Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-09, 17:00
Medlem
ignats avatar
Finns säkert en hel del på flashback som kan mycket om fysik och därmed skulle uppskatta ett separat forum. Lite jobbigt att den är sammanfogad med "naturvetenskap" där folk snackar om evolution, har inte mycket med fysik att göra...

vad tycker ni?
Citera
2007-04-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ignat
Finns säkert en hel del på flashback som kan mycket om fysik och därmed skulle uppskatta ett separat forum. Lite jobbigt att den är sammanfogad med "naturvetenskap" där folk snackar om evolution, har inte mycket med fysik att göra...

vad tycker ni?

Jag ställer mig väldigt positiv till den iden. Jag anser inte att dom har så mycket att göra med varandra men det kan bero på att jag är mer intresserad av fysik än just naturvetenskap.
Kanske man skulle kunna "missa" några av mankans inlägg med?
Citera
2007-04-10, 17:01
Medlem
W.Hallonsafts avatar
Jag förstår inte vad ni menar. Påstår ni att fysiken inte är en naturvetenskap längre? När hände detta?
Citera
2007-04-11, 10:18
Medlem
Hoppsan, nu ser jag verkligen hur fel det kan bli om man inte läser igenom det man skrivit. Jag menade inte heller naturvetenskapen utan naturkunskapen som inte tillhör fysiken riktigt.
Det finns inget uppenbart forum för fysik. det var det jag ville framstå med med mitt tidigare inlägg. Under ämnet naturkunskap ingår även kemi men det har ett eget underforum och jag anser att fysik borde få ett eget underforum och vi har kvar naturvetenskap, matematik och teknologi för diskussioner om generell naturvetenskap, matematik och såklart teknologi.

På det viset får vi ett mer renodlat fysikforum.
Citera
2007-04-11, 10:21
Medlem
526s avatar
Är det meningen att diskussioner om teoretisk fysik ska ligga där?
Citera
2007-04-11, 12:58
Medlem
Pyrokemis avatar
Jag gillar iden!
Citera
2007-04-11, 13:56
Medlem
Tebos avatar
Jag har svårt att se poängen med ett renodlat fysikforum. Det är ju inte så att fysiktrådarna dränks av de andra ämnena, utan snarare skulle det nuvarande forumet och ett eventuellt fysikforum kännas en aning tomma. Kemiforumet är ingen bra jämförelse eftersom det till största del handlar om pyroteknik.
Citera
2007-04-11, 21:58
Medlem
dIRe_s avatar
Jag hade ett liknande förslag förut:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=435715
Citera
2007-04-12, 13:01
Medlem
Quantilhos avatar
Som moderator på naturvetenskap så tycker jag att det inte är så många fysiktrådar att det hela är berättigat. Det behövs nog en hel del mer trådar och fysikdiskussioner för att det ska vara meningsfullt med en separat fysikavdelning.
Citera
2007-04-13, 20:14
Medlem
ignats avatar
Fysik är nog inte flashbacks hetaste ämne, men många här tycks ändå uppskatta det. Dessutom tror jag även att det blir mer fysikdiskuttioner ifall man öppnar ett ämne som heter just "FYSIK". Folk som vill snacka om detta kommer ju gå direkt dit.

Jag menade givetvis att "evolution" inte har mycket med fysik att göra om du inte förstod det. Vilket jag tror att du gjorde, men beslöt dig för att skriva ändå för att vara lustig. T_T .
Citera
2007-08-25, 00:49
Medlem
Big Gunss avatar
Jag blir iaf väldigt trött på att sitta och försöka hitta intressanta fysiktrådar när det finns en massa "härstammar kossovoalbaner från finnland?"-trådar ivägen.
och då blir man liksom inte lika sugen om ni förstår
Citera
2007-08-25, 11:13
Medlem
Afrokamels avatar
Jag tycker det låter som en bra ide.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem