Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-04-18, 23:51
Medlem
Tönnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightfly00
Bra att du lyckades komma åt filerna till sist.
Mycket möjligt att det hade med fel codex att göra, men borde verkligen explorer hänga sig eller krascha p.g.a. detta bara för att man markerar en fil?

Jag råkade ut för en liknande sak en gång och det var då jag hade råkat flytta större och ej fullständiga filer som jag höll på att tanka ned via nån torrent-klient. Misstänker att vissa torrent-klienter allokerar upp hela filutrymmet då nedladdning påbörjas och då förekommer det "hålrum" i filen tills all data är på plats, vilket blir svårhanterligt för windows filsystem. Bara en spekulation...

det hade inget med codex att göra. jag kunde inte ens bläddra ner å dra musen över mappen som filerna låg i utan att allt hängde sig. Tror det azureus som krabbade. mediaplayer försökte lägga till en fil som ej var komplett och under nedladdning. det började muppa sig när sen filen blev klar.

jaja tack än en gång. det räddade hela min vecka.
Citera
2007-04-19, 10:43
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightfly00
Bra att du lyckades komma åt filerna till sist.
Mycket möjligt att det hade med fel codex att göra, men borde verkligen explorer hänga sig eller krascha p.g.a. detta bara för att man markerar en fil?
Ja, då Explorer försöker sig på en preview av filen. Om den då inte kan läsa av filen kan det hända skumma saker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in