2007-04-05, 20:03
Medlem
Jo11es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurffröken
Turkpizzan er kansje god...men kom ikke her å si at det de kaller skinke ER skinke

I Norge är det väll fyrkantiga skinkbitar = Blä!
Där jag bor kan man få en riktigt fin pizza med fint kött för 65kr iaf, men visst många turkpizzor har skabbiga ingredienser.
2007-04-05, 20:13
Medlem
Pendeltågs avatar
Övrigt - sista utvägen >>>>>>>>>>>>>> Mat & dryck

//Moderator
2007-04-05, 20:19
Medlem
För 250kr kan man för helvete få sjukt mycket mat på valfri resturang
2007-04-05, 20:23
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Fy fan hva jeg er trött på å höre det der.....

Ja Pizzan i Norge ER mye dyrere en i Sverige, men OM du har spist pizza i Norge så vet du anledningen

I Norge spiser man PAN pizza og ikke noen Turk Pizza som her i Sverige. Skinken på Den Norske pizzan ER faktisk riktig skinke. Biffköttet ER faktisk biffkött OSV. Pizzan er i almenhet mye större en den svenske varianten også. Selfölgelig/givetvis skal man betale lite mer för riktiga greier...kontra det skrepet man får på turk pizzeriane her i Sverige. Man får det man betaler for helt enkelt
Du framhäver pan-pizzan som om det skulle vara världens åttonde underverk. Faktum är att de flesta jag talat med är inte speciellt förtjusta i pan-pizza (typ pizza-hut-skräp). De allra flesta i min bekantskapskrets gillar tunnbottnade pizzor med krispig och tunn deg, samt stor diameter med lagom mycket pålägg på. Det viktiga är således konsistensen. En fuktig, mjuk, hög och degig panpizza är inte riktigt det de gillar, mao.

~Paul~
2007-04-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Du framhäver pan-pizzan som om det skulle vara världens åttonde underverk. Faktum är att de flesta jag talat med är inte speciellt förtjusta i pan-pizza (typ pizza-hut-skräp). De allra flesta i min bekantskapskrets gillar tunnbottnade pizzor med krispig och tunn deg, samt stor diameter med lagom mycket pålägg på. Det viktiga är således konsistensen. En fuktig, mjuk, hög och degig panpizza är inte riktigt det de gillar, mao.

~Paul~

Det er helt klart att smaken er olika....Men å sammenligne en liten tynn Pizza med skräp innehold mot en pan pizza med en dubbelt så stor diameter, og med bra råvarer blir veldig urettferdig. Det er klart att försnevnte er mye billigere en sistnevnte. Dessuten er prisene overlag högre i Norge en i Sverige....likaså lönene. Det var jo selve prisen vi diskuterte
2007-04-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Alla från Norge är norskjävlar. Precis som alla från Finland är finnjävlar och alla från Danmark är danskjävlar. Sagt med kärlek och glimten i ögat.
Nej, nej, nej!

Det heter norrbaggar, finnpajsare och danskjävlar.

Med hopp om bättring.
/K
2007-04-05, 20:42
Medlem
pooboxxxs avatar
Hur dyrt är det jämfört med annan mat? Vad kostar en hamburgertallrik, en korv osv?
2007-04-05, 21:06
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Det er helt klart att smaken er olika....Men å sammenligne en liten tynn Pizza med skräp innehold mot en pan pizza med en dubbelt så stor diameter, og med bra råvarer blir veldig urettferdig. Det er klart att försnevnte er mye billigere en sistnevnte. Dessuten er prisene overlag högre i Norge en i Sverige....likaså lönene. Det var jo selve prisen vi diskuterte
Jojo, visserligen. Kvalité är kvalité oavsett. Men de panpizzor jag har ätit i Sverige och utomlands har varit klart sämre än vilken som helst kvartespizzas alster.

När det gäller priser så är ju Norge dyrare än Sverige men som du säger så är lönerna proportionellt högre.

Skall jag vara ärlig så är det inte pizza jag äter när jag är i Norge, utan fisksoppa .

~Paul~
2007-04-05, 23:12
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Hvad tycker du om kebaben i Norge? Kostar som fan och är nog det äckligaste jag någonsin ätit...blääää

Vad pratar du om? Den norska kebaben är fin som fan, bättre än i sverige. Och dessutom till vettiga priser, du blir mätt för 60-70kr.

Men som sagt, pizzan är dyr. Har nog aldrig köpt själv, men man får den ofta som övertidsmat, gärna med utkörning från Peppes. Ätbar, men rätt tråkig, och inte prisvärd.

Hamburgare är också ganska dyrt. Big mac med strips och cola kostar väll runt hundralappen tror jag, och motsvarande sibylla är ännu dyrare, 120-150kr får man räkna med. Har bara provat en gång, och det var i Hammerfest när vi firade att vi skulle därifrån för gott. Då var det värt pengarna.
2007-04-05, 23:30
Medlem
Citat:
Norskjäveln??? Hva er det i mitt svar som tilsier meg ett sånt öknavn??

Alvorlig. Jeg elsker sverige, har svensk sambo, bor i Sverige, Elsker svensk mat....men Turkpizzan er ikke like god som pizzan i Norge. Den Pizzan svensker lager hjemme er sikkert minst like god som den pizzan normenn lager hjemme.
varför kryper norrmän på ica? jo de letar efter låga priser

de gånger jag har vart där har det kostat ca 100-150 svenska kronor för en likvärdig svensk pizza... ganska normalt jämfört med rövarpriserna de tar ut på allt annat
2007-04-06, 00:20
Medlem
zhypers avatar
Du kan aldrig hitta en så pass god pizza så att du säger efteråt: Det här var värt 250kr.

jag får fan ångest när man pungat ut 70kr för pizza o dricka i sverige. Skulle fan inte betala 250kr för en pizza om det så var min sista måltid.
2007-04-06, 00:31
Medlem
Det finns (italienska) restauranger i Sverige också som tar en bra slant för pizzan. La Gondola på Avenyn har en fantastisk Calzone för 130 spänn. Men det är värt varenda öre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in