2007-04-09, 00:46
Medlem
Vad skulle hända med ens använader om man har en kamrat som har samma IP som en själv, eftersom man delar internet med honom, och vi har 2 olika användare? Och om jag vet användarnamnet på kamraten också.. Skulle man kunna be om "dispans" då eller nåt? Man vill ju inte avslöja sig själv om man skulle bli bannad.

db

EDIT: IOFS det kan lika väl vara ett syskon, vem ska man slicka röv på om man vill få "dispans"?
Citera
2007-04-09, 01:59
Medlem
Deannas avatar
Jag tror inte det händer så mycket om ni delar IP. Det är väl ganska vanligt att man gör det om man t.ex. sitter inom ett statsnät och surfar och har samma IP utåt..
Citera
2007-04-09, 02:19
Medlem
Men jag hörde en fågel till mig säga att om vi skulle råka skriva i samma tråd så blir vi bannade? De kan ju tro att jag har en sk. smurfanvändare..
Citera
2007-04-09, 02:24
Medlem
Deannas avatar
Om ni tramsar väldigt mycket och moderatorerna upptäcker att ni har samma IP så kan det hända att ni båda blir bannade. Om ni sköter er båda och håller en god diskussionston så är det liten risk att ni blir bannade.
Citera
2007-04-09, 02:46
Medlem
Corvs avatar
Jag har ungefär samma problem.. Jag vet inte ens om jag borde nämna det här, det skulle kännas väldigt tungt att bli bannad för en sån skitsnack när flashback är en såpass stor del av mitt liv Men iaf så har jag fått reda på att min bror har ett(ganska inaktivt) konto här. Jag vet inte om vi har skrivit i samma tråd någon gång, men kan jag verkligen bli bannad för en såpass dålig ursäkt?
Citera
2007-04-09, 02:57
Medlem
Deannas avatar
Har du samma IP som din bror så är det ingen anledning för en bann.
Citera
2007-04-09, 03:14
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Halva min stad är reggad på samma IP som mig så uppenbarligen gör det inget. Man kan ju ha samma/vara reggad på samma IP av många olika anledningar. Skola, eller man jobbar på ett stort företag eller liknande.
Men det gäller ju att sköta sig så inte då "halva" stan blir bannade..

Skämt å sido..Är ni väldigt oroliga för att bli bannade för att ni skriver i samma tråd och vet om att ni gör det, så undvik det i det längsta då. Eller gör det iallafall inte uppenbart som att upprepat stötta varann i diskussioner t.ex, chatta inte heller eller skriv varannat inlägg. (Var kanske självklart att inte göra iofs)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in