Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-13, 14:24
Medlem
927s avatar
det borde gå att testa genom att stoppa alla symantec tjänster, ställa dom på inaktiverad samt att ta bort allt symantec i autostart. starta om och se om hur avast reagerar.

om disken är problemet tycker man att det även borde märkas på andra sätt
Citera
2007-04-13, 14:26
Medlem
Astromans avatar
ja, jag får nog göra så. man undrar hur det har uppkommit bara. Borde jag starta felsäkert läga utan nätverk då för att inte åka på massa skit eller? om jag ska ersätta norton sen, är det zone alarm som gäller? sista frågan, vad är det man skriver för att komma åt autostarten (har iofs ett autostart monitor program)
Citera
2007-04-13, 14:39
Medlem
927s avatar
ska jag använda datorn en längre tid utan brandvägg så brukar jag inaktivera den lokala nätverksanslutningen (som det står i kontrollpanelen,typ)

startar du i felsäkert läge så tror jag inte avast laddas

msconfig

jag har aldrig avänt za, har avänt sygate men bytte den mot sunbelt kerio
Citera
2007-04-13, 14:51
Medlem
Astromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
ska jag använda datorn en längre tid utan brandvägg så brukar jag inaktivera den lokala nätverksanslutningen (som det står i kontrollpanelen,typ)

startar du i felsäkert läge så tror jag inte avast laddas

msconfig

jag har aldrig avänt za, har avänt sygate men bytte den mot sunbelt kerio

okey, tack för alla svar och din tid. ska göra ett försök utan norton här då
Citera
2007-04-13, 15:19
Medlem
Astromans avatar
Bra och dåliga nyheter! Insåg att man faktiskt kan ladda ner AVG gratis fortfarande (men det är inget dom skyltar med direkt), MEN nu kan jag inte uppdatera det! Skyddet funkar och allt är igång, men virusdatabasen är "out-dated" och nu kommer jag inte åt uppdateringsservern med programmet. Blir man trött eller!?

Ska se vad som händer om jag tjoffar igång Norton-brandväggen n

EDIT: Ställde tillbaks det så Nortonbrandväggen startar automatiskt. Verkar som om den låg och störde iallafall, för när jag försökte uppdatera nu så frågade norton om jag ville tillåta programmet att ansluta till internet och efter det så löste det sig. Skönt.

Det man undrar nu är ju va fan som gick snett från början! Men nu så verkar allt funka bra iallafall. låtom oss hoppas att det håller sig så. tack ska ni ha allesamman
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in