Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-04-09, 00:49
Medlem
Tjena!

Jag installerade Windows Vista nyss och då jag skulle installera drivrutinerna till mitt ljudkort (Creative Sound Blaster® X-Fi XtremeMusic™) men i början av installationen så står det:

"Setup is unable to detect a supported product on your system. Please ensure thar youre product ois properly installed before runnign this Setup program"

I enhetshanteraren står det under "Andar enheter" = Ljudstyrenhet för multimedia och tringeln med ett utropstecken på, testar ta uppdatera drivrutin men det går inte heller. I "Ljud-, -Video- och spelenheter" finns inte ljudkortet.

Någon som har en lösning på mitt problem?

//Keellan
Citera
2007-04-09, 08:16
Moderator
rancors avatar
Av någon outgrundlig anledning har vi valt att placera samliga Microsoft supportfrågor under ett och samma tak: Datoranvändning - MS Windows. Flyttar därför tråden tid från Övriga OS.
Citera
2007-04-09, 15:00
Medlem
oops, råkade trycka på fel forum
Citera
2007-04-09, 18:36
Medlem
Rhallas avatar
Vista gillar inte Creative, iaf inte drivrutinerna. Kolla på Creatives hemsida om där finns drivrutiner för vista
Citera
2007-04-09, 18:49
Medlem
Installera Debian och beryl och du får ett snyggare Desktop.. Skit i Windblows
Citera
2007-04-09, 19:02
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Installera Debian och beryl och du får ett snyggare Desktop.. Skit i Windblows

Wow...det måste kännas skönt att kunna komma med såna här hjälpsamma råd...särskilt när det är så relaterat till frågan.

Linux är INTE svaret på alla datorfrågor!
Citera
2007-04-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhalla
Vista gillar inte Creative, iaf inte drivrutinerna. Kolla på Creatives hemsida om där finns drivrutiner för vista

Det var med dom drivrutinerna jag testade (dom för vista)
Citera
2007-04-10, 02:35
Medlem
Har fått igång det nu, tog ett tag men nu fungerara det
Citera
2007-04-13, 16:14
Medlem
Jag har samma problem, hur fick du det att fungera?
Citera
2007-04-14, 19:10
Medlem
Jag tog ut ljudkortet och stoppade in det igen. Sen då jag startade datorn så hittade datorn kortet och då frågade den om jag ville installera den nya maskinvaran eller om jag inte ville göra något allt (minns inte vad det stod), jag valde att den skulle installera den nya maskinvaran och så stoppade jag in skivan man fick med kortet, då började den installera. Sen då installationen var klar startade jag om datorn och installerade den riktiga drivrutinen för vista från creatives hemsida. Sen fungerade det

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in