verkligen och det är helt obegripligt att inte denna enkla funktion finns.

Det är ofta som man vill länka ett ord i det man skriver, och då känns det irriterande klumpigt att behöva skriva in hela url-och -hakparantes-spektaklet

Man borde kunna markera ett ord och sen trycka på en url-urlknapp, få upp en ruta där man klistrar in webadressen och så fixas taggarna utifrån det. Det är en standardfunktion på många forum . även av vbulletintyp.
Citera
2010-02-20, 05:26
Medlem
Zwerchstands avatar
Det var så det tidigare fungerade. Denna ursprungliga (Java?) plockades bort av säkerhetsskäl vilket är rimligt, men att det sedan tog 4 månader (/ 2 h) att få till barabenversionen, och att kort tid därefter även den försvann, det är just "helt obegripligt" eftersom ännu ingen förklaring lämnats.
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Du ger dig inte...
Det är bra, men jag måste ändå fråga, då jag vet att du precis som jag gillar att länka med "namngivna" länkar. Har du testat WYSIWYG? ett oerhört praktiskt redigeringsgränssnitt där man kan dra in redan namngivna länkar i inlägget, sedan MondoBizarro uppmärksammade mig på detta så har mitt länkande underlättats rejält.

Men det kan måhända vara så att en url-knapp skulle vara ytterligare en väg att underlätta snyggare länkningar istället för att enbart själva adressen syns.

Sorry om mitt inlägg ses som OT, dock anser jag att det är ett tips på ett sätt att kringgå problemet.
Visst har jag testat och
> funktionen är gravt browserberoende (och typsnittet verkligen inte WYSIWYG (fast skillnaden en bra indikator på ens val i brist på bättre))
> att dra redan namngivna länkar är en sak, att namnge dem en annan
(och förhandsgranskning som du tidigare tipsat om är en ½-vägs omväg som dessutom fungerar endast på korta inlägg eftersom man kastas till topp).

Alla dessa småknåp vid sidan om är otillfredsställande à topik, men välviljan bakom deras redovisning tas inte miste på och vinningen i att rada upp dem här i tråden är dubbel då de ju snarare belyser än löser problemet & är våra nästa till nytta. Tack för din del i det.
Citera
2010-02-21, 13:36
Medlem
epost72s avatar
Det verkar som att önskan har uppfyllts...
Jo då, så är det

EDIT
Kanske inte riktigt enligt önskan, jag kunde svurit på att första gången jag klickade på knappen så kom ett popupfönster där man kunde skriva in en url.

Men ändock så är det här en förbättring.
Senast redigerad av epost72 2010-02-21 kl. 14:19.
Citera
2010-02-21, 13:41
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det verkar som att önskan har uppfyllts...
Jo då, så är det
YEYY!

Inte för att jag tycker det var speciellt jobbigt att skriva det för hand, men... Ja...
Citera
2010-02-21, 13:47
Medlem
Von0bens avatar
Bättre än förut, helt klart, det är ju en rätt basic funktion, även om jag föredragit den variant en del vbulletinforum kör där man kan markera ett ord och trycka på url-knappen och så få upp en popupruta där man klistrar in URLen.
Senast redigerad av Von0ben 2010-02-21 kl. 13:49.
Citera
2010-02-21, 16:04
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Bättre än förut, helt klart, det är ju en rätt basic funktion, även om jag föredragit den variant en del vbulletinforum kör där man kan markera ett ord och trycka på url-knappen och så få upp en popupruta där man klistrar in URLen.

Det ska gå att göra så

Länk till Flashback

Verkar fungera.
Citera
2010-02-21, 16:35
Medlem
Von0bens avatar
Ja, man kan markera ett ord, och får på så vis url-taggar runt texten, men man måste också gå in och klista in rätt url manuellt.
Citera
2010-02-21, 16:54
Medlem
b0gfettos avatar
Man kan aldrig vara riktigt nöjd va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in