2007-04-06, 23:28
Medlem
Feitans avatar
När jag tankar, dvs har på mitt uTorrent så kan jag knappt använda mig av internet och jag tankar nu bara i några få kb/s. Problemet är att jag alltid tankat i ca 500kb/s - 1Mb/s. Detta sega är nytt, har varit så här segt i snart en vecka.. vet inte vad som kan vara felet eller vad man kan göra åt det? något jag gjort fel? något tillfälligt fel? Kan alltså bara tanka på nätterna nu, när jag inte använder datorn.

Så någon som kanske har en aning om vad jag kan göra för att fixa detta om det går?

Ps. jag kan inte mycket om sånt här.
Citera
2007-04-06, 23:58
Medlem
927s avatar
mät med tptest några ggr, får du mindre än typ 50% av det du betalar för så ring till din isp
Citera
2007-04-07, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feitan
När jag tankar, dvs har på mitt uTorrent så kan jag knappt använda mig av internet och jag tankar nu bara i några få kb/s. Problemet är att jag alltid tankat i ca 500kb/s - 1Mb/s. Detta sega är nytt, har varit så här segt i snart en vecka.. vet inte vad som kan vara felet eller vad man kan göra åt det? något jag gjort fel? något tillfälligt fel? Kan alltså bara tanka på nätterna nu, när jag inte använder datorn.

Så någon som kanske har en aning om vad jag kan göra för att fixa detta om det går?

Ps. jag kan inte mycket om sånt här.
En vecka säger du? För en vecka sedan var det månadsskifte... det är inte så att du har fått någon ny granne i huset fr.o.m. 1 april? I vårt hus delar vi lina till Bredbandsbolaget (100 MBit). Förra året flyttade det in en snubbe i vårt hus som måste ha tankat via P2P som en galning dygnet runt så att bredbandsuttaget glödde, man märkte skillnaden direkt både när han flyttade in och sedan ut...

Om inte så finns det femtielva andra saker det kan bero på. Har du rätt brandväggsinställningar på din router så att uTorrent kommer åt en öppen port? Har du meckat med routerns eller modemets inställningar på sistone? Kör du tråd eller trådlöst - om trådlöst, vilken hastighet? Har du råkat mixtra med inställningarna i uTorrent (max anslutningar, max bandbredd etc)? Du kanske har försökt ladda hem en extra seg torrent med väldigt få och snikna seedare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in